Ik snap heel goed de manier van denken van de mensen die in de Maaike tunnel zitten, omdat ik heel lang ook haar verdacht en nog steeds mij ook niet zou verbazen als zij het is.
Alleen wat heel erg tegen spreekt, is dat er geen bewijs is dat er een regel was (wat de mol wist) dat de mensen die laag hadden geboden aangetikt werden door Rik en dat die het spel konden bepalen wie bleef, misschien was de bedoeling om op volgorde te gaan van laag naar hoog. Het kon ook zijn dat de bedoeling was van de makers om de laagste en het hoogste bod in het spel te laten dat niet persé een hoog bedrag uit de pot ging. Als dit zo is dan hoef je als mol niet persé laag te bieden.
Wat we wel kunnen bewijzen is dat de hoogste bod bij dit spel niet persé gold om eén finalevrijstelling te winnen. En je weet dat de mol voorkennis had en vaak is het zo dat de mol bij zo’n spel als laatst bij Rik komt. Zou het bovenste wel een regel zijn dan is laag bieden heel slim van de mol, maar dat weten we dus niet. Ik vind het ook niet logisch dat de mol €2000,- meer biedt dan nummer 2 en 3, maar wat wel logisch is dat de mol precies hetzelfde bedrag kiest als een tegenstander. En door dat hij Nora door had merkte je dat hij voorkennis had.
En voor de mensen die Roos verdenken ja zij had het ook goed bij Maaike, maar toen waren er nog 2 opties wie de finalevrijstelling bij haar neergezet had. Bij Stijn waren het 3 opties. En bij Roos haar beurt was het ook, dat net daarvoor Stijn een finalevrijstelling had op zijn tafel, dan vind ik best logisch van Roos dat ze Maaike noemde hiervoor hoef je echt niet voorkennis te hebben.