Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody  (gelezen 7757 keer)

Online cinner

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody
« Reactie #120 Gepost op: 19-02-2025, 16:22:47 »
Maar in welk scenario is een bod van 7.000 euro dan zinvol? Als ze niet in de finale komt niet. Het was ook geen verzekering in geval ze met een kandidaat met een laag bod in de finale kwam, want ze vond 5.000 euro uit de pot blijkbaar genoeg. (...) Als ze net als Sophie en Stijn 5.000 euro had geboden, gingen alle verdenkingen gewoon richting Stijn.

Wat Belgian Mol als opmerkt, een hoog bod vergroot de kans dat een hoog bod de finale wint. Had Roos tegenover een laag bod komen te staan, had ze zelf de vrijstelling kunnen proberen te winnen. En wat jij zegt, nu maakt het meerdere mensen verdacht. Dat komt de mol toch juist goed uit?

Hoezo zou dit Roos meer verdacht maken als zij de mol zou zijn?
 (...)
Als Roos de mol is, dan is het volgens mij de eerste keer dat de mol zo opzichtig aan het mollen is. 

Het maakt haar niet verdacht als ze de mol zou zijn. Het is verdacht gedrag dat ze weet waar de vrijstelling is en er niet voor kiest maar hem weggeeft.

En we hebben een nieuwe regisseur. Ik mag hopen dat het voordeel is dat we niet meer kunnen of hoeven varen op de standaardacties die de vorige regisseur er al die tijd ingestopt heeft.

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #121 Gepost op: 19-02-2025, 19:17:52 »
Wat Belgian Mol als opmerkt, een hoog bod vergroot de kans dat een hoog bod de finale wint. Had Roos tegenover een laag bod komen te staan, had ze zelf de vrijstelling kunnen proberen te winnen. En wat jij zegt, nu maakt het meerdere mensen verdacht. Dat komt de mol toch juist goed uit?

Het maakt haar niet verdacht als ze de mol zou zijn. Het is verdacht gedrag dat ze weet waar de vrijstelling is en er niet voor kiest maar hem weggeeft.

En we hebben een nieuwe regisseur. Ik mag hopen dat het voordeel is dat we niet meer kunnen of hoeven varen op de standaardacties die de vorige regisseur er al die tijd ingestopt heeft.

Zover ik heb begrepen is de nieuwe regisseur uitsluitend betrokken bij het filmen en niet bij het maken van de opdrachten en het spel. Dit lag voorheen voor een deel wel bij de regisseur maar toen hij vertrokken is, is dit overgegaan naar een ander in het team. Wie dit is weet ik niet.

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 19-02-2025, 21:15:05 »
Zover ik heb begrepen is de nieuwe regisseur uitsluitend betrokken bij het filmen en niet bij het maken van de opdrachten en het spel. Dit lag voorheen voor een deel wel bij de regisseur maar toen hij vertrokken is, is dit overgegaan naar een ander in het team. Wie dit is weet ik niet.

Tja Ik zou het wel jammer vinden wanneer we de mol kunnen spotten door de opdrachtmakers en de opdrachten die de mol daarbij meekrijgt.

Offline RazorBlade

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 19-02-2025, 22:18:50 »
Tja Ik zou het wel jammer vinden wanneer we de mol kunnen spotten door de opdrachtmakers en de opdrachten die de mol daarbij meekrijgt.

Hoe makkelijk of hoe moeilijk het moet zijn is natuurlijk altijd een onderwerp van discussie. Wellicht zitten we ieder jaar met een paar honderd tot een paar duizend intelligente mensen behoorlijk fanatiek te speuren naar de mol. Als je dus tegenwoordig een hint zou maken die zeer eenduidig is maar wellicht vrij lastig door een enkel individu te vinden is, dan is de kans groot dat het door één persoon van dit leger van speurders gevonden gaat worden en slechts enkele minuten later weet heel Nederland dit. Er moet dus altijd een bepaalde vorm van twijfel overblijven. Wat we echter een paar geleden zagen met Everon was wel een dieptepunt, en dat is dat vele Nederlanders vele weken hebben zitten speuren maar uiteindelijk zat minder dan een derde van de kijkers op de goede mol. Een dobbelsteen zou het dus vaker goed hebben gehad dan een leger molloten. Dat is naar mijn mening het andere uiterste.

Online cinner

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 19-02-2025, 22:43:29 »
Hoe makkelijk of hoe moeilijk het moet zijn is natuurlijk altijd een onderwerp van discussie. Wellicht zitten we ieder jaar met een paar honderd tot een paar duizend intelligente mensen behoorlijk fanatiek te speuren naar de mol. Als je dus tegenwoordig een hint zou maken die zeer eenduidig is maar wellicht vrij lastig door een enkel individu te vinden is, dan is de kans groot dat het door één persoon van dit leger van speurders gevonden gaat worden en slechts enkele minuten later weet heel Nederland dit. Er moet dus altijd een bepaalde vorm van twijfel overblijven. Wat we echter een paar geleden zagen met Everon was wel een dieptepunt, en dat is dat vele Nederlanders vele weken hebben zitten speuren maar uiteindelijk zat minder dan een derde van de kijkers op de goede mol. Een dobbelsteen zou het dus vaker goed hebben gehad dan een leger molloten. Dat is naar mijn mening het andere uiterste.

Je zal vast begrijpen dat ik het simpeler bedoel. Zoals 'de Mol biedt bij een veiling het een na hoogste bedrag'. Indien dat een ongeschreven regel zou zijn, kunnen we wel ophouden met speuren. Beetje deductie hoe de regie het ingeeft en klaar zijn we.

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 19-02-2025, 22:49:46 »
Er blijven genoeg dingen om te speuren om de te mol vinden, ligt er gewoon aan wie jij als mol hebt en waar jij als kijker naar opzoek bent om de mol te vinden. Dit seizoen zie je duidelijk dat Stijn op de beste plekken zit om te mollen, maar dat kan je ook zien zonder dat je echt op alles let wat een eventuele mol zou moeten doen volgens de ‘mol regels’.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2025, 22:52:52 door Mol1991 »

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #126 Gepost op: 19-02-2025, 23:02:23 »
Ik vind dat er nu geen geld uit de pot moest gaan, en dat dan in aflevering 10 het bod van de winnaar van widm uit de pot gaat. Heeft de Mol geen invloed op wat eruit gaat, misschien leren de kandidaten het dan eens.

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2025, 23:07:54 »
Ik vind dat er nu geen geld uit de pot moest gaan, en dat dan in aflevering 10 het bod van de winnaar van widm uit de pot gaat. Heeft de Mol geen invloed op wat eruit gaat, misschien leren de kandidaten het dan eens.
Haha zou leuk zijn als dit gebeurde dit seizoen, dat Roos dan de winnares is  ;) Het is wel vaker zo dat de persoon die het meest uit de pot gehaald heeft de winnaar of verliezer wordt.
Maar ik denk dat ze hier echt niet van leren, ze willen gewoon ver komen en doen alles ervoor.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 20-02-2025, 12:41:39 »
Een top idee en speltechnisch zit er ook nog een voordeel aan vast. Want stel dat één van de twee finalisten behalve de mol een hoog bod heeft gedaan en de andere een (veel) lager bod, dan wordt de finale extra interessant voor de mol. Hij heeft er dan belang bij dat de kandidaat met het laagste bod de uiteindelijke winnaar wordt. Soms scheelt dit maar een paar vragen. Ook kan hij proberen om kandidaten met een relatief hoog bod juist in die finale te krijgen. Ik zeg win-win.
Een nadeel is wel dat kandidaten zich minder geremd hoeven voelen om hoog te bieden want het geld gaat immers alleen uit de pot als zij hem winnen. Gezien het gemak waarmee ze nu al torenhoog bieden valt dit nadeel wel mee denk ik.

Offline RazorBlade

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 20-02-2025, 15:24:32 »
Haha zou leuk zijn als dit gebeurde dit seizoen, dat Roos dan de winnares is  ;) Het is wel vaker zo dat de persoon die het meest uit de pot gehaald heeft de winnaar of verliezer wordt.
Maar ik denk dat ze hier echt niet van leren, ze willen gewoon ver komen en doen alles ervoor.

Dat heeft er ook mee te maken dat de kandidaten (semi) bekende Nederlanders zijn. Voor bekende Nederlanders hangen hun inkomsten (buiten wie is de mol) sterk samen met hun bekendheid. Een aflevering langer in het spel blijven is dus voor hun vaak een veel grotere prioriteit dan die paar duizend Euro die in de pot zit.