Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104886 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 9-02-2025, 19:38:07 »
Sam (mol) eruit op Sophie (nummer 2). Lekker.

Roos dan toch maar.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 9-02-2025, 20:20:05 »
Na het vertrek van Sam kan alleen Stijn de mol nog zijn. Sam heeft altijd op Sophie gezeten. Als inderdaad Stijn de mol is werd het ons dit seizoen erg gemakkelijk gemaakt, reden waarom ik steeds aan Stijn twijfelde. Roos zou nog een kleine optie kunnen zijn maar de rest is het niet.

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 9-02-2025, 22:08:18 »
Ik voel me heel comfortabel in de Stijn tunnel. Hij 'acteerde' deze aflevering precies zoals in de molbriefing afgesproken. Okay, de mol in hem probeerde het nog wel even om verwarring te zaaien bij Maaike, maar toen hij doorhad dat zij hem doorhad, hield hij wijselijk zijn mond in de discussie over de blauwe bril. Laat de groep die 2k maar vieren. Volgende week is het 'revenge of de mol' bij de veiling  ::joehoe::

Zijn optreden in de 2e opdracht was zo opzichtig gespeeld. Hij begint zich echt op zijn gemak te voelen in zijn mol rol, waardoor hij een zelfs overmoedig op me overkwam. Deze opdracht was echter een makkie voor de mol. >:D
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

« Reactie #523 Gepost op: 9-02-2025, 22:19:47 »
Ik voel me heel comfortabel in de Stijn tunnel. Hij 'acteerde' deze aflevering precies zoals in de molbriefing afgesproken. Okay, de mol in hem probeerde het nog wel even om verwarring te zaaien bij Maaike, maar toen hij doorhad dat zij hem doorhad, hield hij wijselijk zijn mond in de discussie over de blauwe bril. Laat de groep die 2k maar vieren. Volgende week is het 'revenge of de mol' bij de veiling  ::joehoe::

Zijn optreden in de 2e opdracht was zo opzichtig gespeeld. Hij begint zich echt op zijn gemak te voelen in zijn mol rol, waardoor hij een zelfs overmoedig op me overkwam. Deze opdracht was echter een makkie voor de mol. >:D

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand anders dan Stijn de mol is. De rest doet gewoon teveel goed, of molt veel te opzichtig.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #524 Gepost op: 9-02-2025, 22:25:49 »
Ik vrees helaas dat Stijn de Mol is. Maar ik blijf nog steeds vasthouden aan Sophie als mol in de pool. Ik moet toch wat...

Ik hoop stiekem dat Sam op iemand anders dan Sophie zat maar vrees het ergste...

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 9-02-2025, 22:33:07 »
Waarom kan maaike dan niet meer?
of toch nog nora?
maar ze hebben beiden al teveel geld opgehaald.

ik vind stijn zo jammer, (echt speuren was het ook niet, werd meer door bridget uit de wind gehouden omdat ze allebei aan het mollen waren) hij is een beetje jurre 2.0 maar nu hebben de kandidaten hem wel snel door en zoals anderen aangaven, de spanning is dan ook wel weg, als je de mol in afl 3 al 80% zeker kunt aanwijzen..

Hopelijk wordt het jubileum-seizoen beter.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 9-02-2025, 22:44:18 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand anders dan Stijn de mol is. De rest doet gewoon teveel goed, of molt veel te opzichtig.
Stijn molt vaak ook opzichtig. Dat vond ik in eerste instantie ook van Bridget maar ik heb toch even op haar gestemd na afl.4 na de opdracht in het spookhuis. Voordien Sophie verdacht maar die heeft mij toch wat teveel onmolse acties op haar naam, nu ook met het zoeken van de fotograaf en Sam is beslist op haar eruit gegaan. Roos ... misschien maar ik vermoed dat Ray op haar eruit is gegaan. Maaike en Nora kunnen het niet zijn. Dan blijft alleen Stijn over als mogelijke mol.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 9-02-2025, 22:47:59 »
Vanaf aflevering 1 op Stijn, maar na vandaag toch wel wat twijfel... Maaike ook maar even goed in de gaten houden.

Na aflevering 1 zei je dit;

Switch nu al  ::rofl::
Roos en Ray nu bovenaan. Maar streep de andere 3 nog niet af.

;)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 9-02-2025, 23:57:23 »
Roos ... misschien maar ik vermoed dat Ray op haar eruit is gegaan. Maaike en Nora kunnen het niet zijn. Dan blijft alleen Stijn over als mogelijke mol.

Ray is er vooral op Bridget uit gegaan.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #529 Gepost op: 10-02-2025, 00:32:07 »
Na aflevering 1 zei je dit;

;)
Hij zat bij die 3  ::rofl:: ::jaja:: ::rofl::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 10-02-2025, 10:17:09 »
Het kan gewoon niemand anders meer zijn dan Stijn maar de spanning is er wel af nu. Gewoon de komende afleveringen uitzitten en in de finale kijken wat hij gedaan heeft als mol. En daar heb ik geen hoge verwachtingen van......hoe slecht hij opnieuw acteerde..... Deze keer o.a. bij het rode scherm van Sam.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #531 Gepost op: 10-02-2025, 11:34:46 »
Ik vind Stijn niet goed acteren en soms was het duidelijk dat hij loog nl. in Wie van de Drie. Daarom lange tijd aan Stijn getwijfeld. Ik ben bang dat wij niet veel molacties van Stijn zullen zien die wij niet kenden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #532 Gepost op: 10-02-2025, 12:38:13 »
Maaike heeft na Stijn het minst in de pot gebracht, dus ze kan het prima zijn en ze is het ook.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 10-02-2025, 13:20:24 »
Maaike! Meer een gevoel, ik zie stijn gewoon niet de mol zijn?

« Reactie #534 Gepost op: 10-02-2025, 14:17:49 »
Maaike  ::bravo:: Haar voorkennis (alsof je een tien kan halen, stel nou dat je de test niet haalt..) en ook uitspraken: (over Stijn) die ga ik eens in de gaten houden), hoe ze zat te zweten aan de leugendetector, hoe ze keek naar Rik vanachter de ballonnen in aflevering 1.
Stijn is het niet, hij kan niet acteren. Wel een leuke jongen, misschien komt hij in de finale. Velen tunnelen nu op hem vanwege dat in elkaar geknutselde audiofragment, nice try.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 10-02-2025, 15:55:18 »
Laten we vooral niet vergeten dat Stijn 1500 euro uit de pot haalde in dat spookhuis. Ook op een redelijk onnodige manier, leek het dan toch. Dat was trouwems ook echt de plek waar de mol wou zitten. Bridget had daar ook -1000, maar goed, die is het niet. Nora deed het veel te goed. Blijft over...

« Reactie #536 Gepost op: 10-02-2025, 17:44:54 »
Laten we vooral niet vergeten dat Stijn 1500 euro uit de pot haalde in dat spookhuis. Ook op een redelijk onnodige manier, leek het dan toch. Dat was trouwems ook echt de plek waar de mol wou zitten. Bridget had daar ook -1000, maar goed, die is het niet. Nora deed het veel te goed. Blijft over...

Reminder, dit was wat er verdiend werd in het Spookhuis (copy paste van dit forum). Stijn niet -1500 maar -1250. Nog veel.
Bridget: 2 x 250 euro en 2 x -500 euro
Nora: 4 x 250 euro
Stijn: 1 x 250 euro en 3 x -500 euro

1750 euro - 1500 euro = 250 euro totaal.
Als Nora (mocht zij de mol zijn)  inderdaad als derde ging kon ze de ideale kandidaat uithangen, want uiteindelijk maar 250 verdiend.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 10-02-2025, 17:58:06 »
Vreemde samenvatting. Ik zou zeggen als Nora de mol is heeft zij het EXTREEM slecht gedaan. Als mol ga je er net onder of liever boven zitten wat betreft slechtste kandidaat. Wat Stijn gedaan heeft is dus een brutale molactie. Meer dan Bridget.

Ik dacht eigenlijk dat hij en Bridget ook nog wel 3-4x goed deden, dus 3x 250 in de plus. Maar 1 drukknop van de 5 vinden is wel heel erg extreem, hij had er wel 4 dacht ik. Maar per saldo pakte hij toch net ff wat meer dan Bridget af. Wat je moet doen als je als laatste gaat en de beste mol aller tijden wilt zijn. Niet Nora.

De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 10-02-2025, 18:05:12 »
Stijn dan maar idd.  ;) Altijd op sleutelposities, hij is een sociaal dier, een persoonlijkheid die goed in de groep ligt, doet weinig goed. En zijn gespannen gezicht bij de executie komt op mij geacteerd over.

Het Regie-argument is al vaak door (met name) Lo gegeven. Regie werkt ieder jaar op dezelfde manier. In het begin is de Mol redelijk ‘low profile’; weinig biechten en nauwelijks/geen verdenkingen. Althans, zo doen ze het lijken in de montage. Weinig Molacties vol in beeld. De Mol staat daardoor in het begin altijd redelijk laag in de landelijke poll in de app. En komt dan langzaam bovendrijven. Tot de climax. En dan kun je er niet meer omheen.

Een goed voorbeeld van manipulatie door de regie is bij de opdracht “de Kraak”. We zien uitgebreid in beeld hoe Sophie gepakt wordt, inclusief wat de rest daarvan denkt/vindt/of gezien heeft. We zien uiteindelijk ook Stijn gepakt worden, maar het is niet duidelijk hoe. Dat werd redelijk weggepoetst in de montage. Gevolg: Soof steeg meteen in de landelijke verdenkingen. Stijn niet.

Roos staat al vanaf afl. 1 of 2 bovenaan in de landelijke verdenkingen. Veel “in your face” molacties, maar ook redelijk benadrukt in beeld, en veel verdenkingen van andere kandidaten. Als zij het is, dan denk ik ergens: heeft de regisseur dan niet gefaald? Omdat Roos dan al zo snel ontdekt wordt door de meerderheid van ‘het volk’, die alleen zaterdag inschakelen en waarvan de meesten hier niet lezen :)

Stijn is overigens wel erg aan het stijgen nu. Slechts 1% achter Roos. Alsnog hopen op een climax dan maar? :P Het is nog iets te vroeg eigenlijk.

Weet iemand nog hoe Jan Versteegh het deed in de landelijke poll? Vanaf wanneer stond hij bovenaan? Gewoon even benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2025, 18:07:51 door Kaasfondue90 »

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 10-02-2025, 18:14:41 »
Ik kijk nu al uit naar de reacties zaterdagavond als Stijn naar huis gaat!!