Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 237472 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 4-02-2024, 08:16:54 »
Ik kan me echt totaal NIET voorstellen dat de Mol gewoon voor €0 is gegaan. Voor mingeld gaan is logisch, het enige andere alternatief is Productieassistentje spelen; jokers pakken dus.

Ik zie nog wel een alternatief dat de mol enveloppen heeft leeggehaald (een Mereltje, werd dat genoemd) en dan zelf geen mingeld pakken omdat hij/zij toch al een molactie had gedaan. Dat is natuurlijk flauw en Merels molactie is niet zo goed ontvangen. En dat kan op Tooske slaan, maar ook op Fons, Kees of Rian. Dus dan schieten we er niets mee op.

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 4-02-2024, 08:45:18 »
Ik ga ervan uit dat er is sprake is van een kansproces vanaf het moment dat de kandidaat de keuze maakt voor geld of vrijstellingen.

Er is hier geen sprake van een doolhof o.i.d. waar je ongestoord enveloppen leeg kan halen en tegelijkertijd  binnen de spelregels kan blijven zoals die aan iedereen zijn uitgelegd.

Daarom moeten we denk ik ook niet al te veel waarde hechten aan de -3000 van Sor.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #442 Gepost op: 4-02-2024, 09:00:13 »
Ik ga ervan uit dat er is sprake is van een kansproces vanaf het moment dat de kandidaat de keuze maakt voor geld of vrijstellingen.

Er is hier geen sprake van een doolhof o.i.d. waar je ongestoord enveloppen leeg kan halen en tegelijkertijd  binnen de spelregels kan blijven zoals die aan iedereen zijn uitgelegd.

Daarom moeten we denk ik ook niet al te veel waarde hechten aan de -3000 van Sor.

Als we deze interpretatie volgen en ook de mol niet weet welke envelop wat is, is dus het laatste beetje ontoevalligheid uit de opdracht en is het dus een volledige loterij. Er kan dus ook niet gemold worden. Dan vraag ik me af waarom ik daar 10 minuten naar heb moeten kijken.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 4-02-2024, 09:12:50 »
Als we deze interpretatie volgen en ook de mol niet weet welke envelop wat is, is dus het laatste beetje ontoevalligheid uit de opdracht en is het dus een volledige loterij. Er kan dus ook niet gemold worden. Dan vraag ik me af waarom ik daar 10 minuten naar heb moeten kijken.

De mol kan dan mollen door voor een topito of 3 jokers te gaan. (En eventueel de enveloppen wellicht te markeren/hoekje omvouwen oid ter herkenning, maar dat zou wel niet mogen want dan hadden kandidaten dat ook wel gedaan?)
Omgekeerd zou je met voorkennis ook kunnen stellen dat het wel erg flauw en makkelijk is omdat de mol er éigenlijk niets voor hoeft te doen (behalve gezicht in plooi houden als t resultaat voor de groep onthuld wordt)

« Reactie #444 Gepost op: 4-02-2024, 09:37:03 »
Misschien dat de mol express de -3000 bij paars neergelegd heeft. Omdat hij wist dat Rosario die ws zou pakken

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 4-02-2024, 10:39:18 »
Ik blijf bij Rian om volgende redenen.
- in de eerste proef zit de mol in de koets en wil die schrijven denk ik (een foutje of een stiekeme aanpassing van een eerder getal is snel gebeurd en moeilijk te controleren). Dat waren Rosario, Tooske en Rian.
- Rian is bij het oplossen van de puzzel ook de eerste die oppert “oranje weten jullie zeker. Laten we …”, waarna Anna overneemt en ze achterover kan leunen.
- in de proef met de telefoons en vogels slaan viel het me op dat Rian veel in beeld kwam met andere kandidaten, alsof het haar een alibi moest bezorgen voor het bellen met oud-mol Dennis Weening
- als het nadien in het zwembad gaat over het feit dat de mol met Dennis heeft gebeld, zie je haar na het nippen van haar glas wijn achteruitdeinzen en aan haar voorhoofd komen (kan op onzekerheid/zenuwachtigheid wijzen)
- in de laatste proef zie je Rian als enige geen enveloppes nemen. Nam ze hier een (extra?) enveloppe met -3000 euro mee om die in het paarse kistje voor Rosario te leggen en zien we dit in aflevering 10?

Rosario komt opnieuw veruit het verdachtst uit deze aflevering, maar -3000 euro is wel heel erg “in your face”.
Er is ook de tip “molik” (vogelverschrikker), zou een goeie hint kunnen zijn maar net zo goed een dwaalspoor.
Wat opviel was dat Jeroen graag met Rosario wou bij de eerste proef, maar daar niet in slaagde. Kans is dus reëel dat hij Rosario meenam in zijn verdenkingen, lijkt me. En hoorden we een vrouwenstem die de telefoon opnam als Dennis belde?
Ik ga voorlopig niet mee in de Rosario-tunnel. Dat zou veel te eenvoudig zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 10:44:55 door Molekule »

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #446 Gepost op: 4-02-2024, 13:20:32 »
Eens, ik zou het teleurstellend vinden als hij inderdaad de mol zou zijn.

Online D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #447 Gepost op: 4-02-2024, 13:51:12 »
Rosario is het ::jaja::, onopvallend beginnen en verdenkingen (succesvol) van zich af weten te houden bij de kandidaten en nu wat meer loskomen qua molacties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 4-02-2024, 14:09:31 »
Ik blijf bij Rian om volgende redenen.
- in de eerste proef zit de mol in de koets en wil die schrijven denk ik (een foutje of een stiekeme aanpassing van een eerder getal is snel gebeurd en moeilijk te controleren). Dat waren Rosario, Tooske en Rian.
- Rian is bij het oplossen van de puzzel ook de eerste die oppert “oranje weten jullie zeker. Laten we …”, waarna Anna overneemt en ze achterover kan leunen.
- in de proef met de telefoons en vogels slaan viel het me op dat Rian veel in beeld kwam met andere kandidaten, alsof het haar een alibi moest bezorgen voor het bellen met oud-mol Dennis Weening
- als het nadien in het zwembad gaat over het feit dat de mol met Dennis heeft gebeld, zie je haar na het nippen van haar glas wijn achteruitdeinzen en aan haar voorhoofd komen (kan op onzekerheid/zenuwachtigheid wijzen)
- in de laatste proef zie je Rian als enige geen enveloppes nemen. Nam ze hier een (extra?) enveloppe met -3000 euro mee om die in het paarse kistje voor Rosario te leggen en zien we dit in aflevering 10?

Rosario komt opnieuw veruit het verdachtst uit deze aflevering, maar -3000 euro is wel heel erg “in your face”.
Er is ook de tip “molik” (vogelverschrikker), zou een goeie hint kunnen zijn maar net zo goed een dwaalspoor.
Wat opviel was dat Jeroen graag met Rosario wou bij de eerste proef, maar daar niet in slaagde. Kans is dus reëel dat hij Rosario meenam in zijn verdenkingen, lijkt me. En hoorden we een vrouwenstem die de telefoon opnam als Dennis belde?

Helemaal eens met deze analyse. Rian is voor mij nog altijd het meest verdacht, maar Anna heb ik ook zeker nog niet uitgevlakt. Vond haar wel oprecht gespannen bij de elimicutie. 🤔
Rosario wordt nu enorm naar voren geschoven, maar dat ligt er veel te veel bovenop na aflevering 5.  Rosario heeft nu met hoofdletters MOL op zijn voorhoofd staan. Zo makkelijk maakt het programma het niet voor ons. Zeker niet na vorig jaar.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #449 Gepost op: 4-02-2024, 15:08:44 »
Rosario ligt er wel heel dik bovenop.
Molik hint
Boek vengeance of sor hint
Kees die in afl zegt 'dit is de mol', waarna sor in beeld komt.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #450 Gepost op: 4-02-2024, 16:32:18 »
Leuk dat het dit seizoen halverwege nog best onduidelijk is. In S21, 22 en 23 vond ik het zelf vanaf aflevering 4 al heel duidelijk wie het was.

Ik zou nu zeggen: Rian of Sor. Van beide zien we niet erg veel en ik heb het gevoel dat beide weinig invloed hebben op het groepsproces wanneer er groepskeuzes gemaakt moeten worden. Ik vraag me af of we dan wel een goeie mol hebben, maar dat gaan we zien

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #451 Gepost op: 4-02-2024, 16:56:38 »
Rian weinig kandidaats gedaan. Alleen zie ik ook totaal niets mols bij haar. Voor mij toch niet de mol.
Rosario, beetje te mols nu (maar dan niet op de Jurre manier).
Tooske, Anna en Kees zijn het voor mij niet.
Babs, kan niet de oorspronkelijke mol zijn (want waar zijn Jip en Justin er dan op uitgevlogen). Enige manier waarop zij het nog kan zijn is een molwissel.
Voor nu dan maar Fons als mol (maar wel grote twijfel hierover). Maar misschien toch maar Tooske, Anna en Kees opnieuw bekijken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #452 Gepost op: 4-02-2024, 16:59:22 »
Ik zie nog wel een alternatief dat de mol enveloppen heeft leeggehaald (een Mereltje, werd dat genoemd) en dan zelf geen mingeld pakken omdat hij/zij toch al een molactie had gedaan. Dat is natuurlijk flauw en Merels molactie is niet zo goed ontvangen.
Maar in dit geval was het mingeld al gepakt, dus ze heeft Sor het vuile werk op laten knappen. Beetje mol=Held. Haar molacties zien er dan als volgt uit:

-enveloppen leeghalen
-mingeld bij lievelingskleuren van kandidaten leggen
-dan alsnog als laatste gaan, dus dat betekent 2x het speelveld op, en tevreden zijn met de -3000 die al is gevallen.... dit zal ze vooraf met zichzelf hebben afgesproken, als er bijv. alleen -1000 was gevallen had ze vast -500 toegevoegd.

Plus ze speelt overduidelijk de Productieassistent met haar dansje met het als enige winnen van de troeven, stel je voor dat niemand troeven had gehad, dan was de opdracht toch een beetje als een nachtkaars uitgegaan, maar nu had het nog wat sjeu ::bravo:: ::ok::

De Blondine is de Mol :)

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #453 Gepost op: 4-02-2024, 20:21:36 »
Rosario is het ::jaja::, onopvallend beginnen en verdenkingen (succesvol) van zich af weten te houden bij de kandidaten en nu wat meer loskomen qua molacties.

Ik denk dit nu ook. Al 2 afleveringen op rij de meest verdachte. Alhoewel ik Kees nog niet helemaal afschrijf door mn eerdere tunnel. De rest is het niet.

Bovendien wilde Babs wel heel graag met Sor samen in opddacht 1. En Babs heeft een hoop voorkennis.
You'll never walk alone

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #454 Gepost op: 4-02-2024, 21:32:16 »
Sor lijkt op een presenteerblaadje gegeven te worden als Mol. Dat zit me niet lekker.

Dat zit mij ook niet lekker. Wel op Sor gestemd nu, maar ik houd er rekening mee dat het (opnieuw  ;D ) niet gaat kloppen.

Voor mij wordt Kees eigenlijk steeds verdachter. Wat raar zou zijn, aangezien hij landelijk - en volgens mij zelfs in moltalk - veel wordt verdacht. Dat is meestal een slecht teken.
Maar zijn 'move' naar Babs vind ik echt te onlogisch voor een kandidaat. En ik heb ook vandaag even opdracht 5.2. teruggekeken; daar stond Kees (samen met Tooske trouwens  ::vergroot:: ) met een big smile, heerlijk vooraan bij Dennis. (schermprint daarvan heb ik in het Kees-topic gezet)
Ja, Kees komt toch weer terug op de lijst (na hem te hebben afgestreept  ;D).

Kortom: het schiet lekker op hier.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 4-02-2024, 22:39:08 »
Het is waarschijnlijk Sor.  Geld wegbellen, meerdere foto's doorsturen bij de worstelmatch, -3000 pakken. Dat is natuurlijk gewoon heel makkelijk scoren voor de mol.

Ja, het ligt wel erg voor de hand, maar dit seizoen is zo slecht dat ik het wel zie gebeuren dat het meest voorspelbare scenario gewoon het juiste blijkt te zijn.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 5-02-2024, 00:22:42 »
Ja, alles wijst naar Sor. Het enorme minbedrag, een goede hint, verdachte biechten. Het moest haast wel. Het kan bijna niet anders.

- en tóch heb ik mijn stem zonet gewijzigd; van Sor naar Kees -

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #457 Gepost op: 5-02-2024, 11:17:23 »
- en tóch heb ik mijn stem zonet gewijzigd
::bravo::

Sor is echt een wensmol..... kun je alleen van dromen :-*

Realiteit is dat Tooske de toekoms is ;D
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 5-02-2024, 11:30:02 »
::bravo::

Realiteit is dat Tooske de toekoms is ;D

Ik zie het ook wel gebeuren bij Tooske hoor! Ze staat niet op 1 bij mij, maar ik val niet achterover van mijn stoel als zij het blijkt te zijn. (dat zou ik wel doen als het toch Babs of Rian is)

Het verbaast me nu dat Tooske (én Fons + Kees) zo weinig stemmen heeft in deze poll.
Alle stemmen gaan nu richting Sor, wat misschien ook de meest logische keuze is. Ik kies voor niet-logisch; geen idee of dat verstandig was. Met Kees nu op 1, maar ik houd Tooske ook in de gaten.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 11:34:49 door Tunneltelevisie »

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 5-02-2024, 11:56:59 »
-dan alsnog als laatste gaan, dus dat betekent 2x het speelveld op, en tevreden zijn met de -3000 die al is gevallen.... dit zal ze vooraf met zichzelf hebben afgesproken, als er bijv. alleen -1000 was gevallen had ze vast -500 toegevoegd.

Zie het topic van de opdracht, maar dit kan volgens mij praktisch niet. Meerdere zaken wijzen erop dat Tooske als eerste aan de beurt was en niet als laatste. (Ik zeg niet dat ze de Mol niet is, maar op deze manier kan zij niet gemold hebben als ze wél de Mol is.) Of ze hebben het twee keer opgenomen, maar dat zou wel een beetje kijkersbedrog zijn...

Anyway, on topic: mijn stem gaat (voorlopig) naar Rosario.