Ik vond het - voor een live finale - een meer dan prima aflevering. Het gepraat met de afvallers aan het begin kan ik dan weer wèl waarderen. Dat is toch wat een reünie is voor mij. Het napraten met de deelnemers neho e zij het hebben beleefd. En ook wat ophelderen m.b.t. het "wie zat op wie". Daar vind ik er bij horen.
Maar de beelden van dat feest - de
Día del top(it)o - vond ik véél te lang (met name al die gemorphte gezichten). Daar werd wat mij betreft wel echt tijd gerekt. Op een gegeven moment dacht ik daar wel, "dit heb je al laten zien".
Ik ben zelf heel blij dat het niet Rosario is. Die verdacht ik namelijk. Dus ik ben heel blij dat ik weer heerlijk misleid ben door het seizoen. Dat heb ik het liefste. Nu kan ik alles nog een keer met een hele andere blik herbekijken.
En ik ben ook blij met Fons als winnaar - het is fijn dat hij nu tenminste
zichzelf veel geld heeft gekost... En Rosario had al een ander programma gewonnen, en ik hou niet van mensen die alles lijken te kunnen.
En ik vind Anna ook wel gewoon een leuke mol.
Beste mol, dat weet ik niet, maar wel gewoon een
leuk persoon en dat vind ik bij een mol ook wel gewoon een belangrijke factor. En zij heeft geen
moment op mijn radar gestaan, dus mij heeft ze er volledig ingetuind. Goed gedaan, zeg ik dan.
Alleen er zijn nog wel een paar acties die ik niet begrijp. Opperen om "boek" als werkwoord te gebruiken. Waarom doet een mol dat!? Die vraag moet echt even gesteld worden in het vragenvuur op de fandag.
Al met al, wat mij betreft was dit een van de leukere seizoenen van Wie is de Mol. Ook al heb ik me natuurlijk ook wel geërgerd aan het vele mingeld, als geheel vind ik het echt wel een leuke editie geweest.