Ik ga bij Anna blijven. Ze heeft in ieder geval de mooiste molactie op haar naam: de envelop.
Maar ergens knaagt het. Ik zit met een aanzienlijke vrees dat het toch Rosario gaat zijn.
Vooral door de in mijn ogen slechte acteerprestaties. Bij het 2e rode scherm van Babs, in de laatste opdracht bij de kistjes,...
Maar hij heeft zoveel onmolse dingen: envelop van -3.000€, het doolhof snel doen, Wit-Rusland te laat zeggen, slechte positie bij de Frida Kahlo opdracht, niks in de zona rosa, niks in de koets, Rian met 2.000€ laten passeren,...
Fons tja, het zou natuurlijk ook kunnen. Maar toch ook veel slechte posities (schilderen, hotelkamer, de vlaggetjes) gecombineerd met vaak nutteloos geknoei zoals met de tuktuk en montage die hier constant op focust. Toch raar als hij de mol zou zijn.
Anna heeft veel versprekingen.
- hij/zij bij de pinata's
- "
jullie hebben gekeken" na het bieden
- te snel verbaasd reageren wanneer Rik het in de laatste opdracht over 1 sleutel heeft
Laten ze dat erin als ze de mol is?
En dan is er nog de historie Babs.
De kisten vond ze een sleutelpositie, Anna had het perfecte plan. Dus eruit gegaan op Kees en Tooske.
Als ze bij de terugkeer, net zoals ik, niet kan loslaten dat de mol bij de kisten moet zitten dan moet ze Anna zijn beginnen verdenken.
Ze wil Anna in de gaten houden bij de Maya-stenen, ze betrapt haar daar ook op fout tellen hetgeen ze buiten beeld corrigeert. Bij de brunch ziet ze Anna (en Rian) in de fout gaan. De blik van Babs spreekt boekdelen, alsof ze daar bevestiging krijgt.
En ze mag weer vertrekken. Dus er bestaat een kans dat ze toch op Anna is gegaan.
Dus jah, veel twijfel. Eigenlijk vind ik dat niet leuk

We zouden toch ergens iets van zekerheid moeten kunnen vinden. Jurre met zijn hand in de envelop, de foto van de Birdwatcher op de grond,... maar dit jaar kunnen we het blijkbaar niet vinden. De envelop in de zona rosa komt het dichtste in de buurt.
Het zoeken naar verborgen hints in WIDM is helaas ook nutteloos geworden.
Anna: uitgezonden op de verjaardag van Anna, happy birthday ballon en op de koop toe neemt ze de kaart met de (verjaardags)kroon. (met witte mollennageltjes)
Sor: Een boek met de titel
La venganza de Sor Juana, in de aflevering met titel
Revanche.
Fons: Echo(radar) over de stem van Rik wanneer hij "van de mol" zegt en Fons in beeld komt.
Allemaal geen toeval, en bewuste misleiding. Dus daar zijn we helaas ook niks mee.
"Wat frustrerend dit!!"

We gaan het zien.