Auteur Topic: [Funstuff] Totaal nutteloze hints  (gelezen 2508 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Funstuff] Totaal nutteloze hints
« Gepost op: 15-11-2024, 10:32:02 »
Ook dit jaar mogen ze natuurlijk niet ontbreken: de totaal nutteloze hints! Bedenk hier je eigen grappige niet serieuze hints die de forummers geen steek verder aan brengen in hun zoektocht naar de mol ::vergroot::.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] Totaal nutteloze hints
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2025, 22:01:53 »
Dacht ik een leuke hint te hebben gevonden... Was de mol nog niet gekozen...

Er waren van alle eigenschappen 3 die met een M begonnen

Maaike Meulens Mol
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2025, 22:25:21 »
Mollen eten spinnen.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2025, 23:24:17 »
Mollen eten spinnen.
Die vind ik niet nutteloos!

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2025, 01:49:41 »
Heel vaak (iedere keer) is de volgorde van voorstellen (kick-off), opstellen en opdrachten die van de voornamen in alfabetische volgorde. Bijvoorbeeld bij het jokerspel, het eigenschappenspel, de vraag van Rick op het helicopterplatvorm of de kandidaat de mol zou willen zijn. En bij Rick langs komen en de lift nemen.

Zou hier nog een aanwijzing in zitten? En zo ja, welke?
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2025, 09:11:25 »
Heel vaak (iedere keer) is de volgorde van voorstellen (kick-off), opstellen en opdrachten die van de voornamen in alfabetische volgorde. Bijvoorbeeld bij het jokerspel, het eigenschappenspel, de vraag van Rick op het helicopterplatvorm of de kandidaat de mol zou willen zijn. En bij Rick langs komen en de lift nemen.

Zou hier nog een aanwijzing in zitten? En zo ja, welke?
Bij het jokerspel en het eigenschappenspel was de mol nog niet bekend dus ik denk het niet.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2025, 11:01:15 »
Niet voor dit topic maar, er is een zogeheten alfabet theorie die nu rondgaat...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2025, 17:23:33 »
Ray was te zien bij No Way Back. Hij presenteert het samen met oud-mol Jan Versteegh. Ray moet dus wel de mol zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2025, 19:50:27 »
Mooie muzikale hint omstreeks minuut 41 in de eerste aflevering. Uitermate opvallend ook omdat tot dan toe er helemaal geen (bekende) (pop)muziek (met lyrics) te horen was in deze openingsaflevering. Er was enkel instrumentale (achtergrond)muziek, het “gezang” van de boeddhistische monnik tijdens het initiële ritueel daar gelaten…

Maar hoe begint de tweede dag van het avontuur, voorafgaand aan de eerste opdracht met de vers gekozen Mol? Met een (voor ons westerlingen) herkenbare song bij het ontbijt: een ‘jazzy’ versie van het nummer ‘Fever’, als ik het goed heb gehoord, gezongen door Norah Jones! Een mooie hint naar de naam van de Mol.

Muggenzifters zullen opmerken: “Ja maar, deze hint klopt niet! Norah is niet hetzelfde als Nora, de naam van de pas gekozen Mol.” Dat is juist, maar de H in Norah is ‘silent’, die hoor je niet. Norah klinkt net hetzelfde als Nora. Die H werd trouwens achtergelaten op het heli-platform boven op het hotel… die zie je ook niet als je er met je neus op zit.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2025, 21:20:22 »
Even daargelaten dat het Peggy Lee was die Fever zong, om de hint nog hopelozer te maken  ::rofl::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2025, 22:14:25 »
Even daargelaten dat het Peggy Lee was die Fever zong, om de hint nog hopelozer te maken  ::rofl::
Stel je voor dat er een Peggy had meegedaan! Dan was het al na amper 40 minuten boeken toe!

Nu is er nog hoop op een betere hint! Iets in de trant van: “Nora is moslim maar ook molslim.”  :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2025, 12:54:41 »
Sophie Frankenmolen is geboren in 1990. Ze heeft dus nog ruim de tijd gehad met Franken te betalen. Verder lijkt ze ook een pittige dame, dat dan weer kan gelinkt worden aan een pepermolen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2025, 15:48:11 »
Roos doet ons natuurlijk denken aan 'pRoost', het woord dat bij het ritueel hoort van je glas klinken. Maaar, in België zeggen ze dat, in Nederland zeggen ze 'Cheers', wat ons doet denken aan Shears. De mol heeft zich dus duidelijk geschoren. Iedereen kan zich op bepaalde plekken geschoren hebben, alleen is het bij Stijn wel heel opvallend. Een andere bekende Stijn is Einstijn. Bekend van E = MC^2. De M staat hier duidelijk voor Maaike, de E voor oud-kandidaat Edo en de C voor Coca Cola. De mol drinkt dus met andere woorden graag heel veel Cola, want het staat in het kwadraat. Eigenlijk hebben we dus Coca Cola Coca Cola, of anders geordend Coca Coca Cola Cola. Wie de mol België heeft gekeken, weet dat Coco een kandidaat was. Of er een link is met kokosnoten weten we niet, maar een glaasje kokosmelk is altijd lekker. Kokosmelk is dan wel weer een drankje wat de laatste jaren pas opkomt, dus niet veel door oude mensen gedronken wordt. Of om meer woke te zeggen, mensen van de derde generatie. In Bridget zit dan weer 'Bridge', een kaartspel wat wel door de mensen van de derde generatie gespeeld wordt. Ik kan alleen maar concluderen dat Bridget niet de mol is en ik opnieuw moet gaan zoeken.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2025, 23:04:51 »
In tegenstelling tot de schrijver van het vorige bericht ben ik wel degelijk overtuigd dat Bridget de mol is en wel op basis van deze verborgen hint:

Het is me opgevallen dat er vaak BRUGGEN in beeld komen. En niet zomaar op willekeurige, maar op door de makers strategisch gekozen momenten.

Begin aflevering 2 was het weer raak! In het stukje ‘Vorige week’ zien we Bridget zeggen dat “het een goede eerste opdracht voor de Mol was” en daarna direct, bam! in our faces, een nachtelijk beeld van een BRUG, of in de favoriete taal van Nora, een BRIDGE. Dat kan geen toeval meer zijn! Van Bridge naar Bridget is het voor de ervaren speurneus maar een kleine stap: de ‘missing’ T is trouwens de letter die qua vorm het meest lijkt op een brug!

Uit een anonieme bron heb ik trouwens vernomen dat de vrouwen Martens, Frankenmolen, Moggré en Akachar daar in Cambodja vaak klaverjasten. De vijfde vrouw kaartte nooit mee, want Maasland bridget alleen. De rol van de Mol is een eenzame rol! ;)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2025, 09:13:31 »
De vijfde vrouw kaartte nooit mee, want Maasland bridget alleen.

::rofl::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2025, 15:14:36 »
SPOILER ALERT!

Ik weet 100 % zeker wie de Mol is. Wil jij het ook weten, klik dan op onderstaande spoiler, want daar ontdek je de naam van de Mol!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ben benieuwd naar twee dingen:
1) hoeveel molloten gaan dit proberen?
2) hoelang duurt het voor de moderators dit bericht verplaatsen naar het Spoiler-topic?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2025, 19:02:01 »
Uitgeprobeerd en het werkt. Bedankt Klaartje.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2025, 21:22:23 »
Nora pakte de kelk.
Een kelk bevat neut.

Beetje husselen met 'neut' en voilà: daar is de naam van de eerste afvaller!
We hadden allang kunnen weten dat Teun de pineut was.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2025, 22:44:26 »
De uitspraak van Teun, die nog een keer herhaald werd begin aflevering 2 in de terugblik op aflevering 1, is een voorzetje om de identiteit van de Mol te achterhalen.
Teun zei: “Wat is dit voor een freakshow?!”

Als we even kijken naar de naam van de door de kandidaten zelf gekozen Mol, wordt helemaal duidelijk waarom dit een freakshow is! ‘What’s in a name’, zou Nora zeggen!:

SOPHIE FRANKENMOLEN is simpelweg een anagram voor FREAKEN IN MOLSHOPEN

Dat is wat de Mol doet. De kandidaten hebben wellicht zelfs onbewust Sophie tot Mol gekozen, omdat er een subliminale boodschap in haar naam verborgen zat.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 22:48:05 door Klaartje76 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2025, 23:05:40 »
Uitgeprobeerd en het werkt. Bedankt Klaartje.   ;)

Ik heb inmiddels een andere smartphone.

Dat zit zo: ik volgde de procedure die Klaartje hier beschreef.

En ik kreeg de naam van de mol uit een heel ander seizoen.

Te lang gefrituurd, wellicht?