Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 225453 keer)

Online Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1220 Gepost op: 9-03-2024, 11:31:39 »
Mijn gevoel zegt dat Fons het absoluut niet is. Follow the Money zegt dat Anna het absoluut niet is. De verdenkingen zeggen dat Sor het absoluut niet is.

Dan ga ik maar voor Anna.
...óf niet!

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1221 Gepost op: 9-03-2024, 11:40:28 »
Wat ik vaak heb als ik verkeerd zit heb ik al een week spanning zit ik wel goed. En als ik goed zit heb ik dit totaal niet, alleen even kort voor de ontknoping. Dit laatste gevoel heb ik nu. En ik zit op Anna.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1222 Gepost op: 9-03-2024, 11:50:01 »
Dit seizoen heb ik totaal geen idee wie de mol is. Alledrie zouden het kunnen zijn, als je kijkt naar mogelijke molbiechten, rare acties en keuzes in het spel. Dat ligt niet aan de kandidaten maar wel aan de opzet van de opdrachten. Er was meer mingeld dan plusgeld in het spel, anders gezegd geld verliezen was gemakkelijker dan geld verdienen. Fons, Anna en Sor hebben geen overduidelijke kandidaat acties, dus kan ik moeilijk afstrepen. Ik ben benieuwd of de echte mol mij vanavond weer te verrassen.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1223 Gepost op: 9-03-2024, 12:00:48 »
Ik heb dit seizoen te diep in de Rosariotunnel gezeten om er nu nog uit te gaan. Ik kan in hem maar moeilijk een gewone kandidaat zien. Hij is de hele serie door iets te nonchalant of relaxed op momenten.
Maar ik begin me toch wel steeds meer voor te bereiden op Anna als mol. Dat voelt het meest aannemelijke. Maar dan heeft ze het echt heel goed gedaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #1224 Gepost op: 9-03-2024, 12:23:23 »
Ik denk Anna (zag net wel een heel sterke hint met die witte nagels op de kaarten bij de waarzegster - plus kan de meerderheid het zo fout hebben).
Maar ik blijf lekker bij Sor, gewoon omdat het (nog) kan  ;D
En omdat Fons het ook prima kan zijn is het dit seizoen volkomen onbeslist wat mij betreft.
En dat is alleen maar mooi gedaan van de makers. Complimenten.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #1225 Gepost op: 9-03-2024, 12:26:37 »
Ik heb mijn punten in de app vanaf het begin op Anna en Fons gezet, waarbij Anna mijn mol is, maar twijfel nog steeds over haar. Tegen Rosario als mol heb ik mij steeds verzet, maar ik denk dat hij het toch zou kunnen zijn, ook al wordt hij weinig verdacht, hoewel dat bewust kan zijn weggelaten. Vergeleken met Fons vind ik zijn molacties veel minder in your face en daardoor overtuigender. De hints naar de kleur paars, zoals in de laatste opdracht, en vooral het bedrag van 1935 euro laten mij niet los. Daar moet toch iets achter zitten, namelijk de film " Rosario". Dus ik overweeg om op het laatste moment al mijn punten op Rosario te zetten.

Edit: na het terugzien van Dia del Topo bedacht ik dat Rosario ergens in het midden aan de beurt was, wat hem dan weer minder waarschijnlijk als mol maakt. Dus dan toch al mijn punten naar Anna.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 13:21:58 door Delightz »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #1226 Gepost op: 9-03-2024, 13:14:53 »
Mijn gevoel zegt dat Fons het absoluut niet is. Follow the Money zegt dat Anna het absoluut niet is. De verdenkingen zeggen dat Sor het absoluut niet is.

Dan ga ik maar voor Anna.

Dat is jouw model toch? Ik zou die dan volgen.  ;)
Ik houd er trouwens wel rekening mee dat Anna toch Sor heeft meegenomen in haar verdenkingen. Logisch is het niet, maar het is een lastig seizoen denk ik!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #1227 Gepost op: 9-03-2024, 14:18:28 »
Ik ga bij Anna blijven. Ze heeft in ieder geval de mooiste molactie op haar naam: de envelop.

Maar ergens knaagt het. Ik zit met een aanzienlijke vrees dat het toch Rosario gaat zijn.
Vooral door de in mijn ogen slechte acteerprestaties. Bij het 2e rode scherm van Babs, in de laatste opdracht bij de kistjes,...
Maar hij heeft zoveel onmolse dingen: envelop van -3.000€, het doolhof snel doen, Wit-Rusland te laat zeggen, slechte positie bij de Frida Kahlo opdracht, niks in de zona rosa, niks in de koets, Rian met 2.000€ laten passeren,...

Fons tja, het zou natuurlijk ook kunnen. Maar toch ook veel slechte posities (schilderen, hotelkamer, de vlaggetjes) gecombineerd met vaak nutteloos geknoei zoals met de tuktuk en montage die hier constant op focust. Toch raar als hij de mol zou zijn.

Anna heeft veel versprekingen.
- hij/zij bij de pinata's
- "jullie hebben gekeken" na het bieden
- te snel verbaasd reageren wanneer Rik het in de laatste opdracht over 1 sleutel heeft

Laten ze dat erin als ze de mol is?

En dan is er nog de historie Babs.
De kisten vond ze een sleutelpositie, Anna had het perfecte plan. Dus eruit gegaan op Kees en Tooske.
Als ze bij de terugkeer, net zoals ik, niet kan loslaten dat de mol bij de kisten moet zitten dan moet ze Anna zijn beginnen verdenken.
Ze wil Anna in de gaten houden bij de Maya-stenen, ze betrapt haar daar ook op fout tellen hetgeen ze buiten beeld corrigeert. Bij de brunch ziet ze Anna (en Rian) in de fout gaan. De blik van Babs spreekt boekdelen, alsof ze daar bevestiging krijgt.
En ze mag weer vertrekken. Dus er bestaat een kans dat ze toch op Anna is gegaan.

Dus jah, veel twijfel. Eigenlijk vind ik dat niet leuk  :-X
We zouden toch ergens iets van zekerheid moeten kunnen vinden. Jurre met zijn hand in de envelop, de foto van de Birdwatcher op de grond,... maar dit jaar kunnen we het blijkbaar niet vinden. De envelop in de zona rosa komt het dichtste in de buurt.

Het zoeken naar verborgen hints in WIDM is helaas ook nutteloos geworden.

Anna: uitgezonden op de verjaardag van Anna, happy birthday ballon en op de koop toe neemt ze de kaart met de (verjaardags)kroon. (met witte mollennageltjes)
Sor: Een boek met de titel La venganza de Sor Juana, in de aflevering met titel Revanche.
Fons: Echo(radar) over de stem van Rik wanneer hij "van de mol" zegt en Fons in beeld komt.

Allemaal geen toeval, en bewuste misleiding. Dus daar zijn we helaas ook niks mee.

"Wat frustrerend dit!!"  ;D

We gaan het zien.

« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 15:53:02 door Molshoop_ »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #1228 Gepost op: 9-03-2024, 15:23:31 »

Maar ergens knaagt het. Ik zit met een aanzienlijke vrees dat het toch Rosario gaat zijn.
Vooral door de in mijn ogen slechte acteerprestaties. Bij het 2e rode scherm van Babs, in de laatste opdracht bij de kistjes,...
Maar hij heeft zoveel onmolse dingen: envelop van -3.000€, het doolhof snel doen, Wit-Rusland te laat zeggen, slechte positie bij de Frida Kahlo opdracht, niks in de zona rosa, niks in de koets, Rian met 2.000€ laten passeren,...

Helemaal eens over de envelop van Anna. En als ze het is: het zal me niet verbazen.

Wat Rosario betreft:
- de envelop van -3000 lijkt mij niet onmols?  ??? Vond ik zelf erg verdacht eigenlijk.

- het doolhof deed hij snel en de puzzels ook, maar bij die laatste deed hij het nét niet goed  ::vergroot:: Dus dat leverde niks op.

- Rian met 2000 laten passeren lijkt mij ook onlogisch voor een mol, maar feit is dat hij 2000 níet liet doorgaan. Mijn vermoeden is dat dit deel goed is gespeeld door Rian.

- Komt voor mij ook bij dat er voor Fons en Anna onmolse acties zijn. Het is maar net waar de balans ligt.

Ik ben benieuwd.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #1229 Gepost op: 9-03-2024, 15:50:16 »
- de envelop van -3000 lijkt mij niet onmols?  ??? Vond ik zelf erg verdacht eigenlijk.

Kwa "acteren" mogelijk wel mols. Want eerst lacht hij, tot bij beseft dat hij volledig in de spotlight staat en dan moet hij slikken.
Maar ik kan me echt niet inbeelden (lees: verkroppen) dat dit een molactie is, gewoon gratuit een envelopje van -3.000€ nemen.

- het doolhof deed hij snel en de puzzels ook, maar bij die laatste deed hij het nét niet goed  ::vergroot:: Dus dat leverde niks op.

Het doolhof zo snel oplossen kan de anderen het gevoel geven dat hij voorkennis heeft, en tijdverlies is toch altijd mooi meegenomen. Dus rare actie als mol.
De vierkantjes lijkt mij toch echt een hertelling. Hij zegt: "Ja, 41" en Kees reageert met "Ja, zie je wel".

Het zou in ieder geval wel weer een krimpende mol zijn, zij het iets of wat ingetoomd.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #1230 Gepost op: 9-03-2024, 15:57:56 »
Mooi gifje!  ::ok:: Voor mij zit het hem vooral in die momentjes, alsof hij zijn gezicht niet in de plooi kan houden.

En - als Rosario de mol is - dan lijkt mij vooral de strategie: fanatiek en onopvallend zijn. En dan toch op het laatste moment iets fout doen en onschuldig lijken.
De oplossing van de vierkantjes was toch 40, dacht ik? Als dat zo is, is het wel weer heerlijk hoe Kees meegaat in dat verkeerde antwoord.  ;D

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #1231 Gepost op: 9-03-2024, 16:23:33 »
Ja, de juiste oplossing was 40.
Ik denk dat iemand 40 heeft gezegd, iemand anders heeft er 41 van gemaakt. En daarom zijn ze beginnen hertellen. En dus zegt Sor: "Ja, 41" terwijl hij naar Anna wijst. Dus die iemand anders was Anna.
Anna's gezicht is daar ook zo opvallend, alsof ze op haar tong bijt.

En nu laat ik het los  ;D

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #1232 Gepost op: 9-03-2024, 16:31:44 »
Ik ben het met je eens dat er eerst een ander getal is geopperd, door wie is onbekend. En dat dit dus een hertelling is. Maar het is wel een beetje onlogisch dat ze Sor laat hertellen, als Anna hier een molactie pleegt. ;)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #1233 Gepost op: 9-03-2024, 17:12:10 »
Ik verwacht: Anna
Ik denk: Rosario
Ik hoop: Fons
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #1234 Gepost op: 9-03-2024, 17:42:22 »
Ik ga toch maar voor Anna, maar ik ben totaal niet overtuigd. Mijn gevoel zegt eigenlijk van niet, maar ik hoop het dan weer wel... Maar het zou net zo goed Rosario of Fons kunnen zijn. Nog niet eerder zo hard getwijfeld in de finale, in ieder geval niet tussen alle drie de finalisten.

Moeilijk dit jaar! Maar wie het ook is, de Mol heeft het wat mij betreft super goed gedaan!  ::bravo:: Ik wacht met spanning op de ontknoping!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1235 Gepost op: 9-03-2024, 18:14:57 »
Ik verwacht: Fons
Ik denk: Fons
Ik hoop: Fons, Anna, Sor  ::bravo::

Ze zouden het allemaal toch op hun eigen unieke wijze erg goed hebben gedaan ::jaja::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #1236 Gepost op: 9-03-2024, 18:16:42 »
Winnaar Anna
Verliezer Sor

De mol Fons

Offline Jack

• Forumlid
« Reactie #1237 Gepost op: 9-03-2024, 18:27:59 »
Rosario! Na aflevering 4 kreeg ik hem in het vizier. De vlechtjestheorie geeft voor mij de doorslag. Anna is mijn vreesmol.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1238 Gepost op: 9-03-2024, 19:19:31 »
Ik ga bij Anna blijven. Ze heeft in ieder geval de mooiste molactie op haar naam: de envelop.

Hinderlijk he ::jaja:: ::rofl::

Ik had eerst op Anna ingevuld, maar net nog een keer de laatste Niet de Mol gekeken. Niet handig als je dat als twijfelaar doet. Het lijkt daar gewoon van Sor af te stralen dat hij het is. Slecht liegen(?), de blikken van (vooral) Fons en Anna naar hem. Het ongemak van Splinter (die het zogenaamd niet weet, ik weet het). Ik snap dit seizoen he-le-maal niks van lichaamstaal als Anna of Fons de Mol is.

Sor stond vanwege z'n te snelle of juist uitgestelde reacties snel op m'n radar ...maar altijd in het achterhoofd gehouden dat hij voor de NLse Mol normaal iets te jong was, geen acteur, geen presentator. En vanaf afl. 3 kwam hij weliswaar nog steeds weinig, maar wel (te?) verdacht in beeld. Toen heb ik hem lang helemaal niet meer serieus overwogen.

Sor kwam in Niet de Mol ook ineens met een heel ander verhaal over wat hij aan de inzage van de testvragen had gehad. Zo'n 180 is normaal een red flag.

Ik denk: Sor
Ik verwacht: Anna
M'n mond zou openvallen van verbazing: Fons

Dat laatste vooral omdat Fons in het Molboekje liet optekenen dat de rol van Mol hem 'op het lijf geschreven' is. In het spel werd hij door bijna iedereen zwaar verdacht. Dat vind ik niet met elkaar rijmen. Ik schat hem wel zo in dat hij het spelletje begrijpt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #1239 Gepost op: 9-03-2024, 19:23:46 »
Hinderlijk he ::jaja:: ::rofl::

Heel herkenbaar. Want hoewel ik de Rosario-tunnel niet uitkom, blijf ik ook maar denken: tja, dan zul je zien dat het toch Anna is. Of wie weet: Fons kan het ook nog wel zijn (juist, omdat hij zo openlijk verdacht wordt en ook gekke dingen heeft gedaan).

Ook weleens leuk voor de verandering.  ;D Maar wel fijn dat we het straks eindelijk zeker weten.