Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 155672 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #920 Gepost op: 29-02-2024, 18:49:51 »
Ja door die ogen van Kim-Lian en dat vind ik nog steeds bijzonder. Ik heb haar geen seconde verdacht, omdat ik met haar opgegroeid ben door de Kids Top 20, daardoor kende ik haar gedrag door en door en nog wat programma's dat ik van aflevering 1 dacht dit ben jij gewoon hoe jij altijd bent. Maar toen kende ik Everon ook, maar alleen als acteur goed en toen zat ik op Fresia, maarja dat is alweer 2 jaar geleden. ;)

De ogen van Kim-Lian inderdaad. Was toch wel een heel meespelende factor in de speurtocht. 

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #921 Gepost op: 29-02-2024, 23:41:14 »
In 2022 dus niet: toen had Everon de minste stemmen van de drie. Daarvoor was de laatste keer dat de meerderheid van het forum in de finale fout zat 2009 (in de Nederlandse WIDM dus)

En ik dacht dat de meerderheid pas op het laatst voor Susan koos, omdat Freek het niet meer kon zijn?
En in 2018 kwam Jan pas na afl. 8 écht in beeld bij de meesten, dacht ik. Maar zat het forum uiteindelijk goed.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #922 Gepost op: 1-03-2024, 00:39:12 »
En ik dacht dat de meerderheid pas op het laatst voor Susan koos, omdat Freek het niet meer kon zijn?
Susan heeft toen twee afleveringen bovenaan gestaan, maar de aflevering vlak voor de finale ging Freek nipt naar 1. In de finale-aflevering werd Freek bekend gemaakt als niet de mol en toen ging Susan met grote meerderheid naar 1. Het speelde ook mee dat veel prominente forummers massaal Freek verdachten. (Susan vs. Freek roept met terugwerkende kracht trouwens heel andere associaties bij me op...)
En in 2018 kwam Jan pas na afl. 8 écht in beeld bij de meesten, dacht ik. Maar zat het forum uiteindelijk goed.
Ja dat klopt. De meerderheid van het forum verdacht Stine of Simone en pas toen die er achter elkaar uit gingen en er ook nog iets was met een puzzelstukje kreeg Jan een duidelijke meerderheid. Eerder in het seizoen was jij op een bepaald punt zelfs de enige die op Jan zat volgens mij!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #923 Gepost op: 1-03-2024, 01:03:26 »

(Susan vs. Freek roept met terugwerkende kracht trouwens heel andere associaties bij me op...)

Ja dat klopt. De meerderheid van het forum verdacht Stine of Simone en pas toen die er achter elkaar uit gingen en er ook nog iets was met een puzzelstukje kreeg Jan een duidelijke meerderheid. Eerder in het seizoen was jij op een bepaald punt zelfs de enige die op Jan zat volgens mij!

Haha, die associatie had ik nog niet. Nu wel.  ::rofl::

Volgens mij begonnen we met zo'n 6 personen in de Jan-tunnel.  ;D Dat was heel grappig en gezellig. Niet iedere Jan-verdenker stemde mee met de poll, geloof ik. Dus misschien waren het er iets meer.
Overigens zit ik ook weleens flink naast. En had ik achteraf wat vaker mee moeten gaan met de meerderheid hier.  ;)

Maar goed: 2009 en 2022 zijn dus de gekste jaren geweest. En ik denk ook dat het 2 jaar geleden vooral te maken had met dé hint die geen hint bleek. Daar hebben we dit jaar volgens mij geen last van.  :)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 01:16:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #924 Gepost op: 1-03-2024, 09:21:05 »
Volgens mij begonnen we met zo'n 6 personen in de Jan-tunnel.  ;D Dat was heel grappig en gezellig. Niet iedere Jan-verdenker stemde mee met de poll, geloof ik. Dus misschien waren het er iets meer.

Jan en Kim Lian zijn inderdaad mooie voorbeelden. Bij beide ging ik met de meerderheid van het forum mee en dus de fout in. Jan was ook mijn hoofdverdachte vanaf afl. 1 maar er was hier  zo'n stelligheid dat de mol nooit een kandidaat in de positie van Ron zou brengen dat ik daar in meeging. Bij Kim Lian was ik in het begin erg sceptisch over de maskerhint maar ging hier ook in mee.

Vrijwel altijd valt mij in aflevering 1 iets op bij de mol. Soms maak ik daarna zelf een verkeerde keuze naar de mol maar het blijkt achteraf vaak een goed gevoel te zijn geweest.

Naast Jon (avroforum) heb ik hier volgens mij ook Patrick en Kim behoorlijk moeten verdedigen.

Maar de pol heeft dit jaar toch meerdere hoofdverdachten gehad?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #925 Gepost op: 1-03-2024, 10:52:35 »
Maar de pol heeft dit jaar toch meerdere hoofdverdachten gehad?
Inderdaad (even nagekeken):
Na afl. 1 en 2: Anna
Voor afl. 3, 4 en 5: Rian (3 en 5 met kleine voorsprong)
Voor afl. 6: Rosario
Voor afl. 7 en 8: Anna

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #926 Gepost op: 1-03-2024, 11:02:45 »
Maar toch is de meeste keren wel Anna van de overgeblevene kandidaten. Ook al vind ik aflevering 1 en 2 ook vaak nog een wilde gok.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #927 Gepost op: 1-03-2024, 11:29:25 »
Jan en Kim Lian zijn inderdaad mooie voorbeelden. Bij beide ging ik met de meerderheid van het forum mee en dus de fout in. Jan was ook mijn hoofdverdachte vanaf afl. 1 maar er was hier  zo'n stelligheid dat de mol nooit een kandidaat in de positie van Ron zou brengen dat ik daar in meeging. Bij Kim Lian was ik in het begin erg sceptisch over de maskerhint maar ging hier ook in mee.


Jan vond ik dan weer heel duidelijk. Niet door hemzelf, wel doordat Ruben en Olcay het echt onmogelijk konden zijn. Al viel het vroeg afvallen van Loes, waar ik me uiteraard weer had door laten verleiden, goed mee in mijn zoektocht naar de mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #928 Gepost op: 1-03-2024, 13:28:03 »
Het moet Anna zijn.
Na in 1.1 nu pas ontdekt te hebben dat de gezichtskleur van Anna, vreemd gelig is en afsteekt tegen haar decolleté, wel een soort van af schmink moet zijn geweest. Ze komt weliswaar in beeld, na Tooske, maar die volgorde zegt niets. In haar biecht, er vlak na, kun je het ook goed zien.
En dan dat Kees Anna herkent, in afschilderen 1.3, in het bord met de slotjesnummers.
Met de wetenschap van nu verklaart dat ook wel zijn relaxte houding.

Wel leuk dat de "oudjes" (behalve Sor) het deze keer zo lang volhouden!

Ergo
MOL Anna
Winnaar Kees
Verliezer Fons, mss Sor daaraan twijfel ik nog




Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #929 Gepost op: 1-03-2024, 14:47:46 »

Vrijwel altijd valt mij in aflevering 1 iets op bij de mol. Soms maak ik daarna zelf een verkeerde keuze naar de mol maar het blijkt achteraf vaak een goed gevoel te zijn geweest.

O, dat herken ik. Bij Jan (en ook bij Everon) had ik echt het gevoel: er klopt iets niet. De actie met Ron was erg atypisch voor de mol, daar heb ik in het begin ook wel aan getwijfeld.  :)

Dit jaar springen mijn verdenkingen alle kanten op. (Anna in het begin, heel even Justin, Jeroen, Kees, nu dus Rosario. Fons heeft ook altijd in mijn top 3 gestaan, geloof ik, lekker eenduidig  ::schaam::) Dat is meestal geen goed teken.  ;) (want in eerdere jaren kwam ik dan uiteindelijk in de verkeerde tunnel terecht). De kandidaten die nu over zijn, kunnen in principe alle vier nog de mol zijn, ondanks dat er bij iedereen ook anti-molpunten te vinden zijn.

En eigenlijk heb ik nu ook niet echt een heel opvallend aflevering 1-moment gezien.
Wel krijg ik de indruk dat van Rosario vooral de molbiechten worden uitgezonden, wat ik verdacht vind. Hij zegt af en toe echt vreemde dingen. Dus misschien ook dit jaar: een wat atypische mol? (of ik zit er naast, ook een optie)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #930 Gepost op: 1-03-2024, 16:45:22 »
Het moet Anna zijn.
Na in 1.1 nu pas ontdekt te hebben dat de gezichtskleur van Anna, vreemd gelig is en afsteekt tegen haar decolleté, wel een soort van af schmink moet zijn geweest. Ze komt weliswaar in beeld, na Tooske, maar die volgorde zegt niets. In haar biecht, er vlak na, kun je het ook goed zien.
En dan dat Kees Anna herkent, in afschilderen 1.3, in het bord met de slotjesnummers.
Met de wetenschap van nu verklaart dat ook wel zijn relaxte houding.

Ik ga met je mee. Vooral de herkenning door Kees vind ik erg overtuigend.
Waar kan hij anders zo op reageren ? Niet op een paar cijfertjes.
Geniaal dat de regie ons hier laat denken dat we naar Frida Kahlo zitten te kijken.
Hier zit Victor Mids vast achter.

Het kleurverschil bij Anna moet ik nog even op TV bekijken, op youtube zie ik nog niet zo duidelijk.
Maar het is eigenlijk niet meer nodig.
Dank voor deze info.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 16:59:39 door Groundhog860 »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #931 Gepost op: 1-03-2024, 20:42:08 »
Inderdaad (even nagekeken):
Na afl. 1 en 2: Anna
Voor afl. 3, 4 en 5: Rian (3 en 5 met kleine voorsprong)
Voor afl. 6: Rosario
Voor afl. 7 en 8: Anna

Dit is voor mij ook een reden om Anna juist minder te verdenken.  Na aflevering 1 stond Anna hier al bovenaan, ondanks dat die aflevering het speeddaten vooral dankzij haar het maximale bedrag van 6.000 opleverde. Na aflevering 1 en 2 kreeg Anna veel stemmen, maar de Annaverdenkers postten weinig en legden niet uit waarom ze dan zo verdacht was. Ik vermoedde die afleveringen dat er misschien een soort bias richting Anna was waarom ze - ondanks het gebrek aan bewijs - zoveel verdacht werd. Dat gevoel dat velen op het forum op de band wagen van Anna springen terwijl de zaak tegen haar flinterdun is, heeft me niet losgelaten. 

Hoe vaak is het voorgenomen dat het forum de mol al na aflevering 1 goed had?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #932 Gepost op: 1-03-2024, 21:06:57 »
Wat denk ik meespeelt is dat je in de eerste twee afleveringen nog niet zo veel kan afleiden, dus blijven veel mensen eerst bij de kandidaat die ze op voorhand hebben uitgekozen als mol. Anna is dan een logische optie. Ze is slim, heeft een beroep wat de makers graag kiezen als mol (acteur/presentator) en het zijn de laatste jaren voornamelijk mannen geweest. Zo heb ik het ook gedaan, ik kwam ook bij Anna uit en inmiddels denk ik dat ze het is.

Wat de speeddate betreft: Ik denk echt dat Anna in de aflevering beduidend meer credits krijgt dan de bedoeling is. Er is denk ik geknipt in de volgorde van de gesprekken waardoor het lijkt alsof Anna dit idee al zo ongeveer vanaf het begin had. Maar zodra ze bij Rik staan en de vrijstellingen worden ingeleverd, zie je dat Anna Jip een boks geeft (en Jip had hun idee bij haar eerste gesprek met Tooske al). Daardoor denk ik dat Anna het pas heeft overgenomen nadat ze zelf met Jip had gesproken. Toen was het kwaad al geschied en was het al wel duidelijk dat er minstens 4-5 vrijstellingen uit zouden gaan.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #933 Gepost op: 1-03-2024, 22:03:01 »


Wat de speeddate betreft: Ik denk echt dat Anna in de aflevering beduidend meer credits krijgt dan de bedoeling is. Er is denk ik geknipt in de volgorde van de gesprekken waardoor het lijkt alsof Anna dit idee al zo ongeveer vanaf het begin had. Maar zodra ze bij Rik staan en de vrijstellingen worden ingeleverd, zie je dat Anna Jip een boks geeft (en Jip had hun idee bij haar eerste gesprek met Tooske al). Daardoor denk ik dat Anna het pas heeft overgenomen nadat ze zelf met Jip had gesproken. Toen was het kwaad al geschied en was het al wel duidelijk dat er minstens 4-5 vrijstellingen uit zouden gaan.

Als ze bij Rik staan en de vrijstellingen moeten inleveren zegt Fons in een biecht dat hij zo blij is dat het plan van Anna heeft gewerkt en Babs wil dat Anna penningmeester wordt omdat het haar plan was. Dus de kandidaten denken ook dat het Anna's plan was. De volgorde van de gesprekken hebben we in het desbetreffende topic al uitgeplozen althans een poging gedaan.

Het maakt eigenlijk niet uit maar iedereen die het plan verdedigt en bespreekt is onmols en Jip en Babs zijn al uit het spel.

Edit: voorafgaand aan de speeddate, na het gesprekje met Rik, zegt Anna: "voor mij is het sowieso winst, ik heb geen vrijstelling dus waarom zouden we niet proberen om alle vrijstellingen eruit te krijgen".  Als dit een vooropgezet plan van de mol geweest is omdat er verderop in het spel weer veel geld uit de pot gaat verdwijnen dan  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 23:35:43 door Marimol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #934 Gepost op: 2-03-2024, 07:33:47 »
En eigenlijk heb ik nu ook niet echt een heel opvallend aflevering 1-moment gezien.

Ik vind twee dingen toch wel opmerkelijk in afl. 1:

- hoe hij zijn symbool vindt. Hij gaat door een haag van mensen die tegenover elkaar staan. Maar op één plek staat iemand alleen, met het juiste symbool. Kan niet missen. Waarom wordt het deze kandidaat zo gemakkelijk gemaakt?
- op slippers naar de eliminatie.

Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #935 Gepost op: 2-03-2024, 09:37:20 »
En dan dat Kees Anna herkent, in afschilderen 1.3, in het bord met de slotjesnummers.
Met de wetenschap van nu verklaart dat ook wel zijn relaxte houding.

Maar zou de redactie 1 kandidaat zo'n 'makkelijke' voorsprong geven om de mol te ontdekken? Degene bij het bord ziet de mol?  Dat denk ik niet, dat zou toch niet eerlijk zijn?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #936 Gepost op: 2-03-2024, 09:50:41 »
Hoe vaak is het voorgenomen dat het forum de mol al na aflevering 1 goed had?
In WIDM 2018 was Jan de hoofdverdachte na afl.1 maar er werd snel vanaf gestapt (ook door mij) omdat men aannam dat Jan niet in de positie van Ron wilde komen. Nadien werd Simone de hoofdverdachte, naar haar exit gingen velen terug naar Jan.
In WIDM 2006 hadden de meesten de mol ook goed vanaf afl. 1.

Ik verwacht Anna als mol en Fons als winnaar (die allang op haar zat).
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 09:53:36 door Luc »

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #937 Gepost op: 2-03-2024, 10:53:18 »
Ik twijfel tussen Fons en Anna.

Kees: Rian verdacht hem verder niemand kans dat zij veel fouten maakt tijdens de test acht ik klein.

Rosario: wordt niet verdacht door andere kandidaten en de mol moet altijd ontdekt worden daardoor kon hij makkelijk kiezen om Rian afschieten en te zorgen dat hij weer beetje verdacht wordt.  Kan alleen nog de mol zijn als kees hem gaat verdenken en dat zie ik niet snel gebeuren.

Anna heeft in aflevering 1 mede voor gezorgd dat er veel geld in pot kwam ook al stemde zij voor de verkeerde kandidaat.

Fons opzichtelijk mollen wordt te veel verdacht.

Fons een lichte voorsprong op dit moment.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #938 Gepost op: 2-03-2024, 12:39:15 »
Maar zou de redactie 1 kandidaat zo'n 'makkelijke' voorsprong geven om de mol te ontdekken? Degene bij het bord ziet de mol?  Dat denk ik niet, dat zou toch niet eerlijk zijn?

Nou...., je moet maar op het idee komen. Zo makkelijk was het niet, want voor zover ik hier op het forum heb gelezen, is de reactie van Kees verder niemand opgevallen.
Bovendien verdween het bord steeds weer, dus moeilijk om je erop te concentreren. De opdracht was nummertjes noemen en dat was best lastig met dat bewegende bord.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #939 Gepost op: 2-03-2024, 13:35:05 »
Ik vind twee dingen toch wel opmerkelijk in afl. 1:

- hoe hij zijn symbool vindt. Hij gaat door een haag van mensen die tegenover elkaar staan. Maar op één plek staat iemand alleen, met het juiste symbool. Kan niet missen. Waarom wordt het deze kandidaat zo gemakkelijk gemaakt?
- op slippers naar de eliminatie.

Goede punten.  ::ok:: Ik kan Sor ook niet echt loslaten, o.a. door 1.1.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)