Het wachten is op het seizoen dat de winnaar het geluk heeft om niets te hoeven betalen.
Rik: gefeliciteerd winnaar. Ik stuur je zo een Tikkie oké?
Wat ik een mooie constatering vind uit het overzicht en de grafiek. Dat ik de seizoenen waarin naar verhouding er een hoge pot over bleef (Portugal 2003, Mexico 2008, Zuid-Afrika 2013) beter waardeer om de mollen in dat seizoen.
Dus er zit voor mij geen verband tussen de hoogte of laagte van de pot vs hoe goed de mol het toen gedaan had. Ik vind zelf dat George, Dennis en Kees als mol een bepaalde bravoure hadden. En destijds kon je idd per opdracht nog 5000 euro winnen. Wat in Cambodja met veel vijven en zessen is verdiend en zo is uitgegeven.
Maar klaarblijkelijk houdt de productie vast aan het mantra: een lage pot betekent automatisch dat de mol goed bezig is geweest. Terwijl we heel vaak opdrachten hebben gezien die door de opzet onhaalbaar zijn, alles of niets elementen. Ja dan krijg je vanzelf minder verdiend geld in de pot. Stop er een veiling bij voor het geval dat de pot wel hoog staat en tada beste mole ever.