Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 20646 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #80 Gepost op: 6-02-2022, 21:46:23 »
Ja ze verdacht Thomas ook niet volgens mij, dus ik had sowieso in mijn hoofd dat ze Sahil in de gaten hield/ aan het testen was.

Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #81 Gepost op: 6-02-2022, 22:38:17 »
Wat voor glimmend tasje of zakje (envelop?) stopt Laetitia hier in de muur? Of terug in de muur? Een verrassing van de productie???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #82 Gepost op: 6-02-2022, 22:41:49 »
Bij het open maken van de kistjes tel ik maximaal 6 pijlen. Aangezien er 1 kistje niet openging is dat misschien de oorzaak.  Er moesten 7 pijlen zijn, maar ik zie er nergens meer zeven.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #83 Gepost op: 6-02-2022, 22:52:08 »
Mij vielen nog 2 dingen in het bijzonder op due nog niet genoemd zijn:
- Fresia was met de dolken wel heel erg snel met ze van positie verwisselen, waardoor de deur vrij snel open ging. Als mol had ze daar juist wel wat extra tijd kunnen rekken lijkt me. Onmols dus.
- Kim Lian had in het water de allerbeste positie, als ze de mol zou zijn. Ze koos er heel bewust voor om dicht bij de ingang te blijven, zodat niet de anderen eerst terug konden gaan, en zij in de sleutelpositie zou blijven.
Ze had waarschijnlijk wel meer kunnen doen qua geld laten verdwijnen inderdaad, dus dat is dan toch weer onmols.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2022, 03:51:50 »
Bij het open maken van de kistjes tel ik maximaal 6 pijlen. Aangezien er 1 kistje niet openging is dat misschien de oorzaak.  Er moesten 7 pijlen zijn, maar ik zie er nergens meer zeven.

Everon had er 3 en de dames elk 2. Maakt samen 7 zoals Fresia verteld in haar biecht....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2022, 07:08:58 »
Wat voor glimmend tasje of zakje (envelop?) stopt Laetitia hier in de muur? Of terug in de muur? Een verrassing van de productie???

ik lees op facebook, en die beweringen worden gestaafd met foto's, dat het hier om geocache-dingen gaat.  Niet alles dus, maar er zijn daar geocache-locaties te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2022, 08:54:20 »
Everon had er 3 en de dames elk 2. Maakt samen 7 zoals Fresia verteld in haar biecht....
Ja, maar ik tel er maar zes in de beelden tijdens het openmaken van de kistjes. Waar is de zevende pijl met de zevende code?
Of: waarom kregen ze het vijfde kistje niet open?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2022, 09:23:21 »
Ja, maar ik tel er maar zes in de beelden tijdens het openmaken van de kistjes. Waar is de zevende pijl met de zevende code?
Of: waarom kregen ze het vijfde kistje niet open?
Ik tel er daar wel 7 hoor.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2022, 09:39:42 »
Fresia het meest mols. Ze speelt 1000 euro+ weg door niet voor de vierde sleutel te willen gaan. Ik had haar zo goed als afgeschreven, maar zal haar tunnel nog maar eens doorlezen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2022, 10:05:21 »
Ik tel er daar wel 7 hoor.
Fijn om bevestiging te krijgen dat het er toch 7 zijn. Daar had een mol er zomaar 6 van kunnen maken. Kim hield ze steeds in haar hand.

Laetitia is misschien wel de sleutel. Ze test Everon met die 3e sleutel. Daar krijgt ze bevestiging dat Everon het niet is.
Later bij het boogschieten is Laetitia kritisch op Fresia. "Je hebt de boog naar beneden gedaan". Fresia: "Ja als je hem aanspant dan kan dat".  Laetitia die voor het eerst in haar leven boog schiet volgens eigen zeggen wordt verleid om de boog lager te richten. Als haar techniek/kracht niet voldoende is kan haar pijl zomaar op het land eindigen. Laetitia gaat aan de studie denk ik en zet daarom haar vrijstelling in.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2022, 10:09:10 »
Fijn om bevestiging te krijgen dat het er toch 7 zijn. Daar had een mol er zomaar 6 van kunnen maken. Kim hield ze steeds in haar hand.

Laetitia is misschien wel de sleutel. Ze test Everon met die 3e sleutel. Daar krijgt ze bevestiging dat Everon het niet is.

Ze vindt vooral al de gevonden sleutels, een beetje insane als mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2022, 11:03:20 »
Of: waarom kregen ze het vijfde kistje niet open?

Omdat ze hiervoor een pijl nodig hadden die in de niet-geopende kist zat.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2022, 11:10:23 »
Naast pijlen of geld kwijtmaken, is er nog een andere manier van mollen. Zou het kunnen dat de mol een code veranderd heeft? Met stift een haakje onder de o erbij zetten bijvoorbeeld? Dit pijlte kwam langs in mollenstreken:

Dus is er misschien met een kleine "golfbeweging" van een 301 (lees als mol) een 391 gemaakt?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2022, 11:37:36 »
De codes die ik kan vinden

1+9+3= 13 = M
2+7+6= 15 = O
1+6+3= 10 = J

Als er 10 codes zijn kan t bijv EJH IS DE MOL zijn bijv

Hebben we meer codes?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2022, 11:44:51 »
163 is meerdere malen getoond (3 x in ieder geval). A F C, vind ik sterker qua hint dan dat je alle codes zou moeten hebben (die nooit getoond zijn) om de hint te vinden. 1 = l 6 = o (met lusje) 3 = m liggend.
Om maar aan te geven dat je alle kanten op kunt en ik de hint van 163 (Blib?) sterker vindt.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 11:59:45 door Rozz75 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2022, 11:46:46 »
Nee vind ik niet. Waarom 1 hint in 1 code als er 10 codes zijn?

Maar goed.. meestal zijn dit soort dingen sowieso niks

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2022, 12:02:12 »
Omdat je anders nooit een hint op die manier kunt vinden als de montage je niet al die codes laat zien. Dan is het veel logischer dat je de code (die wel een hint is) wel ziet. En in het verleden zijn codes en teksten wel hints geweest. Ook de 3 als liggende M.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2022, 12:07:38 »
En ik vind dat de codes al een M en een O spellen interessanter.
Jammer dat we niet meer codes zien.


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2022, 12:08:41 »
klopt het als de eerste groep alle sleutels vonden dat ze niet 1400 maar 1750 verdiend hadden.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2022, 12:35:22 »
163 is meerdere malen getoond (3 x in ieder geval). A F C, vind ik sterker qua hint dan dat je alle codes zou moeten hebben (die nooit getoond zijn) om de hint te vinden. 1 = l 6 = o (met lusje) 3 = m liggend.
Om maar aan te geven dat je alle kanten op kunt en ik de hint van 163 (Blib?) sterker vindt.

AFC Ajax, wellicht? Fresia begon haar televisiecarrière bij Ajax, toch?