Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 30051 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #100 Gepost op: 8-02-2022, 16:32:38 »
Ik ben ook wel benieuwd waar jij vandaan haalt dat Sahil had gespreid.

Verder heb ik nog
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
voor je.

;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Emmel

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 8-02-2022, 16:40:51 »
Trouwens, kan mol Thomas hebben geweten waar de kistjes lagen die corresponderen met de desbetreffende code?

Op een ander forum noemde iemand namelijk dat de pijlen verschillende kleuren hadden en suggereerde dat de kleuren misschien gekoppeld konden worden aan de vindplaats.

Offline Molmama

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 8-02-2022, 17:31:16 »
Ik heb zowel voors als tegens voor Thomas als mol.
Grootste tegen is natuurlijk dat hij best veel geld binnenbrengt.
Voor: dubbele getallen als mogelijk welbekende tweeling hint.
Verder gezocht: de dubbele adelaar uit de albanese vlag.  Stamt voor uit t symbool voor t heilige roomse rijk.
1 van bekendste roomse heiligen is Thomas van Aquino. Die bijv beschermheilige is van geleerden, universiteiten en bij bliksem.
Allemaal dingen die we toch subtiel voorbij zien komen.
Thomas heeft aan de universiteit Chinees gestudeerd tot hij met Mike Bodhe overstapte naar cabaret..
En bij t onderwater suppen, heel fanatiek doen. Maar toevallig gaat zijn lampje stuk?
Bij hem verdwijnt er door de badmeester ook een kistje.
Hij vindt een stuur(stuurt hij het aan?)
En tja waarom zou je mollen als je Sahil in je team hebt?
Want “ Sahil is Sahil en dat gaat toch fout” zoiets zegt hij ook..
Bovendien zit hij volgens mij op Sahil en Kim ik weet niet meer of hij ook op Everon spreidt de rest grotendeels wel.
Mol is altijd door zelfs als hij stemt op die eruitgaat. Wat Thomas al paar keer had.

Tja lastig lastig

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 8-02-2022, 18:13:17 »
Als iemand met geld en n verdubbelaar over de streep komt wordt t toch n stuk minder lastig

Of hij heeft niet goed opgelet wat de molinstructie was

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 8-02-2022, 19:12:18 »
Als Thomas het stuur terug gooit in het water veroorzaakt hij een (mechanische) golfbeweging 🙈

Offline Molmama

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 8-02-2022, 21:23:01 »
Was ook 1 van mijn grootste tegens ja.
Maar wat nou als er in toekomstig spel nog een megagroot bedrag voorbijkomt.
Dan is t toch handig als de anderen je met geld vertrouwen? Omdat je zo kandidaats bent?
Hoorde ik in de leader voor volgende week niet €10,000?

En ik vindt t opvallend dat los van afl met de prikactie hij zo weinig mols in beeld wordt gebracht.
In die zin zou hij de grootste verassing blijken. Waar Rik in afl 5 volgens mij op hint.
Maar ik spreid nog steeds.
F en L vindt ik ook erg verdacht.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 8-02-2022, 21:43:41 »
Als iemand met geld en n verdubbelaar over de streep komt wordt t toch n stuk minder lastig

Of hij heeft niet goed opgelet wat de molinstructie was

Thomas heeft als Mol de kettingreactie misschien in gang gezet. Dan is die +500 juist een red flag 🚩

Zo'n Merel-actie. Misschien houdt de productie die achter de hand voor Mollen die te veel worden verdacht. Dat ze zo toch nog wat verdenkingen af kunnen kopen.

Offline Bee01

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2022, 09:43:44 »
Volgens mij zit hij altijd op de achterste rij.

Klopt tot nu toe altijd op de tweede rij, tweede plaats.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2022, 10:41:23 »
Thomas heeft als Mol de kettingreactie misschien in gang gezet. Dan is die +500 juist een red flag 🚩

Zo'n Merel-actie. Misschien houdt de productie die achter de hand voor Mollen die te veel worden verdacht. Dat ze zo toch nog wat verdenkingen af kunnen kopen.

Volgens mij is Thomas al lang niet zo verdacht meer. Alleen door Sahil heb ik het idee. Niet nodig om daar in te grijpen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2022, 11:54:56 »
Klopt tot nu toe altijd op de tweede rij, tweede plaats.

Mooie hint  ::wijn::

Volgens mij is Thomas al lang niet zo verdacht meer. Alleen door Sahil heb ik het idee. Niet nodig om daar in te grijpen.

Everon & Sahil zaten toen op hem (4e test). Dit was de eerste opdracht erna.

Van Laetitia weten we het niet. Ze zat eerst vooral op Sahil (3e test), maar de test erna zien we alleen dat ze 'de Mol is een man' invult.

Opdracht erna maakt Thomas zich ineens onverdacht bij vooral Laetitia door mede dankzij haar instructies +250 en een verdubbelaar binnen te hengelen.

We zien niet of Thomas ook maar iets goed doorgeeft aan iemand anders. De edit suggereerde van wel, maar de ketting liep andersom. /via Heinz

Renée bracht vorig jaar ook een keer als enige +500 binnen, een kandidaat +250 en de rest nada. Dit is ook zo'n opdracht waarbij de FTM zo de prullenbak in kan.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2022, 12:24:04 »
Follow the money was destijds een instrument om de Mol te ontmaskeren, maar nu niet meer. In de oertijd van de Mol kon je zelfs door logisch te redeneren aan de hand van de verdenkingen en de afvallers bepalen wie de Mol moest zijn. Dergelijke instrumenten hebben we anno 2022 niet meer. Het gaat nu om subtielere zaken, zoals kijken naar welke emoties echte en welke geacteerd zijn en proberen echte molacties te onderscheiden van nepmollen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2022, 12:38:02 »
Follow the money was destijds een instrument om de Mol te ontmaskeren, maar nu niet meer. In de oertijd van de Mol kon je zelfs door logisch te redeneren aan de hand van de verdenkingen en de afvallers bepalen wie de Mol moest zijn. Dergelijke instrumenten hebben we anno 2022 niet meer. Het gaat nu om subtielere zaken, zoals kijken naar welke emoties echte en welke geacteerd zijn en proberen echte molacties te onderscheiden van nepmollen.

Klopt maar dat is soms makkelijk (vorig jaar met Renee) en soms heel lastig (Jeroen destijds, maar ook dit seizoen vind ik).
Thomas’ emoties lijken me echt te zijn, ik dacht die van Fresia ook maar daar begin ik nu aan te twijfelen. Everon lijkt me dan weer niet te acteren. Laetitia zou ze kunnen acteren, maar sinds laatste afl twijfel ik daar opnieuw aan.
Als het Fresia is, zouden we toch weer bij FTM uitkomen trouwens.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2022, 12:48:08 »
Klopt maar dat is soms makkelijk (vorig jaar met Renee) en soms heel lastig (Jeroen destijds, maar ook dit seizoen vind ik).

Nou ja, Jeroen deed ook wel een beetje aan overacting/vreemd acteren af en toe:

::rofl::

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2022, 14:52:19 »
Haha goed om dat nog even terug te zien, ook niet acteurs kunnen faken  ::jaja::

Offline Talpavenator

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 10-02-2022, 08:42:26 »
Ja, deze  heb ik ook onthouden, maar ik zie in Thomas geen mol.  Ik zie een goede kandidaat die sinds wat onhandig doet, maar uiteindelijk toch veel geld binnen brengt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 10-02-2022, 18:51:46 »
Ik zie het ook niet helemaal bij Thomas, maar... Zijn gedrag tijdens het suppen vond ik wel wat onnatuurlijk overkomen + hoe hij in de biecht over Kim-Lian en Sahil praatte, bij deze opdracht. Klinkt vaag als ik het zo schrijf, maar ook dat vond ik een beetje slapstick ofzo.  ::rofl:: Kan natuurlijk ook zijn dat het de zoveelste take was en dat hij telkens hetzelfde riedeltje deed. Ik vond het zo gek dat ik toch even dacht: het zou toch niet he?  ;D
Maar mijn probleem met Thomas is dat hij toch geld binnenbrengt. Aan de andere kant: dat gaat ook niet met sloten tegelijk. Hm. Toch maar even kijken wat hij in afl. 7 gaat doen.

Haha, die Jeroen toch. En Peggy en Ron maar lief voor hem zijn.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2022, 17:38:50 »
In zijn voorstelvideo zegt Thomas dat hij gek is op dingen doen die hij nooit gedaan heeft:
"Ik hoop dat ik ga abseilen, paragliden, grotduiken..."

Duidt dit op voorkennis?

Offline Proudtobeanurse

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2022, 08:29:53 »
Ik zit toch met Thomas. Ik heb de verdenkingen op hem terug gekeken. Er waren in het begin mensen die hem verdachten maar die hadden nog flink gespreid ook op anderen. Ze hoeven niet per se op Thomas eruit zijn gegaan. Sahil is er niet op Thomas uit gegaan. Waarschijnlijk vol op een vrouw eruit. Hij zat wel eerst op Thomas en kwam daarmee steeds verder zonder zijn vrijstelling. Maar was op her laatste geswitch nadat hij Thomas getest had. Everon en Kim nemen nog steeds ook Thomas mee als back up mol. Thomas zit steeds als je de eerste paar afleveringen terug zoekt op de afvallers en is toch al die tijd door?
Dus Thomas uitsluiten als mol doe ik nog niet. Tijd zal het leren...( T v L?)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2022, 14:03:58 »
Heel scherp opgemerkt door MollVwing en voorzien van bewijsfoto's door Ronaldinus: https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71804.msg2449664#msg2449664

Thomas is de Mol die tijdens 'De boot gemist' achterlangs de kandidaten is gevaren!

Offline Talpavenator

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2022, 14:47:53 »
Ik zie nergens bewijs dat Thomas achter de kandidaten langs is gevaren. Of bedoel je de wisseling van pet? Dat is iets, maar geen bewijs.