Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 56413 keer)

Offline Theovv

• Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2025, 18:09:24 »
Wow, serieus? Dit is wel heel slecht! Een afvallerspoiler, eigenlijk een spoiler van de eerste 4 afvallers en nu ook de mol?  ::oink:: ::oink:: ::oink::

Dit is erger dan het klaasseizoen.

Kan iemand die de spoiler weet mij een pm sturen of het Stijn is of niet?

Ik zit toch al in tunnelvisie op hem, maar als hij het niet is kan ik verder speuren.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2025, 18:14:24 »
Zou het zo makkelijk zijn om de stem terug eruit te filteren zoals gesuggereerd wordt in de video?

Eens. Wie weet is dit wel het zelfde als die enorme hint, die geen hint bleek  ;), in WIDM 2022.
Ik ga bewust niet kijken/luisteren. Toch heb ik ook mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2025, 18:16:46 »
Jezaskouristas. Wat een flater. Aanvankelijk dacht ik bij het bezien/beluisteren dat je hooguit het geslacht kon deduceren, maar dit is wel heel duidelijk.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2025, 18:37:19 »
Jezaskouristas. Wat een flater. Aanvankelijk dacht ik bij het bezien/beluisteren dat je hooguit het geslacht kon deduceren, maar dit is wel heel duidelijk.
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit expres gedaan is?

Ze willeb namelijk geen tweede keer een "Klaasje"...

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2025, 18:40:35 »
Nee dit is loos alarm volgens mij.
De stem is heel emotieloos en de manier waarop het gezegd word is heel geforceerd. Het lijkt me gewoon een chatbot/AI ding.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2025, 18:42:48 »
Ik vind het niet echt een klaasje.
Dit is erger dan het klaasseizoen.
Dat vind ik niet, want toen wisten we nog van niks, en nu wisten we het al een paar weken zelf. Het zal alleen voor de rest van Nederland een schok zijn, en daar natuurlijk een anticlimax. Maar wij kunnen nog altijd op zoek naar de andere 2 finalisten ::) Tjsa we moeten wat :o
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2025, 18:47:29 »
De stem is heel emotieloos en de manier waarop het gezegd word is heel geforceerd. Het lijkt me gewoon een chatbot/AI ding.

Nou, de stem die ik meen te herkennen is in het algemeen ook tamelijk emotieloos en eentonig. Maar ik help je hopen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2025, 18:49:23 »
Aangezien dit niet de eerste keer is dat ze dit soort capriolen uit hebben gehaald...

Jurre zou ook te makkelijk te herkennen zijn geweest, vandaar dat ze zijn "gesproken" zinnen ook door een machine hebben laten uitpoepen...

Ik vind het niet echt een klaasje.Dat vind ik niet, want toen wisten we nog van niks, en nu wisten we het al een paar weken zelf. Het zal alleen voor de rest van Nederland een schok zijn, en daar natuurlijk een anticlimax. Maar wij kunnen nog altijd op zoek naar de andere 2 finalisten ::) Tjsa we moeten wat :o

Ja gelukkig heeft dit 4/5 weken geduurd, stel je voor dat ze dit na aflevering 1 al hadden ontdekt... Dan had je letterlijk na 1 opdracht (met mol) de biezen al kunnen pakken.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 18:51:56 door DRenziboy »

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2025, 18:51:15 »
Ik vind het ook niet overtuigend nog. Ik vond de briefings van Rik sowieso al erg gemaakt (ze sorteren voor op de afleveringtitels), maar ik vind de stukjes nu ik ze 'ongefilterd' hoor ook nog eens heel geacteerd klinken. Alsof ze worden opgelezen.

Ik denk dat ze wel zo slim zijn geweest om een stemacteur of desnoods gewoon een productielid te vragen om de originele takes van de Mol opnieuw in te spreken.
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2025, 18:53:22 »
Ach het is weinig anders dan we al voorgeschoteld krijgen van die wekelijkse briefings.... dat was al duidelijk genoeg toch.

Denk je dat dat dan ook allemaal nep is?

Dat zou wel heel erg zijn dus ik geloof het niet, het is gewoon heel erg makkelijk dit jaar.

De nieuwe regie is in elk geval niet een groot succes nee.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2025, 18:54:02 »
Hadden we niet ook eens een telefoongesprek met de mol in S12?

Dit werd toen ook kapot getransposed, en kwamen ze (ik was toen nog een jonkie) erachter dat het waarschijnlijk een crewlid moest zijn.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #91 Gepost op: 2-02-2025, 18:56:22 »
Ach het is weinig anders dan we al voorgeschoteld krijgen van die wekelijkse briefings.... dat was al duidelijk genoeg toch.

Denk je dat dat dan ook allemaal nep is?
Ik denk wel dat de briefings grotendeels geënsceneerd zijn. Rik doet die briefing niet één op één zoals in de uitzending gesuggereerd wordt, het meeste wordt gedaan tijdens biechttijd met andere crewleden.

Hadden we niet ook eens een telefoongesprek met de mol in S12?
In seizoen 11 werd de Mol elke week gebeld met een stemvervormer. Op een gegeven moment dachten mensen er Soundos in te herkennen, maar dat was natuurlijk onzin.
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #92 Gepost op: 2-02-2025, 18:57:39 »
Nou dat denk ik niet. Je kunt alles kapot transposen maar als je ook daadwerkelijke quotes van de mol uitgesproken naar Rik in een directe conversatie gaat kapot transposen dan kun je net zo goed een mol neerzetten die nee zegt en plein public als je hem vraagt de mol te zijn. M.a.w.: die quotes zijn echt, en zijn maar op 1 persoon te plakken nu want Nora met haar Engelse taal valt af.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 2-02-2025, 18:58:59 »
Het minste wat ze doen bij stemvervorming is de frequentie aanpassen en liefst nog random laten fluctueren. Bij het terugdraaien van de vervorming kun je er dus naar keuze een vrouwenstem of mannenstem van maken. Je weet namelijk niet hoeveel de frequentie is vervormd. Ik hoor er niet sprekend een van de kandidaten in, maar hij komt het dichts bij mijn mol van dit moment. Voor mij is het daarom geen spoiler.

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2025, 19:01:51 »
Ik heb een klein beetje verstand van taal, en bij de Vlaamse Mol wist ik met 100% zekerheid een van de kandidaten uit te sluiten op basis van de woordvolgorde in de molbiecht.

Het taalgebruik in de huidige molbiechten dreef me al heel stellig in de richting van een kandidaat, en die verdenking werd door die spoiler - al of niet waarachtig - wel bevestigd.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2025, 19:03:55 »
Daarnaast lijkt het me echt niet dat ze met bakken aan ervaring met dit soort technieken. Dat ze het ons zo makkelijk maken... :-X
Ik heb geen idee of er naast Rick nog meer crewleden gestopt zijn, maar het lijkt me toch wel zeker dat dit binnen dit team dit als aandachtsvelder voobij is gekomen?

Ik heb een klein beetje verstand van taal, en bij de Vlaamse Mol wist ik met 100% zekerheid een van de kandidaten uit te sluiten op basis van de woordvolgorde in de molbiecht.

Het taalgebruik in de huidige molbiechten dreef me al heel stellig in de richting van een kandidaat, en die verdenking werd door die spoiler - al of niet waarachtig - wel bevestigd.

Nu zit ik in hetzelfde schuitje dus dat het als een enorme verassing kwam dat dan weer niet, maar als het daadwerkelijk zo blijkt te zijn is het wel jammer...

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #96 Gepost op: 2-02-2025, 19:12:48 »
Ik heb het stukje uit de video nog eens uitgeknipt en een klein beetje met het tempo en de toonhoogte van het fragment gespeeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oordeel zelf. Ik denk dat de ruis te groot blijft om 100% uitsluitsel te geven. Ik hou nog steeds rekening met een stemacteur. Maar ik kan niet ontkennen dat de 'R' van deze persoon heel erg lijkt op die van
...
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 19:27:10 door Pac »
...óf niet!

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 2-02-2025, 19:13:56 »
Ik heb het stukje uit de video nog eens uitgeknipt en een klein beetje met het tempo en de toonhoogte van het fragment gespeeld.

Oordeel zelf. Ik denk dat de ruis te groot blijft om 100% uitsluitsel te geven. Ik hou nog steeds rekening met een stemacteur. Maar ik kan niet ontkennen dat de 'R' van deze persoon heel erg lijkt op die van
...

In deze edit vind ik het er sterker bovenop liggen dan bij de vorige... :-X
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 19:27:29 door Pac, Reden: spoilertags toegevoegd voor de zekerheid »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #98 Gepost op: 2-02-2025, 19:15:47 »
stemacteur
Maar even serieus. Jij denkt dus echt dat WIDM in staat is ons allemaal met voorbedachten rade te neppen door een stemacteur in te schakelen? Kom op zeg. Je doet wat of je doet het niet. Had dan geen molbriefings gehouden of de 'stem' van de mol laten horen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 2-02-2025, 19:16:58 »
wtf, ik zie liever weer de verdenkingen tijdens de test met de cursor op de naam van hun mol dan dat ik via knutselwerk van kijkers halverwege het seizoen de echte mol al hoor praten