Even terug naar dat er geen nephints zouden zijn die expres gebruikt zijn ter afleiding:
Vogelverschrikker / Molik.. van Rosario.
Toeval? Sorry maar echt geen toeval
Oneens. Zoals NVR_95 ook al opmerkt: het kan simpelweg toeval zijn. Ze zoeken gewoon woorden met 'mol' erin. Dan is Molik een van de mogelijkheden. Dat Rosario die krijgt, kan gewoon toeval zijn. Zou je hier net zo op gereageerd hebben als Rosario de finale niet had gehaald? Dan was de 'hint' al eerder ontkracht.
Dit is precies wat ik bedoelde met mijn eerdere bericht in dit topic. Door de ontwikkeling en populariteit van het programma wordt elke mogelijke situatie als verdacht beschouwd en wordt elk beeld als een hint gezien. Youtubers zoals Simon van Eek dragen daar alleen maar aan bij door alles te presenteren als sluitend bewijs. In een van de afleveringen zagen we een beeld dat gespiegeld was. Vervolgens wordt dat gepresenteerd als: "Dit MOET wel een hint zijn". Nee, dat is niet per se zo. Soms moeten ze bepaalde keuzes maken in de productie. Dat fans vervolgens hiermee aan de haal gaan en de meest wilde theorieën bedenken, is dan niet het probleem van het programma zelf.
Elk jaar komen er weer theorieën naar voren zoals: "Er zijn zoveel [object X] in beeld, hier moet wel wat achter zitten." Denk aan kruispunten, vogels, bloemen, fonteinen, kerken, bergen, enzovoort. Het feit is dat het programma vaak wordt opgenomen in de vrije natuur of in de openbare ruimte. De kans dat je een van deze dingen dan in beeld hebt, bijvoorbeeld om de setting te schetsen, is dus groot. Maar nee, er moet en zal een hint achter zitten.
Een jaar of tien geleden had je alleen Joeri van Breukelen en Moltalk (van Lubach) die dingen bespraken. Misschien kijk ik met een wat nostalgische blik terug naar die tijd, maar het programma was toen echt goed zonder al die extra's.