Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104886 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 16-02-2025, 18:47:37 »
Goed om te zien dat er nu wat meer mensen de Maaike-tunnel in zijn gekomen. Is het toch niet helemaal de Stijntology Kerk hier.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #601 Gepost op: 16-02-2025, 19:07:38 »
Ik ben bang dat dit dan de tweede keer is..

Vind stijn echt niet een mol, de afgelopen afleveringen en heeft ook veel aan bridget gehad..

Maar inderdaad qua verdenkeningen onder de mede-kandidaten gaan niet richting hem dus goed gedaan wat dat betreft

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #602 Gepost op: 16-02-2025, 20:13:04 »
Ik heb al in veel seizoenen gezien dat de mol doet aan “overacting” als ze een persoonlijk voordeel winnen en dat zag ik hier duidelijk weer. De mol denkt: ik heb een vrijstelling, dus iedereen verwacht dat ik heel blij doe. Maar kandidaten reageren juist veel vaker behoorlijk ingetogen. En niet zo overdreven blij. De prijs is al binnen, je hoeft het niet in te wrijven.

Bij Stijn leek het ook nog eens zo dat hij ineens blij begon te doen als de anderen er over begonnen. Zo van oh ja, ik moet even laten zien hoe blij ik ben.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 17-02-2025, 09:26:33 »
Ja precies. Jurre deed toch ook overdreven blij? En was gewoon de mol.

Wel zeker heel knap dat hij zo onverdacht is gebleven. Nora zegt zelfs letterlijk dat ze hem niet verdenkt. Misschien is de crew wat overmoedig geworden toen ze eenmaal gingen editen na afloop, en dachten ze dat de kijkers het dan ook wel heel moeilijk zouden vinden.

Trouwens bij nakijken viel me nog een zinnetje van Stijn op: "Ik moet de finale halen, and that's all that counts".........
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #604 Gepost op: 17-02-2025, 14:36:40 »
Thomas werd ook niet verdacht en als kijker kon je hem goed vinden. Zo een type mol is altijd wel leuk. Al zou dit jaar Roos toch veel leuker zijn.

Offline B-mol

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 17-02-2025, 16:07:20 »
Ik ben van Roos naar Stijn overgestapt maar ik zou het leuk vinden als de mol toch Roos zou zijn. Misschien wordt ze de winnaar.  ;)
Graven, graven, graven...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #606 Gepost op: 17-02-2025, 16:10:02 »
Thomas werd ook niet verdacht en als kijker kon je hem goed vinden. Zo een type mol is altijd wel leuk. Al zou dit jaar Roos toch veel leuker zijn.
Ja hier heb ik ook wel de theorie op dat veel molloten toch ook een beetje op zoek zijn naar de "ideale mol", dus als een mol precies doet wat ie moet doen, zoals bijvoorbeeld Thomas, dan zullen veel molloten het ook goed door hebben. Je ziet bijvoorbeeld in de cijfers ook dat Anne-Marie heel lang bij de kijkers onverdachter was omdat die een minder conventionele mol was denk ik dan ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Danoontje88

• Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 17-02-2025, 17:46:50 »
Stijn als mol zou ik eigenlijk wel prima vinden. Het is een leuke gast en hij is er wel vol voor gegaan. Jammer, dat veel weer kapot geknipt is qua edit, maar dat doet niet af aan zijn molschap. Ik zit nog met een half been in de Sophie-tunnel, maar door haar spel van afgelopen zaterdag zet ik eigenlijk wel een streep door haar. Vrijwel iedere kandidaat kijkt uit naar de lasergame opdracht, dus ik vond haar actie echt niet leuk en absoluut niet sportief, want ze kon ineens niet meer tellen? Stijn was degene die Roos nog een kans gaf, want anders was Sophie teruggegaan. Een mol moet regelmatig iets heel tofs opofferen om een opdracht te laten slagen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #608 Gepost op: 18-02-2025, 14:49:43 »
Grappig in deze poll heeft Maaike al meer punten dan in de vorige aflevering. Word ze nu meer verdacht ofzo op dit forum?! ;) Stijn nu toe minder, ook al staat hij nog steeds duidelijk op 1. Ook al hebben hier nu toe wel minder mensen (64 mensen minder) gestemd op de poll.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 14:51:22 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #609 Gepost op: 18-02-2025, 15:00:01 »
Grappig. Maaike en Sophie zijn het toch duidelijk niet?  ::vergroot:: ::vergroot:: ::) ::) ::) ::oink::

Roos krijg je nog uitgelegd, maar maar 6 mensen volgen mij hier. #teamroos #vandaagisroos  ;D ;D ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #610 Gepost op: 18-02-2025, 15:13:10 »
Je bedoelt Sophie en Roos zijn het toch duidelijk niet. ;)
Bij Stijn en bij Maaike kan ik beide nog niet volledig afstrepen, omdat ze dingen gedaan hebben wat alleen kandidaten doen of hoe ze reageren. In mijn ogen kunnen deze twee het allebei nog zijn.

Of is er bewijs dat één van de afvallers vol op Maaike zat?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #611 Gepost op: 18-02-2025, 16:10:16 »
Maaike die zegt 'laten we de koffers allemaal opendoen', uhm? Maaike die niet Nora kiest?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 18-02-2025, 16:11:34 »
Maaike die zegt 'laten we de koffers allemaal opendoen', uhm? Maaike die niet Nora kiest?

Kan hè als je de paspoorten verwisselt en saboteert

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #613 Gepost op: 18-02-2025, 17:07:18 »
En we weten niet de precieze regels bij de finale vrijstelling, maar Maaike heeft hier echt wel invloed gehad ook al koos ze Nora niet. Zij kon beslissen als zij de mol is over welke bedragen in het spel bleven. Als mol kies je niet zo’n hoog bedrag als Roos, maar als kandidaat wel. Dus Maaike is echt nog niet afgestreept naar mijn mening. En door Nora niet te kiezen, valt ze minder op als mol, misschien een kleine risico alleen niet onlogisch.

Als je hoog biedt als mol, is het nog maar de vraag als je in het spel blijft tot het eind en heb je weinig te beslissen hoe het spel verloopt. Ook al geloof ik wel dat de mol voorkennis heeft, het is voor een mol die lager biedt makkelijkere om het spel zo te krijgen hoe je het wil dan met een hogere bod.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 17:26:06 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 18-02-2025, 19:42:41 »
Plus dat ze een actrice is die zich een schuldbewust uiterlijk kan aanmeten. Oh, wat keek ze zielig! Echter Sophie hapte niet. Bij Roos deed ze iets anders, heel zelfverzekerd grijnzen. Roos hapte wél. Gevolg Maaike eruit en Roos blijft erin met haar 7000 euro.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #615 Gepost op: 18-02-2025, 20:48:45 »
Plus dat ze een actrice is die zich een schuldbewust uiterlijk kan aanmeten. Oh, wat keek ze zielig! Echter Sophie hapte niet. Bij Roos deed ze iets anders, heel zelfverzekerd grijnzen. Roos hapte wél. Gevolg Maaike eruit en Roos blijft erin met haar 7000 euro.

Roos stelde veel betere vragen waar zo snel geen goed antwoord op te geven is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #616 Gepost op: 18-02-2025, 20:59:25 »
Roos stelde veel betere vragen waar zo snel geen goed antwoord op te geven is.
Zou zeker kunnen, maar kom op je kon duidelijk zien aan het gezicht van Maaike dat ze loog. Misschien was haar doel als mol, om als eerst af te gaan, maar dat ze pech had dat Sophie haar geloofde. Maar nog steeds ook toen Roos haar doorhad, als zij de mol is heeft ze de doel bereikt om de hoge bedragen in het spel te laten. Het hoeft niet te betekenen dat de mol automatisch hoog biedt en zeker bij dit spel, het gaat om dat er een hoog bedrag eruit gaat en dat kan ook door een hoog bedrag in het spel te houden.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #617 Gepost op: 18-02-2025, 21:39:47 »
Zou zeker kunnen, maar kom op je kon duidelijk zien aan het gezicht van Maaike dat ze loog. Misschien was haar doel als mol, om als eerst af te gaan, maar dat ze pech had dat Sophie haar geloofde. Maar nog steeds ook toen Roos haar doorhad, als zij de mol is heeft ze de doel bereikt om de hoge bedragen in het spel te laten. Het hoeft niet te betekenen dat de mol automatisch hoog biedt en zeker bij dit spel, het gaat om dat er een hoog bedrag eruit gaat en dat kan ook door een hoog bedrag in het spel te houden.

Zou kunnen. Maar had ze dan niet voor Roos gekozen om het kistje te mogen zien?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #618 Gepost op: 18-02-2025, 21:49:23 »
Al een tijdje heb ik Stijn als hoofdverdachte. Die heb ik niet kunnen betrappen op een kandidaats moment. Maar als hij het is, dan vind ik het wel bijzonder dat het merendeel van dit forum het zo snel juist heeft. Hebben de makers het dan voor de kijker te makkelijk gemaakt?

Mocht Stijn de mol niet zijn, dan vind ik het ook bijzonder dat zoveel mensen het fout hebben. Is dat ooit zo massaal gebeurd? Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de makers (verkeerde tunnel oké, maar werkelijk bijna iedereen in de verkeerde tunnel?  ::) )

Voor mezelf vind ik het ook wel eens grappig dat ik hier de meerderheid volg. Ik kan eigenwijs gaan doen, maar kom toch steeds bij Stijn uit.  ;D Als hij de mol is, dan heeft hij het goed gedaan, want het lijkt erop dat hij bijna niet wordt verdacht door de andere spelers.

Op grote afstand van Stijn, maar niet onmogelijk, staat Roos. Als ze het is, dan heeft ze een hele vreemde tactiek: overdreven en in het zicht blijven mollen. Niet bepaald onopvallend (en totaal niet volgens het advies van Rik aan de mol ;D ). Het lijkt mij vrij wonderlijk, waardoor ik Roos toch wegstreep. Maar wie weet. Ik zou het wel verfrissend vinden als ze het is.

Maaike niet, omdat ze naar mijn idee teveel kandidaatse momenten heeft en ook wat geld binnen heeft gehaald. Natuurlijk haalt ook de mol af en toe geld binnen, maar bij haar vind ik het iets teveel.

Sophie kan voor mij echt niet meer; ik denk dat o.a. Sam er op haar is uitgevlogen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 22:09:05 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #619 Gepost op: 18-02-2025, 22:08:14 »
Zou kunnen. Maar had ze dan niet voor Roos gekozen om het kistje te mogen zien?
Ik denk juist niet, want dat valt te veel op. En ik denk dat de mol al heel tevreden kan zijn dat er €5000,- uit de pot is gegaan en ik denk dat ze Nora en Sophie niet kon overtuigen om de kist aan Roos te geven. Soms moet je ook accepteren als mol, dat je niet elke keer het hoogst eruit kan krijgen of het laagst in het pot. En er zat, maar iets meer dan €8000,- in de pot dan vind ik €5000,- echt veel en dat dacht de mol vast ook.

Edit: En stel je voor dat Nora en Sophie op Maaike zitten, dan weet ze als mol dat kandidaten niet snel met je keuze mee gaan en dan moet je dit accepteren.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2025, 08:03:45 door Mol1991 »