Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126287 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #320 Gepost op: 15-02-2010, 22:01:32 »
Dat kan toch een andere van 250 zijn?
Alles kan en niets is wat het lijkt  ::tandpastasmiley::

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2010, 21:18:33 »
Aanschouwt u mijn gooi naar theorie van de week.

In aflevering 1, in de eerste 2 minuten, legt PJ het spel uit. Dan zegt hij 'middels opdrachten verdienen ze geld blablabla'. Dan zijn er 2 opdrachten in beeld: de allereerste opdracht, met helikopter en pijlers in beeld, en een onbekende opdracht: iemand in een soort duikboot bij een ladder. Nog niet gehad dus. Zijn dit de beelden van de allereerste en de allerlaatste opdracht?

De persoon in die duikboot heeft een helm op, maar kijkt heel vluchtig even naar boven. Als je het beeld dan even stil zet, meen ik er toch echt Frits uit te halen (kennis van screenshots afwezig: is er een molloot die het wel kan?).

Dus men neme het beeld van de eerste opdracht: de pijlers met Frits erop, en de laatste opdracht: Frits in een boot.

De Mol van begin tot eind.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2010, 21:23:49 »
Dat tweede shot is in de brugpijler. Je ziet het ook op 15:00.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 16-02-2010, 21:28:45 »
Hè jammer, een duikboot-opdracht hadden we nog nooit gehad.
Tell me what your telescope says

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 16-02-2010, 21:29:32 »
Aaaargh!  ;D haha thnx!

Ik heb het moeilijk in de molloze fase...  :-[ :-\\

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2010, 22:03:58 »
Hè jammer, een duikboot-opdracht hadden we nog nooit gehad.

Bedoel je dat nu cynisch Vveerraak? Ik kan me echt geen duikboot-opdracht herinneren... ???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2010, 22:06:04 »
Nee hoor, dat was totaal niet cynisch bedoeld! Het lijkt me gewoon wel cool, een opdracht in een duikboot.

Ik ben niet zo heel cynisch ingesteld geloof ik :-\\
Tell me what your telescope says

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #327 Gepost op: 17-02-2010, 01:32:55 »
Zou wel heel cool zijn, een duikbootopdracht. Wel erg krap, maar misschien daarom juist geschikt later in het seizoen.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #328 Gepost op: 17-02-2010, 08:35:24 »
Zou wel heel cool zijn, een duikbootopdracht. Wel erg krap, maar misschien daarom juist geschikt later in het seizoen.

We hebben duikboot-hints gezien in USA serie 3. Erg cool. Als we het hier in Nederland ook 'duikboot-hints' noemen, dan denkt iedereen dat er 'echte' hints in zitten. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #329 Gepost op: 17-02-2010, 09:45:42 »
Anton zei toch laatst nog in een interview dat een duikbootopdracht niet te regelen is?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 09:48:47 door Lautjuh »

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 22-02-2010, 17:08:02 »
Lieve molloten.

Degenen in dit topic zijn het vast met me eens: Frits is de mol. Daarom schrijf ik dit hier.

Ik heb een uitgebreid overzicht gemaakt met alles wat ik -met veel hulp van anderen!- van Frits als mol heb kunnen vinden.
Maar al dat dagen- en nachtenlange gespit en gegraaf, en al het gediscussieer op het forum, heeft wel wat gekost. Ik ben zwaar verslaafd geraakt aan WIDM! Ondertussen hebben man en kinderen al weken geen vers voer meer gekregen, zijn mijn ramen zo grijs dat we er niet meer door kunnen kijken, en reiken de stapels wasgoed tot in de hemel...
Kortom: dat moet afgelopen zijn. Ik ga afkicken!

Hieronder staat, voor alle belangstellenden, een link naar een word-document waarin ik al mijn bevindingen heb opgeschreven. Je mag er rustig uit citeren (lang niet alles is van mezelf!), en je mag me ook voor mijn part genadeloos afschieten. Maar ik ga voorlopig niet meer reageren. (Ik zet het hier alleen maar neer zodat ik later misschien kan zeggen: zie je wel, ik zei het toch! ::tandpastasmiley::)

link

Alle forummers heel erg bedankt voor al jullie goed gevonden hints en theorieen, en alle leuke discussies, en wie weet toch nog een keer tot ziens.
  ::bravo:: ::zwaaisip::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 19:42:44 door maud, Reden: link verborgen »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #331 Gepost op: 22-02-2010, 17:18:45 »
hij opent niet ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 22-02-2010, 17:24:17 »
Lieve molloten.

Degenen in dit topic zijn het vast met me eens: Frits is de mol. Daarom schrijf ik dit hier.

Ik heb een uitgebreid overzicht gemaakt met alles wat ik -met veel hulp van anderen!- van Frits als mol heb kunnen vinden.
Maar al dat dagen- en nachtenlange gespit en gegraaf, en al het gediscussieer op het forum, heeft wel wat gekost. Ik ben zwaar verslaafd geraakt aan WIDM! Ondertussen hebben man en kinderen al weken geen vers voer meer gekregen, zijn mijn ramen zo grijs dat we er niet meer door kunnen kijken, en reiken de stapels wasgoed tot in de hemel...
Kortom: dat moet afgelopen zijn. Ik ga afkicken!

Hieronder staat, voor alle belangstellenden, een link naar een word-document waarin ik al mijn bevindingen heb opgeschreven. Je mag er rustig uit citeren (lang niet alles is van mezelf!), en je mag me ook voor mijn part genadeloos afschieten. Maar ik ga voorlopig niet meer reageren. (Ik zet het hier alleen maar neer zodat ik later misschien kan zeggen: zie je wel, ik zei het toch! ::tandpastasmiley::)

link

Alle forummers heel erg bedankt voor al jullie goed gevonden hints en theorieen, en alle leuke discussies, en wie weet toch nog een keer tot ziens.
  ::bravo:: ::zwaaisip::

Mooi overzicht  ::ok::
Ik vrees alleen dat je een dergelijk overzicht voor elke speler kunt maken...
De reden dat ik denk dat Frits niet de mol is, is dat vertrouwen verspelen echt heel slecht is voor een mol. Frits had dankzij de ketting-opdracht 2 afleveringen lang geen invloed.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 19:43:31 door maud, Reden: link in quote aangepast »

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #333 Gepost op: 22-02-2010, 18:02:47 »
Mooi overzicht  ::ok::
Ik vrees alleen dat je een dergelijk overzicht voor elke speler kunt maken...
De reden dat ik denk dat Frits niet de mol is, is dat vertrouwen verspelen echt heel slecht is voor een mol. Frits had dankzij de ketting-opdracht 2 afleveringen lang geen invloed.

Maar toch mag hij weer alleen in de kano opdracht... Ik denk dat de groep jouw mening deelt en hem te verdacht vindt om de mol te zijn. Maar misschien is hij het ondertussen wel  >:D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #334 Gepost op: 5-03-2010, 10:08:39 »
Huh, dit topic stond bijna op p.3. Dat kan natuurlijk niet.

Frits had in aflevering 7 niet veel kansen om te mollen.

Tijdens de koffer opdracht schept hij nog wel verwarring over welke koffer hij wil hebben. Hij kiest voor het vraagteken, maar omdat we niet weten wat er in die koffer zat kunnen we daar niet veel uit opmaken. Hij kiest in ieder geval niet voor de jokers.

Frits wordt door Kim buitenspel gezet voor de achtervolgingsopdracht. Betaald hij nu nog de prijs voor zijn vrijstellingsactie tijdens het kettingspel? Als dat zo is, dan was dat toch wel een onhandige molactie.

Frits komt in het webcamspel in het team wat de letters moet lezen. Wederom een onmolse positie voor Frits. De kans om de opdracht te doen falen is veel groter in de uitbeeldposities van Kim, Sanne en Erik.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 6-03-2010, 10:21:53 »
Een theorie:

op 39:54 zien we Arjen Erik proberen te bereiken. Dit lukt enkele keren niet. Dit legt Arjen ook uit.

Op 40:14 belt Frits echter. Nu lukt het wel. De ringtone van Erik is echter geen telefoon ringtone, meer een soort wekker die erin is gemonteerd. Een bericht van de productie wellicht 'hier zit een hint?'

Ik heb zelf, met het bellen van de 3 nummers, al geconstateerd dat het derde nummer niet correct is. Het wordt al in Nederland tegengehouden en bereikt Japan niet. Een niet-bestaand telefoonnummer dus.

Als Arjen ook dit nummer belde, kan het dus zo zijn dat het niet werkte omdat Arjen ook het verkeerde nummer belde.

Frits lukte het wel. Hij wist dat hij een of meerdere digits moest wijzigen om het juiste nummer te bellen. Dus hij is de mol.

Wat niet strookt met de theorie zou zijn: waarom moet Frits dan toch de poging doen de opdracht te laten slagen, ondanks dat deze toch mislukt? Alleen dan het feit om ons een lekkere zoek hint te geven.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 6-03-2010, 10:43:06 »
Was Frits ook niet de enige die niet alleen wilde?(ik kan het hier niet nakijken) Ik vind de hint van Tsubasa namelijk wel logisch klinken  ::jaja::

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 6-03-2010, 10:51:29 »
Ik zie Frits nu ook niet meer als mol. Hij staat hier teveel buitenspel. Als hij de mol was geweest had hij de lege koffer moeten pakken, zodat hij zeker wist dat hij meedeed in de volgende opdracht. Hij weet dat veel mensen hem niet vertrouwen, dus de kans is groot dat hij buitenspel gezet wordt als iemand anders de lege koffer pakt.

Kim pakte de lege koffer en kan daarmee best de mol zijn. Sanne zou als mol zijnde het risico nog kunnen nemen ervan uitgaande dat sowieso Kim en waarschijnlijk ook Arjen haar niet buitenspel gezet zouden hebben.

« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 10:53:39 door Qper »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 6-03-2010, 11:22:56 »
Een theorie:

op 39:54 zien we Arjen Erik proberen te bereiken. Dit lukt enkele keren niet. Dit legt Arjen ook uit.

Op 40:14 belt Frits echter. Nu lukt het wel. De ringtone van Erik is echter geen telefoon ringtone, meer een soort wekker die erin is gemonteerd. Een bericht van de productie wellicht 'hier zit een hint?'

Erik had het toestel op trillen staan zegt ie (en ze cotrolleren dat ook nog) dus waar je die wekker-ringtone vandaan haalt weet ik niet.
De telefoon die Erik in dit spel heeft is een andere dan die uit de envelop,

Ik heb zelf, met het bellen van de 3 nummers, al geconstateerd dat het derde nummer niet correct is. Het wordt al in Nederland tegengehouden en bereikt Japan niet. Een niet-bestaand telefoonnummer dus.

Als Arjen ook dit nummer belde, kan het dus zo zijn dat het niet werkte omdat Arjen ook het verkeerde nummer belde.

Frits lukte het wel. Hij wist dat hij een of meerdere digits moest wijzigen om het juiste nummer te bellen. Dus hij is de mol.

Wat niet strookt met de theorie zou zijn: waarom moet Frits dan toch de poging doen de opdracht te laten slagen, ondanks dat deze toch mislukt? Alleen dan het feit om ons een lekkere zoek hint te geven.

Wellicht dat dat nummer nu niet meer bestaat. (prepaid?)

Ik kan me niet voorstellen dat ze de mol info geven om een opdracht net wèl te laten slagen. Druist helemaal tegen het principe van WIDM in...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 6-03-2010, 11:53:04 »
Erik had het toestel op trillen staan zegt ie (en ze cotrolleren dat ook nog) dus waar je die wekker-ringtone vandaan haalt weet ik niet.

Luisteren...