Maar met de zorgvuldig gekozen woorden maakt hij dat ef in die ene zin voer zit voor hen die geloven in de wissel, maar geeft ook munitie aan hen die willen horen dat zon wissel nooit heeft plaatsgevonden.
Anton zegt letterlijk dit:
"Nou eh, ik kan alleen maar spreken over seizoen 1 tot en met 14, dus de laatste 10 jaar eh, weet ik er eigenlijk helemaal niks van, dus echt kan ik niks over zeggen ehm. Wat ik wel kan zeggen is dat eh, er nog nooit een mol is gewisseld omdat eh, een mol niet goed genoeg zou zijn".
Dit is interessant omdat de discussie over de molwissel in 2005 niet alleen maar ging over de vraag òf er een molwissel heeft plaatsgevonden, maar ook waarom die plaats zou hebben gevonden.
Het verhaal is dat Roeland het programma moest verlaten vanwege een ziekte. Of die ziekte serieus genoeg was om het programma te moeten verlaten, daar zijn heel wat vraagtekens bij te plaatsen, zoals in dit draadje al uitgebreid besproken.
Als je die dingen bij elkaar voegt dan lijkt Anton dus enerzijds toe te geven dat er een wissel heeft plaatsgevonden, maar dat hij tegelijkertijd ontkent dat de "ziekte" is aangegrepen als reden om hem te vervangen.