Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 104885 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 18-01-2025, 23:48:51 »
Ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat de andere kandidaten Stijn in aflevering 1 in meerderheid de eigenschappen hebben toegedicht die bij de mol passen. Hij was zo ongelooflijk awkward. Hij begint nu pas een beetje zelfverzekerd over te komen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2025, 02:13:52 »
Ray of anders Sam

EDIT: andersom nu: Sam en anders wensmol Ray
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 16:14:32 door Nat007 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 19-01-2025, 06:03:00 »
Ik blijf nog even bij Nora, krijg nog te weinig hoogte van haar. Als 2de Sophie.
Ja dat heb ik al vanaf het begin bij haar. Aan de andere kant, je zoekt ook naar iemand die sterk veranderd is sinds het begin, immers werd iemand opeens van kandidaat de mol. En dat zie ik toch niet bij haar.

Sophie wordt duidelijk verdacht door de groep (niet een goed teken), Sams verdenking is erg in beeld (niet een logische regie keuze als Sophie de mol is en Sam er lang in blijft) en ze deed niet eens zo veel verdachts.

Bridget blijft het meest mols met mogelijke molacties, maar het is zo opzichtig
Eens. Maar wat heb jij over Nora? Die passeerde je.

Over Bridget; ik denk ook niet dat de productie dit allemaal zo in beeld zou brengen als zij de mol is.

Bovendien krijgt ze opeens het vertrouwen van de groep die haar penningmeester maakt. En ze gaat een bondje aan met Stijn. Geen mol.

Over Sophie dacht ik hetzelfde.... een minnetje doordat het zo in beeld kwam dat zij verdacht wordt. Maar wie is het dan?

Ray haalt zowat eigenhandig 1500 euro binnen, puur kandidatengedrag en een doodzonde voor de mol.

Het lijkt me wel een jong iemand, dus Nora, Sophie of Stijn. Van Stijn kan ik nog wel geloven dat hij veranderd is sinds de besluitvorming over de mol, bij de dames zie ik dat niet. Maar dat met dat bondje zit me niet lekker. Hij geeft dan wel weer graag een joker weg aan zijn bondgenoot, wat wel weer mols is. Nu eerst maar eens zien of Bridget er snel uitvliegt.

Allemaal plusjes en minnetjes, ik blijf maar bij Sophie, immers is de blondine de mol ::bravo:: ::jaja::
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline wittekikker

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 19-01-2025, 07:43:43 »
Sam. Hij heeft ons allemaal op het verkeerde been gezet.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #164 Gepost op: 19-01-2025, 08:24:04 »
Ik stap over op Sam. Ik vond dat vechten om een joker onmols maar zijn taktiek is gewoon een heel fanatieke kandidaat spelen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 09:44:21 door Run »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 19-01-2025, 09:39:02 »
Tja, we hebben toch 1 kandidaat die echt op nog geen kandidatenactie te betrappen is geweest. En dat is Bridget. Nu ook weer niets goed gedaan.

Mensen zeggen dat het er te dik bovenop ligt, maar hoe vaak heb je nou een kandidaat horen zeggen dat Bridget verdacht is? Vrijwel niet. Hier en daar krijgt ze een shot waarin ze best verdacht lijkt, maar dat hebben alle kandidaten.

Ray kan je wel echt afschrijven gezien zijn gedrag tijdens Wie van de 3. Een hele rare molstrategie om zo geïrriteerd te doen naar de groep. Roos hield stug vol dat hij de waarheid sprak, die is de mol dus ook niet (en om vele andere redenen).

Sam is op alle vlakken eigenlijk extreem kandidaats, behalve als hij een beetje expres mysterieus en mollerig doet.

Sophie was heel kandidaats bij de uitbraakopdracht. Ze kwam nu ook niet heel mols over bij het liegen. En dan “Somebody to lamp”…je kan op zoveel manieren dit mini-opdrachtje verpesten, dit was zo’n beetje de meest opvallende manier. Zou een mol nooit doen.

Maaike deed het heel goed bij het zingen en pakte eerder ook al geld bij de inbraak. Gewoon een oprechte kandidaat. Als ze als mol een kandidaat zou spelen, dan zou ze veel meer op die joker gefocust hebben.

Nora, ik krijg een gek gevoel bij haar, maar in haar gedrag wijst er toch maar weinig op dat zij de mol is. Zingen deed ze zo slecht dat het juist niet mols was. En ze pakte ook geld bij de inbraak. Een black-out krijgen bij het vragenstellen is ook niet iets wat een voorbereide mol zou overkomen. Leek oprecht gestressed bij de laatste opdracht.

Dan Stijn nog. Neem ik nog mee. Loog redelijk overtuigend, al was het duidelijk een enorme act, zoals Roos al zei. Ik vind het niet logisch dat hij bij de mol-eigenschappen van de kandidaten past. En bij de kick-off kreeg ik het gevoel dat hij niet heel erg matchte met de groep. En als een mol een joker afstaan, het kan hoor, maar heel logisch is het niet. Het is ook niet dat hij dan veel gemold heeft tot nu toe. Maar hij heeft ook nog weinig overdreven goed gedaan.

Dus ja, gewoon Bridget.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 19-01-2025, 10:44:41 »
hoe vaak heb je nou een kandidaat horen zeggen dat Bridget verdacht is? Vrijwel niet

..............als een mol een joker afstaan, het kan hoor, maar heel logisch is het niet.
Zoals ik hierboven al schreef: ik vind dit nu echt een reden om Bridget af te schrijven. Inderdaad zegt niemand dat Bridget verdacht is. Ze maken haar zelfs penningmeester. Ergo, ze is de mol niet.

Over Stijn: jokers weggeven is nu juist HET ding wat een mol altijd standaard doet. Enorm veel voorbeelden. Die koopt liever vertrouwen, want wat MOET ie ermee?

Nu heb ik net nog even dat bondje nagekeken en als hij die joker aan Bridget geeft zegt hij: "Mondjuhhh!!!"

Dan draait de camera al weg naar het overzichtsshot waarin we Bridget nog horen protesteren "maar waarom kan ik daar eigenlijk niet eerlijk over zijn???"

Kortom, Stijn wil beslist niet dat uitkomt dat hij een joker heeft weggegeven. Jaloerse reacties leiden ook direct tot verdenkingen "die is zeker de mol, dat ie zo met jokers strooit".

En Bridget zegt in dat bondjesgesprek dat zij hem eerst erg vertrouwde maar nu niet meer. Hij koopt dat af met die joker, voor vertrouwen, want wil zogenaamd goede informatie krijgen in de rest van het spel. Maar haar verbazing is groot over zijn voorwaarde. Immers, het zou toch des te beter zijn voor Kandidaat Stijn dat de anderen hiervan horen en op hem gaan inzetten als Mol?

Het was echt een typisch mol-kandidaat gespreksbondje, vandaar dat ik zei, maar eens zien of die Bridget er niet heel snel uitvliegt want als ze niet naar haar intuitie luistert dan vliegt ze er zo uit. Ze zaten ook al naast elkaar in het restaurant, ze riep hem op naar het zwembad te komen enzo.... onafscheidelijk. En dus levensgevaarlijk.

In Stijn vond ik het wat moeilijk de mol te zien... waarom zagen we Rik niet opkijken toen de mol de deur opendeed voor hem? Dat was een productieassistent zegt men hier. Maar prima, circumstancial evidence. De teksten die de Mol uitslaat zijn hem op het lijf geschreven en hij veranderde ook vanaf het moment dat de Mol gekozen werd.

De mol is sowieso de blondine. Sophie OF Stijn dus ::regenboog:: ::ok::

Offline Autonoompje

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 19-01-2025, 10:58:46 »
Ik zat al vanaf het begin op Stijn, maar als mol kan je toch wel beter liegen dan zeggen dat je alleen een Mars en een appel hebt gegeten? De regie regelt natuurlijk wel avondeten voor je. Dit heeft me erg aan het twijfelen gebracht. Ik stap over op Bridget.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 19-01-2025, 11:05:11 »
Er zijn toch ook genoeg voorbeelden van een mol die juist heel erg door de groep vertrouwd wordt?

Voor mij is het de combinatie die verdacht is. In puur de beelden van de opdrachten doet Bridget vrijwel niks goed. Zelfs -750 gepakt. Had de productie dik kunnen aanzetten als ze de mol niet was. Mooie nepmol voor de mensen thuis.

Maar dat doen ze juist helemaal niet zo. Ik hoor in de biechten niemand uitspreken dat ze Bridget verdenken. Soms komt het duidelijk in beeld dat ze een opdracht niet goed doet. Maarja, dat is nou eenmaal de opdracht, die moeten ze uitzenden.

Het alternatief is inderdaad dat ze er snel uitvliegt, en dat de productie haar dus niet als nepmol in de markt wil zetten. Maar zelfs dan vinden ze het vaak leuk om dat wel te doen, voor de extra schokfactor voor mensen thuis.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 19-01-2025, 11:12:55 »
Ik zat al vanaf het begin op Stijn, maar als mol kan je toch wel beter liegen dan zeggen dat je alleen een Mars en een appel hebt gegeten? De regie regelt natuurlijk wel avondeten voor je. Dit heeft me erg aan het twijfelen gebracht. Ik stap over op Bridget.

Ik weet niet of dit veel zegt. Een mol wil graag liegen. Maar een kandidaat net zo graag.

Hij is geen super voorbereide mol hè, hij is ook maar gewoon in het diepe gegooid (als hij de mol is). Dus kan best zijn dat liegen voor hem als mol ook moeilijk is.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 19-01-2025, 11:21:51 »

Stijn vond ik daar inderdaad heel onmols. Sophie ook. Wensmollen zijn het bijna nooit. 

Daarnaast verwacht ik de mol sowieso niet bij de drie wie-van-de-drie-ers. De rest had allemaal een eigen hotelkamer. Super chill voor de mol, dat die zich niet met randzaken bezig hoefde te houden.

Stonden tot nu toe steeds op de goede plek: Roos en Sam 'Ik stond steeds op de goede plek' Hagens.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 16:40:06 door Amethyst »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 19-01-2025, 11:33:24 »
Stonden tot nu toe steeds op de goede plek: Roos en Sam 'Ik stond steeds op de goede plek' Hagens.
Hoe kom je daar bij? Stijn zat ook in de kluis. En dat over niet relaxt liggen... hij en Sophie hadden juist een super relaxed, veel luxueuzere stay dan de groep. En stonden direct aan de basis om 1500 uit de pot te spelen (ipv maar 1/6 stem) wat ook kandidatenpunten oplevert, dus dat kun je als mol 'gratis doen', lekker als mol kunnen shinen. Laat dat dan ook 100% gelukt zijn ook. Plus-plus toch?

Er zijn toch ook genoeg voorbeelden van een mol die juist heel erg door de groep vertrouwd wordt?
Niet echt. Komt bijzonder weinig voor. De mol komt altijd wel in de top van het verdachtenlijstje voor, zoals met Anna, die bij de laatste 5 dan in elk geval wel 2e prijkte op de stemming, en zij was een van de meest vertrouwde mollen.

Komt bij dat dit jaar de mol totaal onvoorbereid is. Neem Jon, die faalde totaal als mol destijds, omdat hij niet voorbereid was. Bij de Belg hebben we dat ook gezien na die invalbeurt voor Philippe. Het is gewoon een extra moeilijkheidsgraad voor de mol, en die prijkt sowieso altijd al hoog in de verdachtenlijstjes, maar nou helemaaaaaal..... ::)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 19-01-2025, 11:44:32 »
We zien toch over het algemeen dat de kandidaten die het minst verdienen/meeste geld wegspelen zich gedragen als nepmollen. Ik vind het wel bijzonder dat de mol het minder goed doet dan een kandidaat (Bridget) die zich niet gedraagt als nepmol, maar die het wel steeds voor elkaar krijgt om voor de meeste mislukkingen te zorgen.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 19-01-2025, 11:49:26 »
Zoals ik hierboven al schreef: ik vind dit nu echt een reden om Bridget af te schrijven. Inderdaad zegt niemand dat Bridget verdacht is. Ze maken haar zelfs penningmeester. Ergo, ze is de mol niet.
Daar zou je tegenin kunnen brengen dat het juist de bedoeling van het spel is dat deelnemers de mol niet raden. Misschien hebben de makers juist dat laten meewegen bij het kiezen van de mol. Iemand die juist niet verdacht wordt.

De reden dat ik voor nu op Bridget zit, is omdat ik haar ooit in een programma zag waar ze een challenge aanging met Katja Schuurman, ze moesten toen een diner verzorgen voor een heleboel gasten. Toen viel ze echt op in doeltreffendheid, ze had werkelijk alles onder controle en het diner liep op rolletjes. Dat strookt niet echt met wat ik nu van haar zie.

Ik vind de moluitspraken ook wel bij haar passen.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 19-01-2025, 11:49:35 »
Hoe kom je daar bij?

Omdat de wie-van-de-drie-ers er een taak bij hadden en onder een vergrootglas lagen. (Daarnaast logen Sophie en Stijn niet overtuigend.)

Sam stond bij 1.2 eigenlijk ook verkeerd en is misschien te kandidaats in biechten.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 14:09:34 door Amethyst »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 19-01-2025, 11:54:04 »
Ik vind het wel bijzonder dat de mol het minder goed doet dan een kandidaat (Bridget) die zich niet gedraagt als nepmol, maar die het wel steeds voor elkaar krijgt om voor de meeste mislukkingen te zorgen.
Voor de zaterdagavondkijker werkt dit al tientallen jaren perfect. Degenen die de edit verdacht MAAKT is de mol niet, sterker nog, die vliegen er 1 voor 1 uit omwille van het WAUW effect.

Zoals bijv. gebeurde bij Bridget: zij haalde die 750 euro uit de pot maar Ray kreeg in de edit de schuld d.m.v. de biechts, bijv. van Maaike. Werd ook nog eens herhaald zie ik net in de voorbeschouwing van aflevering 3! Om het er nog even goed in te rammen.

Dit alles resulteert in een app waarin Roos en Ray dik bovenaan staan, wat mij te denken geeft dat die zeker de mol niet zijn. Maar ook Bridget en Sophie staan hoog. Helemaal onderaan staat Stijn. De mol dan dus.....

Daar zou je tegenin kunnen brengen dat het juist de bedoeling van het spel is dat deelnemers de mol niet raden.
Dat is niet zo. Op het einde wil de edit het juist wel haast 'bekendmaken'. Maar daar zijn we nog ver van. Eerst krijg je nog weken dat de nummer 1 verdachte bij de kijkers eruit vliegt en iedereen WAUW doet. Dan kijkt men immers nog een week langer want is de interesse gewekt.... 'wie is het dan WEL?'

Ik merk dat ondanks een nieuwe regisseur er nog geen sikkepit veranderd is aan deze edit tactiek.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 19-01-2025, 11:56:13 »
Maar de edit maakt Bridget niet verdacht?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 19-01-2025, 11:59:40 »
Lang niet zo erg als Roos en Ray maar best wel dus, ze staat in de top-4.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 19-01-2025, 12:29:54 »
Zoals bijv. gebeurde bij Bridget: zij haalde die 750 euro uit de pot maar Ray kreeg in de edit de schuld d.m.v. de biechts, bijv. van Maaike. Werd ook nog eens herhaald zie ik net in de voorbeschouwing van aflevering 3! Om het er nog even goed in te rammen.

Maar dit is dus precies het argument waarom Bridget verdacht is. Waarom zou de edit haar uit de wind houden?

Ze pakt nou eenmaal -750. Ze maakt nou eenmaal geen goede panorama foto’s. Ze kiest nou eenmaal een raar liedje bij het zingen. Ze stemt nou eenmaal op Stijn als waarheid spreker. Dat kan je allemaal niet weg editen.

Dit gebeurde trouwens op een zelfde manier in het seizoen van Jurre. En juist met een onvoorbereide mol heb je hier een grotere kans op denk ik.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 12:31:28 door NVR_95 »

Offline Mariomol

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 19-01-2025, 12:32:13 »
 ::ok:: ::ok:: >:D >:D >:D :)