Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 50062 keer)

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Widm 2025
« Reactie #400 Gepost op: 20-11-2024, 21:09:44 »
Uit het interview met Kristof, in het nieuwe molboekje, is op te maken dat ze aan het begin iets hebben gedaan, dat móst lukken, omdat ze anders het hele seizoen op hun buik konden schrijven.

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 20-11-2024, 22:55:43 »
Uit het interview met Kristof, in het nieuwe molboekje, is op te maken dat ze aan het begin iets hebben gedaan, dat móst lukken, omdat ze anders het hele seizoen op hun buik konden schrijven.

Ik heb het boekje nog niet, maar wie is Kristof?  :-[ Die naam heb ik denk ik nog niet eerder gehoord.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #402 Gepost op: 20-11-2024, 23:00:20 »
Kristof is de huidige regisseur, die ook de online-editie voor zijn rekening heeft genomen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 20-11-2024, 23:34:20 »
Zou het kunnen zijn dat wat ze nog nooit hebben gedaan is dat de vingerafdruk van de actuele mol te zien is op het dak van het gebouw waar Rik zit, zoals te zien in de trailer. Die vingerafdruk wordt ook getoond op het moment dat Rik die uitspraak doet.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #404 Gepost op: 21-11-2024, 10:26:41 »
Niet onmogelijk. :)

Maar ik denk dat er iemand van de kandidaten iets daarmee kan......

"Zeg, mag ik jouw vingertoppen eens even goed bekijken?"

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 21-11-2024, 11:13:38 »
Lijkt me inderdaad niet iets dat per se móest lukken omdat anders het hele seizoen niet doorgegaan zou zijn.

Klinkt eerder als iets waarbij ofwel de mol ter plekke gekozen wordt of iets waarbij de identiteit van de mol op ene verborgen manier wordt prijsgegeven. 

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #406 Gepost op: 21-11-2024, 12:29:58 »
Ik kan sinds enkele dagen niet editten. Ik merk dat bij meerdere berichten.

In mijn bericht had ik "Niemand" willen schrijven. Nu staat er het tegenovergestelde. Gelukkig komt mijn bedoeling met dat bericht wél over.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 21-11-2024, 15:06:44 »
Sophie is mijn mol. En dan zijn er nog twee blonde dames die er goed uitzien. Het wordt een fijn seizoen.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 22-11-2024, 15:37:22 »
Klinkt eerder als iets waarbij ofwel de mol ter plekke gekozen wordt of iets waarbij de identiteit van de mol op ene verborgen manier wordt prijsgegeven.

In het Molboekje is Rik erg in zijn nopjes met de vondst die zijn collega’s voor seizoen 25 hebben bedacht. Hij wijdt er ook enkele regels aan:

Citaat
Ook dit seizoen kwamen ze met een heel spannend plan. Ik vond het een geweldige plottwist. maar ik zag niet hoe we het ooit konden uitvoeren zonder ons grootste geheim prijs te geven. Dit hadden we nog nooit gedaan – om nogal voor de hand liggende redenen: het was gewoonweg niet mogelijk. Hoe dan? En besefte iedereen wel wat de gevolgen waren voor de Mol? En de kandidaten? Het duurde weken van peinzen en prakkiseren, wikken en wegen. Maar ineens – eureka! – was daar een oplossing. Mijn talentvolle collega’s hadden het wederom geflikt! [...] Het zou zenuwslopend worden, er kon veel misgaan – maar het zou wel uniek zijn.

Ik denk dat de vondst te maken heeft met het onthullen van de identiteit van de Mol. Diens identiteit is immers het ‘grootste geheim’. Het nieuwe zal naar mijn idee niet enkel en alleen te maken hebben met een innovatief spelelement, bijvoorbeeld een inzethalveerder of wat dan ook.

Dit seizoen heeft het Molboekje wederom een leus meegekregen. Er staat voorin: ‘Zolang je het grotere plaatje niet ziet... is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten.’ Op de achtergrond is het uitzicht vanaf het heliplatform in Phnom Penh te zien. Dit kan erop wijzen dat de spreuk betrekking heeft op de eerste aflevering. Oftewel: pas wanneer kandidaten en/of kijkers het grotere plaatje zien, kunnen ze in aflevering 1 de identiteit van de Mol achterhalen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 23-11-2024, 00:48:15 »
...Er staat voorin: ‘Zolang je het grotere plaatje niet ziet... is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten.’ Op de achtergrond is het uitzicht vanaf het heliplatform in Phnom Penh te zien. Dit kan erop wijzen dat de spreuk betrekking heeft op de eerste aflevering. Oftewel: pas wanneer kandidaten en/of kijkers het grotere plaatje zien, kunnen ze in aflevering 1 de identiteit van de Mol achterhalen.
Op dat heliplatform staat een enorm mollogo (vingerafdruk) afgebeeld. Als dat de vingerafdruk van de actuele mol is, dan klopt het dus dat die pas herkenbaar is als je er van af een grote afstand naar kijkt. Als je op dat platform staat dan zie je wel de lijnen maar het is moeilijk om die te matchen met een vingerafdruk. Dus wie weet, komt mijn theorie uit...

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #410 Gepost op: 23-11-2024, 10:02:27 »
Ik kan me voorstellen dat de kandidaten dit keer mogen stemmen wie ze als Mol willen. Als iedereen individueel en in het geheim stemt, kan er een leuk spel ontstaan waarbij ze elkaar voorliegen over op wie ze gestemd hebben.  :P

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #411 Gepost op: 24-11-2024, 00:15:41 »
Zouden ze iets met AI gedaan hebben? Dat hebben ze wel bij De Mol gedaan, maar nog niet in Wie is de Mol?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 24-11-2024, 10:41:31 »
Zouden ze iets met AI gedaan hebben? Dat hebben ze wel bij De Mol gedaan, maar nog niet in Wie is de Mol?

Associerend op "Zolang je het grotere plaatje niet ziet..."
Misschien wel zo'n AI gegenereerd portret, verborgen in een landschap dat je pas ziet op de grote afstand.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2024, 10:43:10 door annebeestje »

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #413 Gepost op: 24-11-2024, 12:00:54 »
Dat doet me dan denken aan het portret dat uiteindelijk van Merel kon worden samengesteld. Zou niet de eerste keer zijn dat ze iets met het gaandeweg samenstellen doen, of geleidelijk vrijgeven van steeds meer details om dat te kunnen doen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #414 Gepost op: 24-11-2024, 13:02:50 »
De 5 schermen, als je die met een lijntje verbindt, vormen samen de letter M.

Misschien dat bij/op ieder scherm de mol te zien?
Vier schermen met oud-mollen en 1 met de mol van 2025?
Rob, George, Milouska en Inge en ?
« Laatst bewerkt op: 25-11-2024, 07:41:32 door foxhunter »