Positief:- Minder biechten: Maken de opdrachten echt zoveel fijner om naar te kijken. De opdracht wordt gewoon door de opdracht (via Rick) duidelijk en niet doordat de kandidaten ons eerst door verschillende biechten moeten uitleggen waar de opdracht precies om gaat.

- Opdrachten zelf: We hebben er nog maar 2 echt gezien, maar tot nu toe echt toffe opdrachten. Uiteraard een beetje afgekeken van België, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling, vooral de 'opdrachten-in-opdrachten' zoals bij opdracht 2. Hopelijk krijgen we de rest van het seizoen net zulke leuke opdrachten.

- Geldbedragen: Heerlijk om te zien dat er in opdracht 1 eindelijk weer eens 4000 euro te verdienen valt! En geen alles-of-niks opdrachten, dus de mol moet eindelijk goed aan het werk. Ik heb dat echt wel gemist de afgelopen jaren, met lage geldbedragen waardoor bijna iedere nieuwe mol het record van 'laagste pot ooit' verbrak, of opdrachten die dusdanig onhaalbaar waren dat je er als mol weinig energie in hoeft te steken. Vind het echt een hele goede ontwikkeling dat de opdrachten (in ieder geval deze aflevering) goed in elkaar zaten met mooie bedragen.
Negatief:- Molgeld: Voor mij hoort het molgeld er echt bij in Wie is de Mol? Het is juist één van die dingen die ervoor zorgt dat het spel 24 uur per dag doorgaat. Het is in mijn ogen echt een ding dat het spel harder kan maken en voor veranderingen in de groepsdynamiek zorgen. Wie herinnert zich niet de legendarische acties van bijvoorbeeld Jeroen en Sebastiaan Labrie als penningmeester? Ik hoop dat ze het fysieke geld later dit seizoen wel weer aan bod brengen...

- Beelden buiten de opdrachten: Hopelijk komt dit de komende afleveringen nog wel terug, maar ik miste wel dat stukje buiten de opdrachten om waarin je de groep echt een beetje leert kennen. Ik vind sowieso dat dit met het jaar minder lijkt te worden, maar dat ligt misschien aan mij. Anders mogen ze best wel een half uurtje aan de uitzending plakken hoor als ze er dan meer ruimte voor hebben