hoe vaak heb je nou een kandidaat horen zeggen dat Bridget verdacht is? Vrijwel niet
..............als een mol een joker afstaan, het kan hoor, maar heel logisch is het niet.
Zoals ik hierboven al schreef: ik vind dit nu echt een reden om Bridget af te schrijven. Inderdaad zegt niemand dat Bridget verdacht is. Ze maken haar zelfs penningmeester. Ergo, ze is de mol niet.
Over Stijn: jokers weggeven is nu juist HET ding wat een mol altijd standaard doet. Enorm veel voorbeelden. Die koopt liever vertrouwen, want wat MOET ie ermee?
Nu heb ik net nog even dat bondje nagekeken en als hij die joker aan Bridget geeft zegt hij: "Mondjuhhh!!!"
Dan draait de camera al weg naar het overzichtsshot waarin we Bridget nog horen protesteren "maar waarom kan ik daar eigenlijk niet eerlijk over zijn???"
Kortom, Stijn wil beslist niet dat uitkomt dat hij een joker heeft weggegeven. Jaloerse reacties leiden ook direct tot verdenkingen "die is zeker de mol, dat ie zo met jokers strooit".
En Bridget zegt in dat bondjesgesprek dat zij hem eerst erg vertrouwde maar nu niet meer. Hij koopt dat af met die joker, voor vertrouwen, want wil zogenaamd goede informatie krijgen in de rest van het spel. Maar haar verbazing is groot over zijn voorwaarde. Immers, het zou toch des te beter zijn voor Kandidaat Stijn dat de anderen hiervan horen en op hem gaan inzetten als Mol?
Het was echt een typisch mol-kandidaat gespreksbondje, vandaar dat ik zei, maar eens zien of die Bridget er niet heel snel uitvliegt want als ze niet naar haar intuitie luistert dan vliegt ze er zo uit. Ze zaten ook al naast elkaar in het restaurant, ze riep hem op naar het zwembad te komen enzo.... onafscheidelijk. En dus levensgevaarlijk.
In Stijn vond ik het wat moeilijk de mol te zien... waarom zagen we Rik niet opkijken toen de mol de deur opendeed voor hem? Dat was een productieassistent zegt men hier. Maar prima, circumstancial evidence. De teksten die de Mol uitslaat zijn hem op het lijf geschreven en hij veranderde ook vanaf het moment dat de Mol gekozen werd.
De mol is sowieso de blondine. Sophie OF Stijn dus