Bridget, of toch Stijn, Stijn of toch Bridget…..
- Stonden allebei in het spookhuis (volgens mij het meest gunstig voor de mol)
- Vulden beide de bekers met siroop (ook een gunstige molpositie, want makkelijk te veel siroop in een beker doen, of maar één kleur, en slecht ballonnen vangen)
- Stijn deed niets om de taart te zoeken en ook een plusje, omdat Ray hem duidelijk niet verdacht (Ray deed bij de laatste opdracht met opzet verdacht om verdenking van Stijn op hem te laden), Bridget duwde de mevrouw meteen het dienblad in haar handen, maar lijkt dit later wel zelf te corrigeren.
- Stijn lijkt een ‘Jan Versteeghje’ te doen bij de eliminatie door zichzelf helemaal op te fokken, Bridget juist héél blij. Dat eerste lijkt me makkelijker te spelen dan het laatste.
- Bridget switcht vrij vaak van onderwerp als het te serieus lijkt te worden.
Risico: Stijn en Bridget hebben een bondje, dus er is de mogelijkheid dat ze zichzelf in de kijker spelen om verdenkingen op zich te laden. Net als bijvoorbeeld het bondje tussen Buddy en Miljuschka.
Al was de spookhuis opdracht alleen, dus daar hoef je niet verdacht te doen voor de ‘bühne’, maar deden ze het toch allebei slecht.
Sam vooralsnog op nummer 3 van mijn verdachtenlijstje, meer op gevoel dan via logisch redeneren.
Hem zou ik fantastisch vinden, net als Roos, maar lijkt me ‘to good to be true’ al spelen ze het spel wel ten volle en hebben ze allebei een zweem van mysterie rond zich hangen.
Sophie en Maaike houd ik nog steeds een klein beetje in het oog, al zie ik bij hen regelmatig onmolse zaken.
Nora sluit ik uit.