Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104893 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 15-02-2025, 22:49:59 »
Dat zou dan raar zijn, aangezien Roos meer geld had ingezet dan Stijn. Dan zou je toch zelf de vrijstelling willen, gaat er meer geld uit de pot voor de mol.  ???

Voor de Mol is het toch fijner dat een kandidaat het geld wegspeelt en de Mol zelf de vermoorde onschuld kan blijven spelen?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #581 Gepost op: 16-02-2025, 00:10:39 »
Ik denk niet dat de mol hier voorkennis zou hebben gekregen. Dat gezegd hebbende kan ik me niet voorstellen dat de mol zo'n achterlijk hoog bedrag zou bieden.

Die bieding maakt toch niet uit? Dat had niks te maken met het winnen van de finalevrijstelling gezien de vele twisten die er na nog kwamen. Alleen de mol weet van het spel dat nog komt en deze twisten. Met de voorkennis van de mol kun je heel hoog bieden en vervolgens de kandidaten zelf het geld uit de pot laten halen. Verder had Rik ook nog een vinger in de pap met het aantikken.

Eigenlijk is het heel raar dat een kandidaat die ALLES over heeft voor een finalevrijstelling en een idioot hoog bedrag biedt zo gemakkelijk overstag gaat bij de keuze van het kistje.Dat lijkt meer op het gedrag van een mol die een kandidaat de vrijstelling gunt en daarmee een bliksemafleider in het spel houdt.

Geen verrassing, ik blijf bij Roos. (Die opzettelijk de vrijstelling lijkt te verliezen aan Stijn).

Dat gevoel had ik ook.....

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: 16-02-2025, 00:15:21 »
Die bieding maakt toch niet uit? Dat had niks te maken met het winnen van de finalevrijstelling gezien de vele twisten die er na nog kwamen. Alleen de mol weet van het spel dat nog komt en deze twisten. Met de voorkennis van de mol kun je heel hoog bieden en vervolgens de kandidaten zelf het geld uit de pot laten halen. Verder had Rik ook nog een vinger in de pap met het aantikken.

Natuurlijk wel, 7000 euro is een opvallend hoog bedrag. Dat zou de mol nooit doen. De mol doet het hoogste bod dat acceptabel is, dus bijv. 5000 aangezien een kandidaat dat er ook voor over had. Niet het hoogste.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 16-02-2025, 00:16:05 »

Eigenlijk is het heel raar dat een kandidaat die ALLES over heeft voor een finalevrijstelling en een idioot hoog bedrag biedt zo gemakkelijk overstag gaat bij de keuze van het kistje.Dat lijkt meer op het gedrag van een mol die een kandidaat de vrijstelling gunt en daarmee een bliksemafleider in het spel houdt.

Dat gevoel had ik ook.....

Moet ht nog eens teriug kijken maar volgens mij biecht Roos dat ze denkt dat de vrijstelling in het rechterkistje zit. Ineens kiest ze dan toch voor links en ik vind haar teleurstelling nogal slecht geacteerd.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #584 Gepost op: 16-02-2025, 00:44:25 »
Geen verrassing, ik blijf bij Roos. (Die opzettelijk de vrijstelling lijkt te verliezen aan Stijn).

Ja, was wel duidelijk dat roos expres verloor maar had ze dan niet verwacht dat ze in de finale zou komen? ze had zichzelf nog af kunnen laten gaan..

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 16-02-2025, 01:06:40 »
Ja, was wel duidelijk dat roos expres verloor maar had ze dan niet verwacht dat ze in de finale zou komen? ze had zichzelf nog af kunnen laten gaan..

Als ze de mol is - wat ik op dit moment als enige nog denk, geloof ik - dan weet ze dat ze toch wel in de finale komt. En dat er met Stijn toch een hoog bedrag uit de pot gaat.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 16-02-2025, 01:12:13 »
Bedoelde dat ze moest kiezen wie er loog maaike of stijn en ze koos goed (maaike) maar als ze fout koos (stijn) dan kwam ze nieteens in de finale en om dan zo duidelijk voor het verkeerde doosje te kiezen, trek de pot dan ook maar helemaal leeg..

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #587 Gepost op: 16-02-2025, 08:53:00 »
Ik blijf bij Roos nu. Voor mij is juist Stijn ongeloofwaardig geworden als mol. Wat moet de mol met een finale vrijstelling?
Ma how, zeg!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 16-02-2025, 08:57:49 »
Ik blijf bij Roos nu. Voor mij is juist Stijn ongeloofwaardig geworden als mol. Wat moet de mol met een finale vrijstelling?
In vorige seizoenen is het een paar keer voorgekomen dat de mol op het eind een vrijstelling kreeg dus wat dat betreft… Geeft de mol een excuus om zover te komen en kandidaat te lijken.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #589 Gepost op: 16-02-2025, 09:38:33 »
Stijn is de mol. Ik twijfel er al lang niet meer aan. Zit vanaf aflevering 3 op hem.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 16-02-2025, 09:44:12 »
Het is vaker gebeurd en ik denk dat de kandidaten die konden kiezen wie hem kreeg de mol het eerder gunnen dan hun tegenstander, want dan is de kans groter dat ze zelf ook misschien doorgaan.

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 16-02-2025, 10:33:17 »

Jurre had er een, in een verder verleden Patrick ook. Deze namen schieten mij als eerste te binnen

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 16-02-2025, 10:58:48 »
Of hij die vrijstelling zou krijgen was gewoon 50-50, de mol heeft hier geen voorkennis. Wat hem betreft had Roos hem gekregen maar zij kiest fout.

Hij heeft natuurlijk wel voorkennis over wat de rest aan bedragen opschrijft. Typisch molbedrag om dan die 5000 te kopieeren. Niet 7000 natuurlijk. Niet 1000 of 2000. Alles past weer op Stijn als mol.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #593 Gepost op: 16-02-2025, 11:44:10 »
Of hij die vrijstelling zou krijgen was gewoon 50-50, de mol heeft hier geen voorkennis. Wat hem betreft had Roos hem gekregen maar zij kiest fout.

Hij heeft natuurlijk wel voorkennis over wat de rest aan bedragen opschrijft. Typisch molbedrag om dan die 5000 te kopieeren. Niet 7000 natuurlijk. Niet 1000 of 2000. Alles past weer op Stijn als mol.

Het was voor hem als mol beter geweest als het Roos was. Hij had dat wel kunnen bereiken door per ongeluk iets meer weg te geven en daarbij ook nog als een slechte leugenaar te lijken. Dat hij dat niet doet, is wat opmerkelijk - misschien is dat competitief of misschien heeft hij toch geen voorkennis dat Roos hoger geboden heeft. Het speelt wel in zijn voordeel dat er in de test wel uitkomt dat iemand 7.000 geboden heeft. Dan komt hij toch minder verdacht over.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #594 Gepost op: 16-02-2025, 11:52:24 »
Het was voor hem als mol beter geweest als het Roos was. Hij had dat wel kunnen bereiken door per ongeluk iets meer weg te geven en daarbij ook nog als een slechte leugenaar te lijken. Dat hij dat niet doet, is wat opmerkelijk - misschien is dat competitief of misschien heeft hij toch geen voorkennis dat Roos hoger geboden heeft. Het speelt wel in zijn voordeel dat er in de test wel uitkomt dat iemand 7.000 geboden heeft. Dan komt hij toch minder verdacht over.

Bij dit spel kun je best slecht liegen, maar dat kan door de persoon tegenover je ook weer worden gezien als tactiek. Ik denk dat het niet uitmaakt wat je doet, alles is in principe verdacht en kan door je tegenstander op twee manieren worden uitgelegd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #595 Gepost op: 16-02-2025, 11:53:46 »
Hij had dat wel kunnen bereiken
Hij zal het in zijn hoofd toch GEPROBEERD hebben om Roos 'te tippen'. Maar Roos ziet dat dan weer als reversed psychology en gaat dan toch voor de andere kist. Want hij heeft nu toch een reputatie opgebouwd van goed kunnen liegen, bij Wievande3, en nu weer met dit spel dat hij de finale haalt. Tsja, hoe je het ook wendt en keert, het blijft 50-50, misschien als je ervoor gaat 55-45 maar dat kan evengoed uitvallen als 45-55.

Verder viel mij op dat hij 'my turn' zei bij ingaan van het laserspel. Weer een Engelse term en nu Nora eruit is kan dus nog maar 1 persoon die Engelstalige mol zijn: Stijn.........

De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 16-02-2025, 14:36:59 »
Verder viel mij op dat hij 'my turn' zei bij ingaan van het laserspel. Weer een Engelse term en nu Nora eruit is kan dus nog maar 1 persoon die Engelstalige mol zijn: Stijn.........

Roos zei ook as if bij de kistjes bij opdracht 2..

en ik vond stijn in de lift veel te emotieloos voor iemand die na het winnen van de vrijstelling helemaal gek werd, maar dat is ook mols uit te leggen.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #597 Gepost op: 16-02-2025, 14:54:13 »
Jurre had er een, in een verder verleden Patrick ook. Deze namen schieten mij als eerste te binnen

Elise, Yvon, Patrick, Anne-Marie en Jurre hadden vrijstellingen voor de finale.
klaar voor de strijd

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #598 Gepost op: 16-02-2025, 17:56:24 »
Ik ben even de archieven van dit forum ingedoken en ik heb even een analyse gedaan. De conclusie: Stel dat Stijn tot en met aflevering 9 erin blijf en de huidige percentages behoudt op dit forum, dan acht ik de kans minuscuul dat hij de mol niet is.
Grappig, we waren zelf toevallig ook al met iets vergelijkbaars bezig, zie deze post!

Wat dat betreft ligt het dus inderdaad in de lijn der verwachting dat 'we' het voor de finale weer goed hebben, al blijft dat altijd een gevaarlijke redenatie ;) Het is immers pas drie jaar geleden dat de Mol hier helemaal onderaan stond in de laatste week :o

Dat gezegd hebbende is Stijn nog steeds mijn Mol en kom ik die tunnel ook niet meer uit ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 16-02-2025, 18:36:26 »
Stijn