Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 70795 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #200 Gepost op: 25-02-2024, 08:15:10 »
Ik denk toch dat het Sor niet is omdat hij té relaxt in het spel zit. Ik kan me geen mol herinneren die echt never in spanning zat.
Waarschijnlijk heeft hij vanaf het begin goed gezeten maar er zijn er meer en ik denk dat hij de strijd met Fons en Kees niet gaat winnen, omdat die net iets fanatieker zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #201 Gepost op: 25-02-2024, 08:31:26 »
Inderdaad, Sor is te relaxed voor een Mol en zou ook nog eens zonder blikken of blozen 3000 euro pikken (bakjes), kandidaten met geld afknallen, met de pot strooien en dat al toespelingen makend dat hij de Mol is. En zo laat in het spel was hij ook nog eens de meest vertrouwde kandidaat. Het zou prachtig zijn, maar hij is het niet.

Offline hoi33

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 25-02-2024, 08:33:51 »
Als kandidaat kun je gewoon iedereen afschieten, want als je daardoor verdacht wordt is dat eigenlijk juist alleen maar mooi meegenomen.

Het is juist als mol zijnde dat je de verdenkingen van je af wil houden. En dus is iedereen afschieten, zeker nadat je net tot 2x toe geld af hebt geschoten, een lastige keuze.

Ik zit op Sor en vond het bijna vermoeiend om te kijken. 'Oh kom op!! Doe niet zo laf!' was wat ik dacht toen hij bij Anna en daarna zelfs bij Kees verkondigde te zien dat ze aan het liegen waren.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 25-02-2024, 08:57:56 »
"Ben jij te vertrouwen?"
"Nee"
"Nee hè?"
Het enige kandidaatse eraan vond ik dat hij ook nadrukkelijk met z’n hoofd schudde. De anderen wisten wat er gevraagd wordt en zien dat nee schudden ook. Dat is toch niet zo slim?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 25-02-2024, 09:03:33 »
Rosario is dan wel relaxed, maar hij is ook heel gesloten. Bij discussies, ook die we zien in de extra beelden, is hij altijd op de achtergrond. Vooral als anderen verdachte acties bespreken. Rian noemt hem niet voor niets mysterieus. Heel anders dan Anna, die super expressief is en allerlei emoties in de strijd gooit.

Dus ja, als het gaat om gespannenheid is Anna eerder een mol dan Rosario. Maar als het gaat om expressiviteit (gesloten vs expressief) is dat andersom.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #205 Gepost op: 25-02-2024, 09:10:39 »
Ik heb het vaak over de parelketting gehad. De ketting die géén rozenkrans is, ik werd er her en der op gewezen. Maar ja, associaties leggen.......

In elke aflevering draagt Rosario die ketting. 

Gisteravond, bij moltalk waar ik overigens niet bij was, droeg Rosario die ketting níet. Redenerend vanuit de afleveringen, denk ik dan verder: die ketting hoorde bij het spel. En voor mij is dat dus een aanwijzing.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #206 Gepost op: 25-02-2024, 09:11:15 »
Gespannenheid zegt ook niet alles, genoeg mollen die niet echt zenuwachtig waren, maar gewoon enorm genoten van hun rol.

Rosario heb ik overigens op momenten toch wel zenuwachtig gezien. Met name in het begin. Beste voorbeeld was aflevering 1 bij de waarzegster binnen. Wat mij betreft ook het meest logische moment om zenuwachtig te zijn.

Maar ik ben momenteel toch behoorlijk aan het twijfelen. Ik denk dat Rosario enorm goed zou kunnen zijn om bestaande verdenkingen op hem van zich af te halen. En ik kan daarom best geloven dat Babs grotendeels op Fons heeft gestemd.
Maar het lijkt erop dat ze deels nog wel op Rosario zat en gezien de verdenkingen van de andere kandidaten zou het dan toch gek zijn dat ze dan is afgevallen.

Maargoed, ik ga stug door en laat verdenkingen en hints lekker langs me heen gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 25-02-2024, 09:36:17 »
Ik denk dat Rosario enorm goed zou kunnen zijn om bestaande verdenkingen op hem van zich af te halen. En ik kan daarom best geloven dat Babs grotendeels op Fons heeft gestemd.
Maar het lijkt erop dat ze deels nog wel op Rosario zat en gezien de verdenkingen van de andere kandidaten zou het dan toch gek zijn dat ze dan is afgevallen.
Ik zou eerder denken dat ze nog een deel op Anna heeft ingezet. Rosario speelde de clean guy in de buurt van Babs. En Anna, die door Babs ook in de gaten werd gehouden, was in afl. 6 en 7 enkele keren behoorlijk verdacht bezig.

Rian verdacht geen van beiden. Dus het lijkt erop dat zij in afl. 7 hoe dan ook door het oog van de naald gegaan.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 25-02-2024, 09:40:47 »
Ik zou eerder denken dat ze nog een deel op Anna heeft ingezet. Rosario speelde de clean guy in de buurt van Babs. En Anna, die door Babs ook in de gaten werd gehouden, was in afl. 6 en 7 enkele keren behoorlijk verdacht bezig.

Rian verdacht geen van beiden. Dus het lijkt erop dat zij in afl. 7 hoe dan ook door het oog van de naald gegaan.

Hmm dit vind ik een lastige, op wie Babs haar test nou heeft ingevuld. Ze laat namelijk ook steeds heel duidelijk weten dat ze Sor niet vertrouwd, wil een bondje met hem etc.
Tsja, het zou ook te makkelijk worden als we wisten op wie zij stemde..  ::rofl::

Offline Molcs

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 25-02-2024, 09:44:06 »
Rosario heeft de vorige aflevering ervoor gekozen om de finale testvragen in te zien. Dit leverde -500,- op voor de pot.

Als hij de mol is weet hij dat de volgende aflevering om het vertrouwen draait van de groep. Door te verzwijgen dat hij heeft gekozen om de finale testvragen in te kijken lijkt het net alsof hij te vertrouwen is. Als hij de vorige aflevering het hoogste bod uit zou hebben gebracht zou hij zeker niet bovenaan de vertrouwenslijstjes van iedereen hebben gestaan deze aflevering. Ik zou dat dus als mol denk ik ook zo hebben gespeeld. 

Ik vermoed dat Rosario inderdaad als plan had om iedereen af te schieten maar dat hij dit niet heeft gedaan door de opmerking van Rian dat hij anders de mol zou zijn. Ook vind ik het opvallend dat Rosario zelf in de auto nog eens aanhaalt dat Fons de finale testvragen in heeft gezien. Ik denk door deze opmerking zelf te maken dat de groep hem ook minder verdenkt.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 25-02-2024, 09:46:13 »
Even voor degene die Sor verdenken op basis van de theorie dat hij zijn haar veranderde van vlechten naar kroes (heb ik ook al gepost in het topic van afl 1, opdr 1)

Ik heb de vermommingen niet meer helemaal helder, maar heb zelf kroeshaar en daar kun je prima een hoofddeksel o.i.d. op doen om het te verhullen. Eventueel vastbinden met elastiek om daar een pruik op te zetten. Kan allemaal.
Daarnaast kun je je vlechten niet enorm lang dragen en kan dat met de hitte behoorlijk gaan jeukendoor het zweten. Maar goed, dat is mijn ervaring, wat niet wegneemt dat het natuurlijk prima een optie kan zijn!

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 25-02-2024, 10:03:18 »
"Ben jij te vertrouwen?"
"Nee"
"Nee hè?"

Heerlijk. Wel aan het twijfelen door die €2000 en dat hij zo vertrouwd wordt. Maar het blijven dit soort momenten die zó typisch zijn.

Zijn biecht erna over hoe ie toch maar niet iedereen afknalde kon zo een molbiecht zijn.
Zijn biecht aan het begin van de aflevering over even rustig blijven en dan een bommetje droppen ook trouwens.
En dan ook nog die 'nee' bij 'ben je te vertrouwen?'.. het is bijna té veel. Maar wel té veel richting kijker, niet tegenover de kandidaten, dus ook geen logisch kandidatengedrag?

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 25-02-2024, 10:25:38 »
Ieder jaar wordt er een processie voor de Madonna del Rosario gehouden in de wijk Macarena in Sevilla. Laat Rosario nou Fons de Macarena laten uitvoeren. En hoorden we laatst ook niet een nummer van Madonna? En dat gekroonde mariabeeld dat al vaak in beeld is geweest: de Madonna del Rosario? Als laatsts: de spiegelhint kan ook op Sor wijzen ipv op Anna. Ros - Sor.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 25-02-2024, 10:51:15 »
Hmm dit vind ik een lastige, op wie Babs haar test nou heeft ingevuld. Ze laat namelijk ook steeds heel duidelijk weten dat ze Sor niet vertrouwd, wil een bondje met hem etc.
Tsja, het zou ook te makkelijk worden als we wisten op wie zij stemde..  ::rofl::

Ik denk heel simpel, toen ze terug kwam was duidelijk dat ze Sor verdacht, en ze heeft nadat ze eruit vliegt het penningmeesterschap aan Sor. Omdat ze er op hem is uitgevlogen. Volgens mij moet je het niet moeilijker maken, als je uitgaat van de gewone kijker.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 25-02-2024, 11:59:35 »
Ieder jaar wordt er een processie voor de Madonna del Rosario gehouden in de wijk Macarena in Sevilla. Laat Rosario nou Fons de Macarena laten uitvoeren. En hoorden we laatst ook niet een nummer van Madonna? En dat gekroonde mariabeeld dat al vaak in beeld is geweest: de Madonna del Rosario? Als laatsts: de spiegelhint kan ook op Sor wijzen ipv op Anna. Ros - Sor.

Ik zou de macarena wel een heel prachtige hint vinden, hahah! Ik denk niet dat rosario de mol is,maar mocht het toch zo zijn dan is dit de beste molactie ooit.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 25-02-2024, 12:08:03 »
Vond die Macarena actie overigens ook wel eentje die ie niet in de paar minuten dat ie daar stond had bedacht

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #216 Gepost op: 25-02-2024, 12:22:59 »
Vond die Macarena actie overigens ook wel eentje die ie niet in de paar minuten dat ie daar stond had bedacht

Geen idee, ik vind hem op zijn minst onprettig. Ik houd er niet van dat iemand een ander zo te kakken zet. Ik had ook niet het idee dat Fons het zo kon waarderen.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 25-02-2024, 12:26:27 »
Geen idee, ik vind hem op zijn minst onprettig. Ik houd er niet van dat iemand een ander zo te kakken zet. Ik had ook niet het idee dat Fons het zo kon waarderen.

Oh echt? Ik vond het prima kunnen.
Overigens is Fons ook wel van het “ te kakken zetten van..” door opmerkingen over Rians tekeningen bijvoorbeeld. Dus hij kan er zelf ook wel wat van!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 25-02-2024, 12:37:42 »

In aflevering 7 heeft Kees ook wel een paar opdrachten met Rosario gespeeld. Bij de muziek zaten ze samen en ook met de tuk tuks bleven ze beiden bij het restaurant. Zou best kunnen dat ze daar net iets meer antwoorden goed had dan Babs.

Deze aflevering zat Kees dan weer met Anna in een bootje, terwijl Rian bij Sor zat, Kees gaat door Rian valt af.

Misschien iets te simpel beredeneerd, maar het valt wel op.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 25-02-2024, 13:27:08 »

Maar ik ben momenteel toch behoorlijk aan het twijfelen. Ik denk dat Rosario enorm goed zou kunnen zijn om bestaande verdenkingen op hem van zich af te halen. En ik kan daarom best geloven dat Babs grotendeels op Fons heeft gestemd.

Dat zou nog steeds kunnen. Maar ik denk ook dat ze veel informatie heeft gemist door haar exit in afl. 1, ondanks dat Tooske haar daarna wel wat heeft bijgepraat. Het kan misschien ook zijn dat ze zich teveel heeft laten 'voeren' naar Fons door Tooske? (aangezien ik vermoed dat Tooske er op Fons is uitgevlogen)
Het feit dat ze Rosario de pot geeft, laat wel zien dat ze hem niet (meer?) als mol ziet. En we hebben hetzelfde gedrag gezien in WIDM 2022.

Eindelijk voel ik mij zeker van deze tunnel.  ::jaja:: (of het klopt, moeten we natuurlijk afwachten, maar de anderen hebben voor mij grotere anti-molpunten dan Rosario) Als het klopt: hulde voor iedereen die veel eerder goed zat. Ik ben een beetje laat.  ;)

Ben het daar ook wel mee eens. Ik vond het vooral wat flauw (dat vond Fons ook, volgens mij). Het is wel een actie die je als mol goed kan voorbereiden.
Maar de grootste hint in deze opdracht vind ik toch dat gesprekje met Rik over 'vertrouwen'.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)