Poll

Wie is NIET de Mol?

Maaike
31 (47.7%)
Roos
30 (46.2%)
Stijn
4 (6.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 15663 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2025, 13:36:27 »
Sam. Hij zei meteen ‘ dat heeft elke plaat’ toen Stijn het had over een a en een b op de plaat, als hij de mol was, zou hij hier even in mee zijn gegaan om tijd te rekken.

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2025, 15:21:32 »
Sam en Sophie. De mol gaat niet 'vechten' om een joker. Daarnaast was Sophie echt pissed en briefte ze alle info hierdoor naar de anderen.
Roos en Bridget zijn ook fanatieke kandidaten, die graag willen neppillen.
Ray vertoont ook veel kandidatengedrag bij de opdrachten tot nu toe.

Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline A3aanMol

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2025, 15:42:20 »
Sophie valt bij mij ook af. Hoe fel ze was op die sleutel te zien, en daarna op wijzen dat er een knop opzat. Dat was zeer onmols.

Ray ben ik ook zo goed als zeker van. Komt niet in molposities terecht of doet daar niets mee. Hij gaf gewoon heel goede en duidelijke aanwijzingen bij de roof.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2025, 20:21:22 »
Bridget, Ray, Roos en Sam.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2025, 20:36:04 »
Nora

Stijn
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2025, 09:03:59 »
Nora

Stijn

Heb je daar redenen voor of meer een gevoel? Ben heel benieuwd namelijk! Ik zit wel een beetje op deze mensen en wellicht help je me vooruit met een ander perspectief  :D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2025, 10:24:31 »
Sam, Stijn en Gabriël.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2025, 13:32:31 »
Ik kan me van vorige seizoenen herinneren dat degene met veel biechtmomenten in de volgende of huidige aflevering afvalt.
Teun had veel biechtmomenten in aflevering 1 en 2.
Bridget en (helaas) Maaike hebben, wanneer ik het goed door heb gescand veel biechtmomenten in aflevering 1 en 2. Dus zou daar de volgende afvaller tussen kunnen zitten.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 13:50:34 door johan1973 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2025, 13:49:37 »
Ik kan me van vorige seizoenen herinneren dat degene met veel biechtmomenten in de volgende of huidige aflevering afvalt.
Teun had veel biechtmomenten in aflevering 1 en 2.
Bridget en (helaas) Maaike hebben, wanneer ik het goed door heb gescand veel biechtmomenten in aflevering 1 en 2. Dus zou daar de afvaller tussen kunnen zitten.
Gestraft worden na het biechten.  :\'(

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2025, 14:52:39 »
Roos. De edit die ze krijgt, dat kan je echt niet maken bij een mol. Hoe extreem zij vasthoudt aan de verkeerde spelling van Phnom Penh: dat zou een mol ten eerste al nooit doen, maar ten tweede had dit makkelijk weggeknipt kunnen worden.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2025, 17:33:43 »
Kunnen we in ieder geval roos uitvlakken omdat teun daar waarschjnlijk op zat tijdens zijn eliminatie?

En raar dat ook splinter tijdens niet de mol net deed alsof ray als enige verantwoordelijk was voor het niet noemen van het mingeld terwijl gabriel bij ray in het team zat?

en waarom was de niet de mol uitzending maar 16 min waarvan de laatste 5 min ook nog over de test gingen en niet over de opdrachten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2025, 18:02:54 »
Ik weet niet of het zin heeft om te beredeneren vanuit de edits/het aantal biechten etc, aangezien er een nieuwe regisseur is die misschien het roer heeft omgegooid. Ook houd ik steeds rekening met het feit dat de mol zich ook niet lang heeft kunnen voorbereiden.

Mijn onderbuik zegt dat Gabriël er wel eens snel uit kan liggen, hij doet bijna niets en ik vraag me soms af of ie wel alles meekrijgt. Op basis van de laatste aflevering hoop ik op Sam of Roos, ik werd een beetje naar van ze.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2025, 21:16:33 »
Het is ongetwijfeld zo dat een nieuwe regisseur dingen anders doet. Maar dat je in de edit de mol uit de wind houdt, en andere kandidaten juist wat verdachter neerzet, dat lijkt me wel een constante factor.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2025, 21:27:44 »
De afgelopen jaren was er soms sprake van dat hele stukken gewoon niet werden getoond, of in de verkeerde volgorde. Ik hoop dat ze nu gewoon wat 'eerlijker' zijn in de montage. Ik verdenk Bridget op dit moment het meest en best wat mensen wijten dat aan de edit, maar iemand die molt door onnozel te doen kun je niet echt weg-monteren zonder hele grote ingrepen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2025, 22:18:52 »
Nora

Stijn

Mee eens. Respectievelijk te soft en te naïef.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2025, 12:15:53 »
Ik neig er sterk naar dat de Mol aan alle opdrachten waar geld mee gemoeid is mee moet kunnen doen. Volgens mij is dat stiekem zelfs onderdeel van het format.

Bij 2.3 ging het om relatief veel geld. Daarnaast moest de sleutel gevonden worden, lijkt me - de mol als productie-assistent moest daar in kunnen grijpen als het te lang duurde. De productie wil alle facetten van zo'n opdracht kunnen tonen.

Rest de vraag: waarom worden Bridget, Gabriel, Maaike, Nora en Ray niet allemaal massaal gestreept?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2025, 12:31:16 »
Rest de vraag: waarom worden Bridget, Gabriel, Maaike, Nora en Ray niet allemaal massaal gestreept?

Omdat dit niet per se zo hoeft te zijn?

Ik neig er sterk naar dat de Mol aan alle opdrachten waar geld mee gemoeid is mee moet kunnen doen. Volgens mij is dat stiekem zelfs onderdeel van het format.

De mol doet toch zo vaak niet mee aan subopdrachten van een opdracht? Het enige verschil nu is dat de mol niks anders aan het doen was. Er wordt elk jaar een hoop geld binnengehaald waar de mol geen enkele invloed op had. Dit seizoen ook al.

Daarnaast moest de sleutel gevonden worden, lijkt me - de mol als productie-assistent moest daar in kunnen grijpen als het te lang duurde.

Die sleutel was niet bepaald moeilijk verstopt, daar heb je geen assistent voor nodig. En je kan als productie ook gewoon een hint geven als het te lang duurt, hoeft de mol niet altijd te doen.

Als je deelname van een opdracht afhankelijk maakt van een hectische eerdere opdracht dan kan de mol niet altijd precies doen wat de bedoeling is. Je kan je toch moeilijk opzichtig laten pakken als Ray je duidelijke aanwijzingen geeft en de bewaker niet in de buurt is.

Verder, als je jouw redenatie volgt, dan was het voor de mol dus onmogelijk on mingeld binnen te brengen in de eerdere opdracht. Want hij of zij moest zich altijd laten pakken. Dat lijkt me toch ook niet echt de bedoeling.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2025, 13:17:25 »
Ray gaf Bridget de mogelijkheid om 750 euro uit de pot te halen en toch een dekmantel te hebben. Ze had zich op dat moment ook kunnen laten afgaan maar evenveel geld uit de pot halen in de kluis is niet evident.
Geen reden dus om Bridget te strepen, wel in tegendeel :-)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2025, 13:20:42 »

De mol doet toch zo vaak niet mee aan subopdrachten van een opdracht? Het enige verschil nu is dat de mol niks anders aan het doen was.

Ik vind dat een wezenlijk verschil. Het raakt het format als een mol een hele opdracht (geen subopdracht) kan skippen.

Citaat
Verder, als je jouw redenatie volgt, dan was het voor de mol dus onmogelijk on mingeld binnen te brengen in de eerdere opdracht. Want hij of zij moest zich altijd laten pakken.

Ja, dat lijkt me verreweg het meest aannemelijk. Wat niet wil zeggen dat de mol daar dan niet kon mollen...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2025, 14:26:04 »
Als ze het zo belangrijk hadden gevonden dat de mol hoe dan ook aan beide rondes meedeed en geld wegspeelde, dan hadden ze het selectie-criterium wel aangepast. In dit geval was het het een of het ander.