Poll

Wie is de Mol?

Maaike
19 (9.2%)
Nora
5 (2.4%)
Roos
9 (4.3%)
Sam
18 (8.7%)
Sophie
41 (19.8%)
Stijn
115 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 207

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 41303 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Poll] Wie is de Mol?
« Gepost op: 15-11-2024, 10:54:19 »
Wie saboteert de boel in Cambodja?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2024, 20:24:07 »
Teun op intuïtie na die kick off.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 28-12-2024, 22:28:43 »
Ray gestemd: die spat zowat van het scherm als mol. Dan toch ook weer te gemakkelijk en voor de hand liggend (gezien bijv. zijn achtergrond in de wereld van dit soort spellen). Maar toch maar gekozen. Ik vond iedereen wel wat afstand van hem nemen, zo van "jij bent besmet, jij bent de mol". Vergeet niet dat iedereen de finalisten kent want men wacht ze op in het Afvallershotel. Dat maakt de 7 afvallers heel relaxed en de finalisten gestrest, maar met name de mol. Ik vond Ray die toch een koele kikker zou moeten zijn qua karakter erg gestrest erbij zitten.

Ook dat verhaaltje van Rik dat de mol toch wel aan de zijkant zou moeten staan van de eerste groepsfoto was opvallend.... Ray staat pontificaal in het midden. En zit juist weer helemaal terzijde van de groep bij het vraaggesprek. Zo kan de camera mooi de onverholen lachjes en gezichtsuitdrukkingen van anderen 'missen'... voel je je toch wat veiliger als mol. Bovendien geloof ik niet dat ze de mol meteen al aan het begin laten opkomen, maar pas ergens achteraan... opgaand in de groep dus. Dat was bijv. ook zo toen de hele groep de vorige keer op moest komen bij de telefoon voor het Gesprek met de mol.

Kortom, toch allemaal wat kleine voorgevoelens richting Ray maar ik ken hem verder niet, ik heb nooit zijn programma gezien.... ik houd dus wel wat slagen om de arm, vond bijv. Sophie ook verdacht. Sam, Teun en Roos ken ik dan weer wel goed en lijken mij zeker niet de mol. Dat gevoel heb ik ook sterk bij Gabriel, Stijn en Maaike, en ook wel Bridget. Bij Nora een groot vraagteken.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2024, 00:16:28 »
Teun op intuïtie na die kick off.

Ja, ik ook. Kwam ook ietwat nerveus over.
...maar soms even niet :)

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2024, 12:11:28 »
Al volledig in een ‘ Teun’ tunnel  ::rofl:: Nou ja, tot aflevering 1 i.i.g.  ::tandpastasmiley::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2024, 13:58:42 »
Gabriël.
Ligt lekker in de groep.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2024, 18:00:49 »
Sophie is de mol, die is recentelijk op vakantie geweest in Cambodja waar ze niks meer vanaf weet
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2024, 19:06:27 »
Sophie is de mol, die is recentelijk op vakantie geweest in Cambodja waar ze niks meer vanaf weet

Is 15 jaar recent?
klaar voor de strijd

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2024, 02:24:27 »
Schot voor de boeg is Sophie.

Online the_wizard

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-12-2024, 12:04:02 »
Teun, de kickoff vond plaats in de Adam toren.
Teun speelde de rol van Adam & Eva, 1+1=mol  ;D

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2024, 10:07:24 »
Is 15 jaar recent?

nogal random dat ze zegt dat het lang geleden is, maar er ook niks vanaf weten of zo, ik bedoel op vakanties maakt iedereen toch foto's, sommige ook filmpjes

en lijkt me niet dat je een vakantie in cambodja zo gauw vergeet

vind ik nogal sus dit
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2025, 17:53:56 »

Bovendien geloof ik niet dat ze de mol meteen al aan het begin laten opkomen, maar pas ergens achteraan... opgaand in de groep dus. Dat was bijv. ook zo toen de hele groep de vorige keer op moest komen bij de telefoon voor het Gesprek met de mol.

Omdat veel mensen dat zullen denken, of er überhaupt niet over nadenken, kun je de mol zelfs als eerste laten gaan. Veel makkelijker voor de mol als je niet naar (een deel van) de groep hoeft toe te lopen - je entree al hebt gemaakt.

Zit je er daarna ook lekkerder in.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2025, 18:20:31 »
Volgens mij was de opkomst bij de kick-off gewoon op alfabetische volgorde ;)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2025, 19:35:21 »
Volgens mij was de opkomst bij de kick-off gewoon op alfabetische volgorde ;)

Ik denk dat de keuze om dat wel of niet te doen wordt bepaald aan de hand van wie de mol is ; - )

Alles is beredeneerd.

Zo zie ik het niet meteen voor me dat ze de mol met een petje op zouden laten komen, als die persoon normaal geen hoofddeksel draagt.

Lijkt het toch al snel of je iets te verbergen hebt, turend van onder je visor 🧢

Ik 'ken' Ray trouwens goed, ook van interviews. Hij weet van zichzelf dat hij sociaal niet supersterk is.

edit: toch vertrouw ik het niet helemaal. Hij is wel erg gestrest...
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 09:14:21 door Amethyst »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2025, 20:33:58 »
Ik denk dat de keuze om dat wel of niet te doen wordt bepaald aan de hand van wie de mol is ; - )

Alles is beredeneerd.

Zo kun je overal wel iets achter zoeken  ;)
Maar dat er bewust keuzes gemaakt zijn in de montage is wel duidelijk. Kijk alleen maar naar wat we zien van de mollicitaties. We zien ook niet van alle kandidaten het omhelzen bij de aankomst. Het lijkt me logisch dat het teveel wordt om alles te laten zien, dat er geknipt wordt en dat weggehaald wordt wat teveel weggeeft. Daarbij ontstaat, bewust of niet, een bepaald beeld van de kandidaten.

Overigens staat Ray bij mij ook  niet bovenaan het "mollijstje". Ik ken hem van KvK en ben heel benieuwd hoe hij het spel in WIDM speelt.  Het zou gezien zijn achtergrond wellicht te veel voor de hand liggen dat hij de mol zou zijn. Hij wordt dan meteen hoofdverdachte, dat is hij nu al in de app......Daarbij vraag ik mij af of hij zelf de mol wilde zijn. In zijn mollicitatie geeft hij aan dat hij het heel goed zou kunnen. Voor mijn gevoel is zijn verhaal niet af en klinkt het alsof er een "maar" achteraan komt. M.a.w. hij zou het wel kunnen maar wilde het niet.....

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2025, 23:27:44 »
Point taken : ) Of ze er rekening mee hebben gehouden is niet te achterhalen, terwijl andere keuzes van de regie waarschijnlijk veel meer weggeven.

Ik meen me te herinneren dat ik Everon eerst niet eens op m'n lijstje had staan, juist vanwege dat fragment van z'n mollicitatie. Was dat alleen audio? Hoe dan ook, het was nou niet bepaald overtuigend.

Offline RicoMolloot

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2025, 22:17:21 »
Ik ken hem van KvK en ben heel benieuwd hoe hij het spel in WIDM speelt.  Het zou gezien zijn achtergrond wellicht te veel voor de hand liggen dat hij de mol zou zijn. Hij wordt dan meteen hoofdverdachte, dat is hij nu al in de app......Daarbij vraag ik mij af of hij zelf de mol wilde zijn. In zijn mollicitatie geeft hij aan dat hij het heel goed zou kunnen. Voor mijn gevoel is zijn verhaal niet af en klinkt het alsof er een "maar" achteraan komt. M.a.w. hij zou het wel kunnen maar wilde het niet.....

Ik dacht serieus eerst: Kinderen voor Kinderen??? Maar gelukkig viel het kwartje.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2025, 00:05:17 »
meteen hoofdverdachte, dat is hij nu al in de app......
Verrek, inderdaad.. hij staat er dik 1e. Mijn voorgevoel was dus wel juist.... heel Nederland denkt zo. Dan is het dus too obvious en is hij het niet. Zijn rare antwoorden op de reunie kunnen ook wijzen op hem als finalist, dat hij dus niks wil weggeven of hij nu winnaar of verliezer is.

Dan maar terug naar blondine=mol theorie, Sophie. Al blijf ik bij Nora een groot vraagteken zetten, ik vind haar ook na 2e keer kijken heel onnatuurlijk overkomen, net als Teun een beetje.

Wat me daarin verder opviel was nog een keer dat Rik gewoon weggaf dat Bridget in ieder geval niet de mol is. Hij maakte er een punt van dat de mol aan de zijkant op de 1e groepsfoto zou staan, wijst daarbij 3 kandidaten aan.... blijkbaar om een 'punt' te maken. Maar vergeet gewoon volkomen Bridget! Net zoals hij Maaike een beetje links liet liggen. Deze dames vliegen er volgens mij snel uit.

Gabriel, Roos en Sam zijn het gewoon ook echt niet. Komen volkomen naturel over. Stijn ook, zou wel een leuke mol zijn, maar een wensmol.... het is te veel gevraagd.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #18 Gepost op: 4-01-2025, 02:20:17 »
Ik zet in op Teun of Ray als mol.
Ray is wensmol maar Teun kwam geweldig relaxed over in de kick-off, dat zou ook leuk zijn

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 4-01-2025, 11:12:26 »
Schot voor de boeg: Nora. Zo onnatuurlijk. Consistent onnatuurlijk tot nu toe, though. Dus wellicht komt ze altijd zo over.

Ook gelijk verdachte vibes: Teun. En Sophie ook wel.
Laten we jabberen.