Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104937 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 2-02-2025, 08:58:05 »
Stijn of Sophie, neig nu naar Sophie.

Offline MolJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #421 Gepost op: 2-02-2025, 09:18:09 »
Het is Sophie. Uit balans raken tijdens de yoga en dan de schuld afschuiven omdat Sam teveel stond te praten, ze merkte na twee minuten dat de andere kandidaten het helaas leken te gaan uithouden en liet zichzelf omver rollen om geld uit de pot te houden. En wie is er zo 'lomp' om de neus van Boeddha af te hakken en daarna om lijm te vragen? Aangeplakte neuzen leveren logischerwijs geen punten op bij de jury. En dan de discussie! Volledig passief en mat blijven als de groep jouw beeldje als beste wil aanwijzen, als mol logisch als je weet dat jouw beeldje niet bij de beste twee zat. Onlogische reactie echter als ze kandidaat was geweest, dan zou je toch minstens discussie starten.
Al met al: berekenende kandidaat, past zich aan in iedere situatie en heeft veel onhandige acties, typische mol dus :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mo
« Reactie #422 Gepost op: 2-02-2025, 09:35:23 »
In Moltalk werd heel duidelijk gewezen op het gedrag van Stijn die voor Roos stemde nadat de anderen dat niet deden, vond dat over the top, net alsof ze Stijn verdacht wilden maken. Stap nu definitief over op Sophie, belangrijkste reden is die actie met de sleutel in afl 1 die ze van Roos afpakte, zag dat er een pieper op zat, wat nodig was om het spel verder te helpen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 10:08:36 door Run »

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #423 Gepost op: 2-02-2025, 10:02:16 »
Sophie
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 2-02-2025, 10:54:29 »
Ik zat in het begin op Sophie maar kreeg nooit molvibes bij haar. Ze wordt wel spannend in beeld gebracht. Maar intussen ook heel erg verdacht gemaakt; ze wordt al door 3 van de 6 kandidaten genoemd in de testbiecht en de edit spaart haar bepaald niet. Resulterend in een consequent hele hoge score in de landelijke verdenking.

Denk dan eens aan Stijn en elke molactie die hij uitvoert wordt helemaal weggepoetst in de edit. Tot aan nou weer de foto die Meneer Fotograaf toch zo goed heeft gedaan, maar niet heus dus. Of dat spookhuis, -1500, dat was blijkbaar ook niemand opgevallen. Of de -1500 bij Wievandedrie, dat zou dan aan Bridget gelegen hebben ??? Aloud trucje van wie de regisseur ook is, het werkt iedere keer..... 8)
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #425 Gepost op: 2-02-2025, 11:46:17 »
Hahaha nu geef ik je het op een presenteerblaadje en NOG ga je niet tunnelen  ::rofl:: Jij twijfelde tussen die twee, ik zei dan weet je het zaterdag zeker want Bridget vliegt er natuurlijk uit aangezien die totaal niets inzet op haar bondsmaatje.... nu gebeurt dat maar wil je toch weer twijfelen >:D

Even een nachtje erover geslapen.
Je hebt gelijk, denk ik. Het was een leuke aflevering, maar ik vind het zo niet-tof dat wij als kijker geen transparantie hebben over de spelregels.  ::niet-ok:: Echt een domper; en dat was niet voor het eerst. Ik ga nog steeds voor de productie als mol.  ;D

Sam en Sophie zijn beide verdacht neergezet.
Maar toch is en blijft Stijn steeds op de plekken te vinden waar het best gemold kan worden. Hij is de enige zonder wegstreep-momenten wat mij betreft. Voor de anderen geldt dat wel.

Ik vul Stijn al een paar afleveringen in in deze poll, wel met twijfels dus, maar het wordt nu toch tijd om SToïcisIJNs te tunnelen.
Stijn dus.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 2-02-2025, 12:11:53 »
wij als kijker geen transparantie hebben over de spelregels
Ach, ze willen gewoon dat we ook allemaal kijken naar Moltalk, daar wordt alles wel precies uitgelegd, ongetwijfeld met back up van de productie (niet dat ze het hele draaiboek incl. mol vantevoren krijgen maar wel een dagje vantevoren al de aflevering met evt. speluitleg ernaast).

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 2-02-2025, 12:33:39 »
Laten we alle vorige afleveringen vooral niet vergeten. Stijn en Bridget waren allebei enorm verdacht in dat spookhuis. En alleen Stijn is dus nog over.

De productie gooit er elke 5 minuten een biecht van Sam in die zegt dat Sophie de mol is. Zouden ze nooit doen bij de mol.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 2-02-2025, 14:41:49 »
Klopt. Ach ja, Sam gaat er volgende week of in aflevering 7 uit, da's wel duidelijk. Voor mijn gevoel is de rol van Roos eerst nog uitgespeeld, daarna gaat Sam.

Online Pac

• Forum Moderator
« Reactie #429 Gepost op: 2-02-2025, 14:44:18 »
Ik doe dit seizoen alleen aan tunnels. Het is Bridget, tot ze vanavond het tegendeel bewijst.
Go hard or go home, maar in dit geval is mijn Mol toch echt naar huis...

Misschien eens tijd om wat afleveringen terug te kijken. Maar voor nu zie ik geen andere optie dan Stijn.
...óf niet!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #430 Gepost op: 2-02-2025, 14:51:35 »
Sam is echt de wensmol dit seizoen, maar het is Stijn. Zat op de beste molposities wederom, trok de Tombraider foto naar zich toe en verknalde die met verve. Stijn doet dan een Jurretje en laat de rest ook nog even de boel goedkeuren (zelf: "Ja 100%!"). Regie zorgt dat we via Sophie horen dat het 'echt een goede foto' is en de opdracht is genaild. De foute foto moet dus wel van mollende Sam zijn, is de subliminale boodschap.. Stijn loerde naar het juiste moment om voor Roos te kiezen, wetende dat de keuze voor Maaike al gemaakt was toen. Komt zelf op een keurige, onopvallende middenmoot uit met 7,5, gepaard met de nodige overacting bij de onthulling  :P

Wordt ook uit de wind gehouden door de regie. Bridget eruit op haar bondje. Stijn oogt het minst ontspannen van de club en het meest acterend. Staat laag in de algemene peilingen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 2-02-2025, 14:57:32 »
Alles is perfect wat je zegt, ik haal alleen deze er even uit
Regie zorgt dat we via Sophie horen dat het 'echt een goede foto' is en de opdracht is genaild. De foute foto moet dus wel van mollende Sam zijn, is de subliminale boodschap..
Sam wordt ook steeds gebruikt om te vertellen hoe goed Stijn het allemaal doet..... ik heb aflevering 1 even teruggekeken en daarin zit Sam te klagen dat hij opgescheept zit met Stijn (die hij helemaal niet verdenkt blijkbaar) want die was 'overgebleven'.... inderdaad klopt uit de beelden dat iedereen elkaar opzoekt maar Stijn afwacht, zoals hij sindsdien steeds doet als simpele molstrategie, namelijk bouwen op wat je ziet gebeuren.

Dit kon nog wel eens de beste mol aller tijden worden, en dan met name gevoed door de kandidaten die er zo mee omspringen, vooral Sam die gewoon naast de mol zit en niks doorheeft ::rofl:: ::bravo::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #432 Gepost op: 2-02-2025, 15:04:41 »
inderdaad klopt uit de beelden dat iedereen elkaar opzoekt maar Stijn afwacht, zoals hij sindsdien steeds doet als simpele molstrategie, namelijk bouwen op wat je ziet gebeuren.

Als je erop let dan valt dat inderdaad enorm op. Heb de aflevering teruggekeken met de focus op Stijn nu en dat lijkt echt zijn methode. Zijn overacting bij Wie-van-de-drie maakte dat ik er niet aan wilde met Stijn (want zo overduidelijk aan het liegen) maar hij kwam ermee weg. Net zoals dat 'beste mol ooit' voornemen me op de verkeerde voet zette steeds (want heb nog weinig spectaculairs gezien), maar hij houdt gewoon heel veel geld uit de pot en bungelt ergens onderaan in de algemene peilingen, dus zit toch goed op schema ook daar. Staat verder altijd op de beste molposities, ook vorige week weer bij het ijs maken. De mol wil niet bij een kans-dobbelspelletje terechtkomen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 2-02-2025, 15:07:10 »
echt zijn methode
Het wordt ons molloten gewoon erg makkelijk gemaakt dit seizoen.... tsja nieuwe regie.... betekent dus op safe spelen. Landelijk werkt het WEL.... maar wij trappen er niet in. Dat belooft niet veel goeds voor komende jaren, maar ja. We doen het er maar mee ::regenboog::

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 2-02-2025, 15:20:45 »
Na de exit van Bridget ga ik terug naar mijn schot voor de boeg mol Sophie.
Ik twijfel tussen haar en Stijn.
Maar ik moet alles nog eens herbekijken, weinig gevolgd in de andere tunnels.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 2-02-2025, 15:53:27 »
Ik denk toch echt dat het Roos is hoor. Ok al vinden de meeste forummers het niet leuk om met de moltalk meute mee te stemmen. Soms is iets wat het lijkt.

« Reactie #436 Gepost op: 2-02-2025, 16:02:29 »
Heeft hier iemand in de vooruitblik voor de volgende aflevering de mol (denk ik, met bivakmuts) 1 sec gezien die briefjes neerlegde. Wie is dit? Het postuur lijkt me van een vrouw, misschien eerder Maaike, of Nora (ben al uit haar tunnel eigenlijk).
Wat denken jullie? Dit zouden ze toch zo niet uitzenden? Je ziet de armen duidelijk, en de heupen (volgens mij).

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #437 Gepost op: 2-02-2025, 16:53:55 »
Ik blijf bij Stijn. Het is sowieso iemand van de 4 in Ankor Watt denk ik. En als je kijkt naar het gedrag bij het maken van de Buddha beeldjes dan zie je Stijn telkens heel handig reageren als tweede, wanneer het antwoord fout is. Sturend op de achtergrond, en tegelijkertijd een hele observerende houding.
Meer L

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 2-02-2025, 16:58:51 »
Soms is iets wat het lijkt.
Wanneer was dat dan ??? ::vergroot::

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 2-02-2025, 17:35:49 »
Ik blijf ook voor Stijn gaan. Het taalgebruik tijdens de bolbriefings past heel goed bij hem. Hoewel ik hem niet meteen het woord ' adaptief' zie gebruiken, maar dit is ook niet echt een  woord dat veel in spreektaal wordt gebruikt.  Stijn treedt niet heel erg op de voorgrond, maar probeert wel steeds te reageren op de kandidaten. Hij zit vaak in sleutelposities om geld uit de pot te houden.

Zijn reactie in aflevering 2 op de bolactie van Roos (de servetten) vond ik zo oprecht 'verbaasd'. Als mol verwachtte hij totaal niet dat een kandidaat voor zijn neus zou gaan mollen, maar hij ging er uiteraard wel in mee. Ook in aflevering 5 was hij weer heel sterk in 'go with the flow'. Meteen een scooter met blocnote kiezen. Foute antwoorden/keuzes van anderen bevestigen en dan zelf precies een 7,5 scoren bij opdracht 2. Zo blijf je wel onder de radar.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!