-Ik ga er dus maar van uit dat @Sanmol uit de eerste hand informatie heeft (gelekt) gekregen vanwege lijntjes met de crew ?
-The bottom line is denk ik wel dat als dat crewlid zijn/haar mond zou hebben gehouden er niet te lekken viel? En anders is het 'professioneel' speurwerk (tag van Sanmol - een professionele detective? of slaat dat nergens op?). Als er bijvoorbeeld computers zijn gehackt op wachtwoorden zijn gekraakt zou dat niet zo netjes zijn, want illegaal.
-Hoe dan ook, als Rick McC hier onder zijn account zou hebben verkondigd wie komende kandidaten zijn vind ik dat een ongepaste manier van spoileren, wat gelukkig nooit zal gebeuren ook niet bij de nieuwe regisseur. Een molloot die speurt tot er iets gevonden kan worden om te delen is toch wat anders...
-Je hebt twee soorten molloten, degenen die het -speuren- doen met wat wordt aangereikt in en om het programma. In principe de leukste manier vind ik zelf; en die actieve internet/socials-speurders die nu al proberen te achterhalen in welk land, met welke kandidaten, of er spoiler-info is, etc., etc. Dit forum faciliteert beiden.
-Misschien is er nog een next-level spoiler-tag te bedenken, waarbij je degene die gaat spoileren per veroek toegang moet geven, dat werpt nog een extra drempel op voor wie de info eigenlijk niet wil weten...
Maar de bottom line ligt dus wat mij betreft bij de bron van informatie. Daar wordt gelekt of niet. En in deze wereld is (onbedoeld) spoileren echt niet verborgen te houden. Komt het niet direct hier, dan wel via een ander kanaal.
Eigenlijk is de bottom - bottom line dat er wat mij betreft echt niet zoveel is gespoilerd, omdat ik 80% van de kandidaten toch niet ken