Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 70595 keer)

Offline skip030

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #360 Gepost op: 2-03-2024, 23:19:02 »
Het enige wat ik spannend vind, is dat de verdenkingen richting Fons en Anna lijken te gaan. En dat bijna iedereen op dit forum Anna verdenkt.

Zouden we dan voor het eerst in de geschiedenis van WIDM te maken hebben met een onontdekte mol?

Snap er ook helemaal niets van dat 'iedereen' op Anna zit. Ik zette na de eerste aflevering al een dikke streep door haar naam, maar blijkbaar vinden anderen het masterplan van €6000 geen bezwaar. (Om vervolgens wel Sor uit te sluiten om €2000, terwijl hij net ervoor €2000 heeft weggeschoten en al min €3000 had, en we helemaal niet weten of hij wist wat er in de koffers zat en of hij iedereen mocht afschieten.)
Maar ze heeft daarna nog veel meer (te) goed gedaan, en ze lijkt steeds zo impulsief en oprecht op alles te reageren.

Dat de kandidaten Fons zo verdacht vinden, is niet heel gek door hoe hij doet. Denk dat hij te graag de mol wilde zijn, of dat het gewoon tactisch is. Wat dan helaas goed gelukt is.
Maar ik sluit niet uit dat Anna toch op Sor is gegaan, ze heeft hem al eerder genoemd.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #361 Gepost op: 2-03-2024, 23:39:48 »
Ik zie in de gauwigheid dat in het wilde weg pinata's kapot slaan (afl. 5) er nog niet bij staat (250 euro mingeld per foute pinata). Samen met Fons, die stelde het voor, maar Anna was tegen. Sor ging grif mee met het idee.

Goede, ik heb het erbij gezet.  ::ok:: De lijst is inmiddels 'weggezakt' naar pagina 18.

En helemaal eens @skip030. Die bezwaren bij Anna heb ik ook. Bovendien denk ik bij haar kandidaatse reacties te zien. Verbaasd zijn bijvoorbeeld, ook als niemand naar haar kijkt.
En die +750 vind ik hier ook teveel; het was een lastig woord dat ze moest raden bij Rik. Had ze best fout kunnen doen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #362 Gepost op: 3-03-2024, 00:26:14 »
Bij de geschminkte gezichten die in de bol van de waarzegster opkomen zou het lila gezicht Rosario kunnen zijn. Ogen en vorm van de neus kloppen. En de kleur!
Ik kan zo snel geen plaatje vinden maar hij kwam langs bij Moltalk.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #363 Gepost op: 3-03-2024, 07:58:53 »
Het is inderdaad best veel. Maar vooral: het lijstje anti-mol acties van Anna en Fons is VEEL langer.

De 2000 euro doorlaten overtreft beide lijstjes.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 3-03-2024, 08:09:58 »
En een niet-ontdekte mol? Hij is ontdekt door Babs en zij vloog er uit. Kees heeft als proef vragen op hem ingevuld en vloog eruit.
Ergo: hij is het niet :)
—> Ja, dat weten we niet 100% zeker, maar dat is wel het meest waarschijnlijk. Ik denk dat Babs Anna vertrouwde omdat ze wist dat Jurre vragen op haar had ingevuld, maar dat het mis is gegaan met de toekomstvragen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #365 Gepost op: 3-03-2024, 08:26:47 »
Volgens mij ging Kees bij de laatste test toch niet op Sor, maar op Anna. Of hij heeft gespreid op beide. Ik denk dit vanwege niet de mol.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 3-03-2024, 09:19:14 »
Bij de finaletest horen we Kees over Anna met beelden van de schilderijopdracht en over Sor met beelden van de worstelwedstrijd. Of hij op  beiden heeft ingezet is niet duidelijk spreiden in de finaletest is niet slim maar misschien twijfelde hij nog.

Offline JanneMol

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 3-03-2024, 09:57:13 »
Ik zou zijn actie met Anna in opdracht 9.1 best een sterke molactie vinden: hij weet dat Anna sowieso sneller gaat zijn dan hij met oplossen en de finish gaat halen, maar het is voor hem veel minder verdacht om er op de moeilijke puzzel af te vallen. Hij krijgt nu alleen maar complimenten dat hij het zo goed geprobeerd heeft en dat het echt heel moeilijk was, terwijl hij waarschijnlijk met een groot bedrag achterblijft. Ik krijg er George die de berg opfietst vibes bij, niemand neemt hem iets kwalijk.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 3-03-2024, 10:17:05 »
Inderdaad. En dat grote bedrag hing aan een paarse paal, zijn favoriete kleur. Er kwam geen discussie, maar als die er wel was gekomen had hij (als enige) een argument om daar te willen blijven staan.
(Ook al ging dat vorige keer bij de tafeltjes niet helemaal goed ;D)

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 3-03-2024, 10:34:22 »
Bij de finaletest horen we Kees over Anna met beelden van de schilderijopdracht en over Sor met beelden van de worstelwedstrijd. Of hij op  beiden heeft ingezet is niet duidelijk spreiden in de finaletest is niet slim maar misschien twijfelde hij nog.
Kees zat in aflevering 8 (voornamelijk) op Rian. Hij moet dus onzeker geweest zijn en twijfelen.

Hij hoopte dat de andere kandidaten volledig op Fons gingen, waardoor hij dus zou winnen. Dan zou je met spreiden op Sor / Anna nog winnen.

Maar Sor en Fons zijn vol op Anna gegaan.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 3-03-2024, 10:50:35 »

Hij zei wel tegen Rik ik heb verkeerd gegokt.  Dus ik denk toch dat hij of op Anna of op Sor gestemd heeft. Dus of Sor of  Anna is dan niet de mol. Of hij heeft zijn test bar slecht gemaakt. Ik denk dat hij voor Anna is gegaan, maar ik denk dan ook dat Sor de mol is😃. In principe kunnen ze het alledrie nog zijn, dat maakt het ook spannend.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 10:52:38 door Lonneke*L »

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 3-03-2024, 14:31:54 »

Huh??
Anna: mastermind €6000, waarschijnlijk 3 vragen op de berg €750, geeft bij pubquiz twee goede antwoorden €400
Fons: speeddate Rian €1000, schilderij €500, waarschijnlijk 3 vragen op de berg €750, raad zes voorwerpen goed €600
Sor: waarschijnlijk 1 vraag goed op de berg €250, bij stedenopdracht: 'luik klinkt verder' €150

Dit is van de eerste vijf aflevering, daarna kwam nog die min €3000 (en hielden hij en Fons nog eens €3000 uit de pot door de testvragen!).
Zelfs met die €2000 komt hij op een negatief bedrag uit.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 4-03-2024, 09:08:30 »
Ik vind de scène bij de waarzegster ook veelzeggend.

Sor: "I haven't seen you in a long time". Zeg je dat tegen iemand die je maar een paar minuten hebt gezien in afl. 1? Klinkt meer als bondgenoten, die je vaker hebt ontmoet.
Waarzegster (alleen tegen Sor): "I knew we would meet again". Sor knikt.

"Do you want to know the future?". Sor antwoordt niet. Als hij de Mol is, heeft hij dat niet nodig. "Now you should know". Weer geen reactie. Alleen maar die glimlach.

En dan de parelketting die oplicht. Allemaal glazen bolletjes, die hij al het hele seizoen bij zich draagt.

Offline JanMOL

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 4-03-2024, 09:15:37 »

Ik vind het plan van Anna om in aflevering 6000,- in de pot te spelen veel meer anti-mol. En ook in de laatste aflevering bij die 1e opdracht. Ze had de puzzel fout kunnen doen, ze had priiiima het foute lichaamsdeel kunnen noemen en toch pakt ze 750,- euro. Dat vind ik echt on-mols.

Edit:
Huh??
Anna: mastermind €6000, waarschijnlijk 3 vragen op de berg €750, geeft bij pubquiz twee goede antwoorden €400
Fons: speeddate Rian €1000, schilderij €500, waarschijnlijk 3 vragen op de berg €750, raad zes voorwerpen goed €600
Sor: waarschijnlijk 1 vraag goed op de berg €250, bij stedenopdracht: 'luik klinkt verder' €150

Dit is van de eerste vijf aflevering, daarna kwam nog die min €3000 (en hielden hij en Fons nog eens €3000 uit de pot door de testvragen!).
Zelfs met die €2000 komt hij op een negatief bedrag uit.

Inderdaad. Er zijn veel grotere acties die tegen Anna pleiten, dan tegen Sor. Ja, die 2000 doorlaten is onmols, maar daar valt bij alle drie wel een lijstje van te maken. Eindstand is dan gewoon dat Anna veel meer geld in de pot heeft gespeeld dan Sor.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 09:18:18 door JanMOL »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #374 Gepost op: 4-03-2024, 10:12:34 »
Ik denk dat Babs Anna vertrouwde omdat ze wist dat Jurre vragen op haar had ingevuld, maar dat het mis is gegaan met de toekomstvragen.

Jurre?  ???
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 4-03-2024, 11:11:26 »
Twee verdachte momenten in afl. 9 die ik nog niet heb gelezen:

- Sor beweert aan tafel tussen neus en lippen door dat hij geld verdiend heeft bij de fietsen. "Ik had 500 pesos verdiend bij die opdracht, en Fons komt gewoon met 5.000. Dat kan niet!".
Het waren maar 400 pesos, en die waren verdiend door Tooske. :)

- Bij de zipline wil hij Fons voor laten gaan naar de laatste puzzel, terwijl die nog staat te studeren op de lichaamsdelen. Fons zegt dan ook dat Sor beter eerst kan gaan.
(Sor: "Oh ja, onthou maar lekker alles". ;D)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 4-03-2024, 12:02:11 »

Sor: Ik heb niet echt antwoord op allemaal gekregen, maar ik denk minimaal 8 vragen meer goed heb dankzij de finale vragen.

Sor in Niet de Mol: 'Het gekste is, van die vragen had ik het antwoord zeg maar bijna allemaal al'   ::rofl::

https://npo.nl/start/serie/niet-de-mol/seizoen-2/niet-de-mol_11/afspelen

12:10

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #377 Gepost op: 4-03-2024, 12:27:05 »
De grapjas.  ::rofl::
Alles straalt voor mij zo 'Jij bent de mol!' uit. Maar op basis van Wie verdenkt Wie en de enorme tunneltoestroom naar Anna blijf ik het spannend vinden.
Want het lijkt er dan toch op dat niemand vd kandidaten Sor verdenkt? Hooguit Anna. Of zou Fons (ook) een draai hebben gemaakt naar Sor?

Misschien dat de verdeling hier anders was geweest als Anna was afgevallen ipv Kees.

Ik krijg een beetje Jan-tunnel vibes.  ;D Alleen was daar het verschil dat de verdachte kandidaten alsnog afvielen en het forum goed zat na afl. 8. En in in deze tunnel ben ik pas ná afl. 8 gekomen.  ::rofl::
Ik twijfel nog wel of dit écht klopt, maar aan de andere kant: de lijst met verdachte acties van Sor is wel heeeeeel lang. Zo'n lijst is van Fons ook wel te maken (iets minder lang, denk ik), maar van Anna is die lijst het kortst denk ik.

Al met al, ga ik nu maar uit van een finale waarbij alleen de mol zichzelf verdenkt.  ::rofl:: Dat zou wel een unieke situatie zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 4-03-2024, 13:09:23 »
Want het lijkt er dan toch op dat niemand vd kandidaten Sor verdenkt? Hooguit Anna. Of zou Fons (ook) een draai hebben gemaakt naar Sor?
Anna had bij de glazen bol best een kans, zeker als ze maar een van haar twee verdachten in gedachten nam. Sor heeft een tamelijk karakteristiek gezicht, en Fons ook. Dus wie weet heeft ze de Mol nog net op tijd gezien. Ik vind haar "Yes I do" ook wat verbaasd klinken.

Voor Fons was het lastiger, we hebben Anna's gezicht op dit forum geloof ik al in vijf verschillende figuren gezien. Sor in nog geen enkel figuur, Fons ook niet.
Dat Fons zegt dat hij zijn Mol niet gezien heeft, betekent m.i. dat hij naar Anna heeft gezocht. En dus niet heeft gekeken of hij Sor zag. Welke conclusie hij daar uit trekt, durf ik niet te voorspellen.

Van Wie verdenkt Wie trek ik me niet te veel aan, zolang er niemand wordt uitgesloten. Ik vind het eerder nog spreken voor Sor of Fons dan voor Anna, omdat we altijd de verkeerde kant op gestuurd worden. (En tot vorige aflevering waren er in dat topic genoeg geitenpaadjes, ook nu nog).
Maar spannend is het zeker! :) ::joehoe::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #379 Gepost op: 4-03-2024, 13:22:56 »
Ik hoor het Rik zaterdag al zeggen: "Anna, jij bent niet de Mol."     ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!