"Wat was de tactiek van de Mol tijdens de speeddate?" Aan het begin van afl. 2 belooft Rik dat die vraag wordt beantwoord in afl. 10.
Bij Rian, Sor en Fons zie ik bijna niets aan tactiek. Van Fons is nauwelijks iets te zien. Alleen achteraf in het busje blijkt dat hij op Rian heeft gestemd, maar met welk plan ging hij de speeddate in? Rian en Sor ontkennen alleen maar dat zij er een hebben. Sor doet dat tegenover Jeroen ook nog eens aarzelend en ongeloofwaardig. Jeroen merkt in de biecht op dat hij een aantal mensen niet vertrouwt. Ik maak me sterk dat Sor daar wel bij zat.
Wel een duidelijke tactiek was te zien bij:
Anna: met haar fameuze voorstel "Iedereen stemt op zijn eerste datepartner". Mogelijke gedachte hierachter: mensen volgen dit toch niet op, maar ik maak me wel mooi onverdacht.
Tooske: met haar parapluverhaal. Mogelijke gedachte hierachter: zoveel mogelijk stemmen trekken, zodat er minder stemmen overblijven voor de andere vrijstellingen.
En ook (hoewel een rare tactiek is):
Kees: zeggen dat je een vrijstelling hebt. Zijn strategie (in de biecht): "Verwarring zaaien, en op zo'n manier bekennen dat ik hem heb, terwijl ik hem ook echt had, dat mensen denken: hij liegt".
Als in afl. 10 de Mol uitlegt wat zijn tactiek was, verwacht ik dat we daar ook al wat van hebben kunnen zien. Dus dat de Mol Anna, Tooske of Kees is.