Rest de vraag: waarom worden Bridget, Gabriel, Maaike, Nora en Ray niet allemaal massaal gestreept?
Omdat dit niet per se zo hoeft te zijn?
Ik neig er sterk naar dat de Mol aan alle opdrachten waar geld mee gemoeid is mee moet kunnen doen. Volgens mij is dat stiekem zelfs onderdeel van het format.
De mol doet toch zo vaak niet mee aan subopdrachten van een opdracht? Het enige verschil nu is dat de mol niks anders aan het doen was. Er wordt elk jaar een hoop geld binnengehaald waar de mol geen enkele invloed op had. Dit seizoen ook al.
Daarnaast moest de sleutel gevonden worden, lijkt me - de mol als productie-assistent moest daar in kunnen grijpen als het te lang duurde.
Die sleutel was niet bepaald moeilijk verstopt, daar heb je geen assistent voor nodig. En je kan als productie ook gewoon een hint geven als het te lang duurt, hoeft de mol niet altijd te doen.
Als je deelname van een opdracht afhankelijk maakt van een hectische eerdere opdracht dan kan de mol niet altijd precies doen wat de bedoeling is. Je kan je toch moeilijk opzichtig laten pakken als Ray je duidelijke aanwijzingen geeft en de bewaker niet in de buurt is.
Verder, als je jouw redenatie volgt, dan was het voor de mol dus onmogelijk on mingeld binnen te brengen in de eerdere opdracht. Want hij of zij moest zich altijd laten pakken. Dat lijkt me toch ook niet echt de bedoeling.