Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten  (gelezen 31007 keer)

Offline Sjeel

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2024, 23:44:09 »
Voordat de roze kist opengaat zegt Fons "Wie is het?" (in plaats van wat is het).  ::vergroot::  Hoe kon hij dat al weten?

Ja! Dat viel ons ook op. Had dit nog niet hier gelezen toen ik het bij wie zit er in de kist? Schreef

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2024, 00:02:42 »
Sor is hier verdacht bezig. Je moest het doolhof van binnen naar buiten lopen. Hij begint bij de uitgang en dat is dus fout.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2024, 00:03:09 »
Het antwoord van Sor bij de driehoeken is 26. Dat is akelig dicht bij de juiste oplossing nml. 27.

Offline Q4

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2024, 00:05:31 »
Wellicht zijn de goede antwoorden allemaal bij Moltalk voorbij gekomen, dat heb ik niet gezien...
Bij "telraam" kom ik op 40 vierkanten.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2024, 00:09:43 »
Dat is correct! ::jaja::

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2024, 00:11:02 »
Yep, op het bord staat Colombia.

Jammer dat ze jeroen zo onnodig verdacht maken. Ook het perse willen kiezen van de sleuteltjes vond ik juist weer heel mols, dan heb je volledige controle om babs te kiezen die het minst weet (justin het meest) maar dat zal ik wel verkeerd gezien hebben want de groep vond het helemaal niet erg. Vond het net als moltalk raar dat ze met zn allen stonden te juichen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2024, 00:16:25 »
Het antwoord van Sor bij de vierkanten is 41. Dat is akelig dicht bij de juiste oplossing nml. 40. Sor is de enige die actief telt in die boot, Fons en Anna kijken ernaar.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2024, 00:19:43 »
Het antwoord van Sor bij de driehoeken is 26. Dat is akelig dicht bij de juiste oplossing nml. 27.

Dit is een zeer bekende ‘puzzel’. De meest gegeven foute antwoorden zijn 21, 23 en 24. Iemand die 26 als antwoord geeft zie ik zelden.
Dat kan alleen als je vergeet om de grote driehoek zelf mee te nemen.
Iemand die ooit al eens een dergelijke soort puzzel gedaan heeft (en in staat is om de lastige 3 middelgrote driehoeken te identificeren) weet ook dat je altijd de grote vorm zelf moet meetellen.
26 is voor mij zeer verdacht, maar ook wel een beetje gevaarlijk als andere kandidaten je vervolgens om uitleg vragen. Grote kans dat er dan nog iemand roept: De grote driehoek moet er ook nog bij, dus is het antwoord 27

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2024, 00:29:57 »
Eén spel opzettelijk vekeerd uitgevoerd en twee keer een punt naast het goede antwoord. Dat kan geen toeval zijn. Sor had voorkennis. Ik zou het heel jammer vinden als de identiteit van de MOL op zo’n simpele manier prijsgegeven wordt.  :o

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2024, 00:37:11 »
Als het montage is waardoor het lijkt dat Jeroen bij de C Kameroen noemt, maar dat dit eigenlijk bij de K was, dan kunnen we hem wel vrij pleiten. Want de mol wordt zeker niet extra verdacht gemaakt op die manier.
Jeroen zegt het zelf tijdens dat spel, in een biecht.... "A Angola, B België, C Kameroen..." om hem verdacht te maken denk ik.
Als ze bij de W zijn is K overigens nog leeg...

Jeroen is trouwens -net als bij de liedjes opdracht- nogal snel in het aftikken van antwoorden en spelletjes als hij zelf er niet lang over hoeft na te denken, of het nou goed is of fout. Dat lijkt mols maar is volgens mij een karaktertrekje. En een ander opgaan-in-het-spel karaktertrekje: nogal sarcastisch naar Rian als zij West Afrika oppert. "Dat is... "groot" voor een land..."
Niet heel lief voor Rian. Wat mij betreft veel te kandidaats.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2024, 00:38:34 »
Sor is hier verdacht bezig. Je moest het doolhof van binnen naar buiten lopen. Hij begint bij de uitgang en dat is dus fout.

Hij tekende correct van de ene opening van het doolhof naar de andere opening aan de andere kant. Niet al te moeilijk vond ik.

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2024, 00:41:56 »
Deze opdracht lijkt erg op een opdracht uit seizoen 19 dat zich afspeelde in Colombia. In aflevering 6 van dat seizoen moesten de kandidaten een soortgelijke opdracht doen in een baksteenfabriek, waarbij ook geld moest worden betaald omdat de kandidaten slecht puzzelden. De puzzel met de vierkanten kwam ook in deze opdracht voor(hij was daar uitgebeeld in bakstenen) en ik weet uit m`n hoofd dat er 40 vierkanten in zitten. Ik heb deze puzzel ook zelf gedaan tijdens een Prison Island in Rotterdam en ik wist deze dus wel op te lossen. Ook de landenpuzzel wist ik uit m`n hoofd op te lossen. Zelfs Qatar wist ik bij de Q. Desondanks waren de spelletjes blijkbaar moeilijker dan ze dachten of was er één iemand die de spelletjes verstierde, zodat er ook nu geld uit de pot ging.

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2024, 00:43:35 »
Wellicht zijn de goede antwoorden allemaal bij Moltalk voorbij gekomen, dat heb ik niet gezien...
Bij "telraam" kom ik op 40 vierkanten.

Ik had geen telraam nodig, ik wist het uit m`n hoofd te zeggen omdat ik deze puzzel vaker heb gezien in boeken.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2024, 00:44:15 »
Het antwoord van Sor bij de vierkanten is 41. Dat is akelig dicht bij de juiste oplossing nml. 40. Sor is de enige die actief telt in die boot, Fons en Anna kijken ernaar.

Hij gaf 36 of iets in die buurt. Goede puzzelaar.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2024, 01:03:01 »
Weet iemand wat sor hier vast heeft en vooral wat is dat papiertje in de grijper?

Het is in beeld op het moment dat kees de rubicks cube teruggeeft aan anna

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2024, 01:03:42 »
Hij speelt met een (zijn?) selfiestick  ::tandpastasmiley::

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2024, 01:53:50 »
Wat heel vreemd is ... Rik zegt dat er max € 3500,- te verdienen zou zijn.
Maar de maximum bedragen bij elkaar op tellen levert € 3300,- op .. hoe kan dat?

Telraam
Woordkunstenaar
Vind je eigen weg
Ogenschijnlijk
Doordraaien
Driehoeks-verhouding
Geografie

2 x 7 spelletjes
+ €150
+ €150
+ €150
+ €150
+ €750
+ €150
+ €150

+ €3300
- €100
- €100
- €100
- €250
- €100
- €100
- €250

- €2100

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2024, 08:31:51 »
Inderdaad eigenaardig.

Bij doordraaien zien we dat ze beide het mol logo kunnen maken. Kees pakt de kubus af van Anna en lost die vlug zelf op, alweer een kandidaatsactie van Kees.
Zowel de vierkanten als driehoeken tellen gaat bij beide groepen mis. De puzzel met de cirkels is bij beide juist (antwoord 5), tenzij er nog een instinker zit in de vraag?

Het lijkt er ook op dat beide geografievragen niet compleet juist zijn.

Als ik alle opdrachten beeld dan samentel, kom ik dit uit:

Sor, Anna, Fons, Kees:
- Eigen weg: +150 (maar slordig door sor?)
- Telraam -100
- Ogenschijnlijk: + 150
- Driehoeksverhouding -100
- Geografie -250
- Doordraaien +150

Jeroen, Tooske, Rian

- Doordraaien: +150
- Telraam -100
- Driehoeksverhouding -100
- Geografie -250
- Ogenschijnlijk +150

Als ik dit bereken kom ik op -150€ resultaat.
De opdracht woordenkunstenaar zien we niet in beeld, geen idee of beide groepen die niet hebben gedaan.

Nog een opmerking, Sor maakt heel vlug het doolhof, maar doet dat wel slordig. Op een bepaald moment gaat hij met de lijn door een muur en terug. Zijn oplossing is juist, maar technisch gezien zou je het ook kunnen verkeerd rekenen. Kan een subtiele molactie zijn.
Als ik zijn doolhof verkeerd reken, dan zitten we opeens op -400€. Dan missen we maar 1 andere verkeerd opgeloste opdracht.
Ook leuk om als eerste een opdracht te openen en die in 10 seconden te kunnen oplossen, zo lijkt het alsof alle opdrachtjes een makkie zullen zijn.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2024, 09:00:11 »
Dit is een zeer bekende ‘puzzel’. De meest gegeven foute antwoorden zijn 21, 23 en 24. Iemand die 26 als antwoord geeft zie ik zelden.
Dat kan alleen als je vergeet om de grote driehoek zelf mee te nemen.
Iemand die ooit al eens een dergelijke soort puzzel gedaan heeft (en in staat is om de lastige 3 middelgrote driehoeken te identificeren) weet ook dat je altijd de grote vorm zelf moet meetellen.
26 is voor mij zeer verdacht, maar ook wel een beetje gevaarlijk als andere kandidaten je vervolgens om uitleg vragen. Grote kans dat er dan nog iemand roept: De grote driehoek moet er ook nog bij, dus is het antwoord 27

Er zit er 1 driehoek tussen (van 4 driehoekblokjes) die de andere kant opgaat. Het kan ook zijn dat ze die gemist hebben. Maar volgens mij herinner ik me dat hij die aanwees?

Sowieso lijkt Sor hier zoveel vertrouwen te krijgen dat het kan dat hij dacht dat hij met alles weg te komen.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2024, 09:19:08 »
Misschien hebben Tooske en Rian  uiteindelijk “ogenschijnlijk” verkeerd opgelost? Ze twijfelden openlijk aan het te voor de hand liggende antwoord 5. Mooie suggestieve titel ook!