AVROTROS-presentatrice en operazangeres Maria Fiselier is na 13 juni stil op Facebook en Instagram (Twitter en eventuele Instagram-reacties kan ik niet checken), afgezien van een bericht op
2 juli over de viering van het
100-jarig jubileum van AVROTROS (eigenlijk de viering dat honderd jaar geleden op 21 juli de eerste radio-uitzending was, maar dit terzijde). Ik vind het een beetje verdacht dat Maria op 2 juli al melding maakt van dat jubileum. Waarom dan al en niet wachten op de berichtgeving van AVROTROS hierover? Haar bijdrage aan het jubileum is sowieso pas op 19 augustus in Amsterdam, zie
deze video. Misschien zijn de opnames van WIDM in juli en wilde Maria als deelnemer vlak voor haar vertrek het jubileum toch even alvast melden?? Ze was onlangs wel een Verrader. Meestal worden bij Wie is de Mol? deelnemers gekozen die wat meer onder de radar vliegen. Aan de andere kant is ze wel iemand uit het AVROTROS-nest.
Geluidsman en droneoperator Lennart Nooren heeft op 24 juni meegedaan aan het
NK kubb. Als hij, net als vorig seizoen, Wie is de Mol? audiovisueel ondersteunt, is de crew op z’n vroegst pas eind juni vertrokken. Sanmol meldde op 28 juni dat Lennarts broer Wendel, die de vorige keer ook WIDM-crewlid was, nog in Nederland zou zijn. Dit past wat mij betreft in hetzelfde plaatje.