Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 40785 keer)

Re: Widm 2025
« Reactie #180 Gepost op: 21-07-2024, 17:12:24 »
Bridget is niet heel bruin, dus de locatie zal dit keer niet heel tropisch zijn

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #181 Gepost op: 21-07-2024, 19:29:33 »
Dat zou kunnen betekenen dat ze op het zuidelijk halfrond waren.

En de geruchten gíngen al die richting op.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 21-07-2024, 23:23:29 »
Zijn Pete Wu en Edson da Graça nog mogelijke kandidaten?
« Laatst bewerkt op: 23-07-2024, 00:32:34 door bmol »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #183 Gepost op: 25-07-2024, 11:02:32 »
Wat we al concluderen dat Frank Dane waarschijnlijk niet mee doet met widm 2025, is nu 100% bevestigt. Het was echt een privé kwestie, want zijn vriendin heeft een hersen tumor, goedaardig maar op een verschrikkelijke plek staat op zijn Instagram.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #184 Gepost op: 25-07-2024, 18:42:05 »
Weet je wie me opviel? Dat ik dacht van "Heee dat is lang geleden dat ze het nieuws heeft gelezen"...

Malou Petter. Is in mijn belevenis een poos afwezig geweest. Of kan iemand haar deelname ontkrachten?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #185 Gepost op: 26-07-2024, 10:01:19 »
Ik vind het altijd curieus dat mensen (vooral op social media) het programma liever met onbekende mensen zien, maar tegelijkertijd wel klagen dat de BNers helemaal niet bekend zijn. Dan zouden ze juist blij moeten zijn, lijkt me.
Als ik voor mezelf spreek, dan wil ik ook dat onbekende mensen meedoen, maar dan bedoel ik daarmee dat ik wil dat er

1. mensen meedoen zonder tv-ervaring die spontaan en primair enthousiast reageren op dat ze een once-of-a-lifetime ervaring aan het meemaken zijn, in plaats van mensen die de aandacht wel gewend zijn en WidM zien als leuke PR.
2. een bakker, een tuinder, een belastingadviseur, een buschauffeur, een pianoleraar en een technisch tekenaar meedoen, in plaats van allemaal mensen met ongeveer hetzelfde beroep en ongeveer dezelfde vaardigheden.

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat "onbekenden" echt hele andere mensen zijn dan "bekenden die ik toevallig niet ken".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 26-07-2024, 10:17:04 »
Ja eens, dat wil ik ook graag. Maar nog steeds lijkt het me dan zo dat hoe onbekender, hoe minder ze die ervaring al hebben. Dus dan zouden mensen de selectie van onbekendere BN-ers (beetje contradictio in terminis) nog steeds moeten toejuichen tov van de echte BN-ers. Maar ik zie meestal eerder laatdunkende reacties (zoals gezegd, vooral op social media, niet hier).
« Laatst bewerkt op: 26-07-2024, 13:01:45 door NVR_95 »

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #187 Gepost op: 26-07-2024, 10:49:48 »
Naast diversiteit in beroepen, zitten (bekende of minder bekende) BN’ers ook vaak een bubbel wat woonplaats betreft. Er zijn jaren geweest dat 8 of 9 van de 10 kandidaten in Amsterdam woonden. Terwijl: wie was de laatste kandidaat vóór Jelmer met een hoorbaar Fries accent? Aafke?

Met onbekende Nederlanders kun je een mooiere afspiegeling van de samenleving mee laten doen, en zorg je dus ook voor meer herkenbaarheid bij de kijkers ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 26-07-2024, 10:57:47 door Pac »
...óf niet!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 26-07-2024, 11:40:25 »
Je bedoelt Anke PAC. En dat jaar daarvoor Welmoed. Misschien was bij Welmoed het iets minder dan bij Anke het accent, maar bij haar hoorde je het ook.😉
« Laatst bewerkt op: 26-07-2024, 11:57:37 door Mol1991 »

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #189 Gepost op: 26-07-2024, 17:46:27 »
Ik bedoelde Aafke (seizoen 4, het laatste seizoen met onbekenden), maar je hebt gelijk: Anke heeft ook zeker een Fries accent. En vast nog wel meer kandidaten waar ik nu niet op kom, maar mijn punt blijft wel staan. Anke woont trouwens al twintig jaar in Amsterdam :)
...óf niet!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 26-07-2024, 18:53:21 »
Ik bedoelde Aafke (seizoen 4, het laatste seizoen met onbekenden), maar je hebt gelijk: Anke heeft ook zeker een Fries accent. En vast nog wel meer kandidaten waar ik nu niet op kom, maar mijn punt blijft wel staan. Anke woont trouwens al twintig jaar in Amsterdam :)
Oh oké. Excuses 😊 Nou wat maakt dat uit, dat Anke al jaren in Amsterdam woont, ze blijft een Fries vindt ze zelf.
Net zoals onbekende Nederlanders verhuizen BN’ers ook. BN’ers gaan inderdaad veel naar Amsterdam, omdat het makkelijkere is vanwege het werk. Doen onbekende Nederlanders dat dan niet verhuizen naar een andere provincie vanwege werk, liefde etc? Mijn ouders zijn van Zuid-Holland naar Friesland verhuisd toen ik twee was, vanwege mijn vaders werk. Ik ben nooit Fries opgevoed en je zou om die reden waarschijnlijk niet eens merken dat ik in Friesland woon. Ik bedoel te zeggen dat ik nooit kijk naar het feit waar die BN’er nu toevallig woont, maar waar die geboren is en dan zie je genoeg provincies voorbijkomen of zelfs het buitenland, dus qua dit genoeg diversiteit. Qua beroep inderdaad minder maarja.

Offline domol2

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 26-07-2024, 19:11:32 »
Weet je wat mij nog wel is leuk lijkt een seizoen met alleen maar oud mollen. Ben wel is benieuwd of ze elkaar snel door zouden hebben.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #192 Gepost op: 26-07-2024, 19:20:56 »
Lijkt me een zeer geschikt concept voor een tweede streaming-editie waarvoor ze geen 100.000 aanmeldingen in behandeling willen nemen ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #193 Gepost op: 26-07-2024, 19:26:54 »
En laat HIDM hier nou net de belangrijkste reden noemen, om de aanmeldingsprocedure onder de werknaam The Game te laten plaatsvinden.

Online Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #194 Gepost op: 27-07-2024, 00:14:36 »
Andersom lijkt me nog leuker. 10 bn'ers die denken mee te mogen doen aan widm, maar in feite meedoen aan the game. Wat het ook moge zijn.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #195 Gepost op: 27-07-2024, 06:16:27 »
Zál ze leren.......met hun "exposure-boost".…...

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 27-07-2024, 18:02:21 »
Ja eens, dat wil ik ook graag. Maar nog steeds lijkt het me dan zo dat hoe onbekender, hoe minder ze die ervaring al hebben. Dus dan zouden mensen de selectie van onbekendere BN-ers (beetje contradictio in terminis) nog steeds moeten toejuichen tov van de echte BN-ers. Maar ik zie meestal eerder laatdunkende reacties (zoals gezegd, vooral op social media, niet hier).
Onbekendere BN-ers doen er ook regelmatig alles aan om meer naamsbekendheid te krijgen. Dit vind ik zelf ten koste gaan van het spel. Die groep vind ik dus een stuk minder leuk. Maar gelukkig zijn er ook uitzonderingen zoals Babs die gewoon helemaal voor het spel ging.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 9-08-2024, 13:40:32 »
Als ik voor mezelf spreek, dan wil ik ook dat onbekende mensen meedoen, maar dan bedoel ik daarmee dat ik wil dat er

1. mensen meedoen zonder tv-ervaring die spontaan en primair enthousiast reageren op dat ze een once-of-a-lifetime ervaring aan het meemaken zijn, in plaats van mensen die de aandacht wel gewend zijn en WidM zien als leuke PR.
2. een bakker, een tuinder, een belastingadviseur, een buschauffeur, een pianoleraar en een technisch tekenaar meedoen, in plaats van allemaal mensen met ongeveer hetzelfde beroep en ongeveer dezelfde vaardigheden.

Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat "onbekenden" echt hele andere mensen zijn dan "bekenden die ik toevallig niet ken".
3. Met onbekenden kun je bovendien kiezen uit veel meer mogelijke kandidaten.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #198 Gepost op: 13-08-2024, 00:12:20 »
...die je bovendien ook genante opdrachten kan laten doen, of "huiswerk" kan meegeven, om bijvoorbeeld thuis te oefenen met dingen.

En je hoeft je veel minder te verbergen voor Nederlandse toeristen, en je kunt dus een locatie (veel) dichterbij kiezen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 13-08-2024, 08:45:28 »
En je hoeft je veel minder te verbergen voor Nederlandse toeristen, en je kunt dus een locatie (veel) dichterbij kiezen.
Maar dit ligt ook aan de meeste Nederlanders, meeste Nederlanders houden gewoon van reizen en ze willen gewoon heel veel landen zien en verschillende culturen opsnuiven. In bijna ieder land is de kans groot dat je een Nederlander tegenkomt. In andere landen reizen ze veel minder en/of veel minder ver. En er studeren ook veel in het buitenland.
« Laatst bewerkt op: 13-08-2024, 09:44:51 door Mol1991 »