Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126290 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #260 Gepost op: 8-02-2010, 23:40:37 »
Over de eerste-woord-van-PJ-theorie:
Het eerste woord van de intro van Pieter Jan in aflevering 5 is 'eerst'. Kan iemand hier nog een goede zin naar Frits van maken?
De woorden tot nu toe zijn tien, fanatiek, Frits, de, eerst.

"Eerst was Frits fanatiek als één van de tien". Maar dat wijst niet echt naar Frits als mol.
Het valt wel op dat het woorden zijn waar best een zin van te maken valt.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 8-02-2010, 23:49:26 »
Het eerste woord van de intro van Pieter Jan in aflevering 5 is 'eerst'. Kan iemand hier nog een goede zin naar Frits van maken?

"Eerst was Frits fanatiek als één van de tien". Maar dat wijst niet echt naar Frits als mol.

"Tien" kan ook gaan slaan op "Serie Tien". Of "Mol Tien". Of zo.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #262 Gepost op: 8-02-2010, 23:51:57 »
ín de 10e serie leek Frits eerst heel fanatiek, maar niets is wat het lijkt

dus de mol  ???  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 8-02-2010, 23:52:14 »
Frits is degene die de scheikundeopdracht doet. Het goede antwoord daarop is "Barbara". Barbara doet de muziekopdracht die weer een aanwijzing kan bevatten naar Frits, nl:

Geplaatst door: opaweethetbeter

Zowel op de twitter als in het dagboek zegt de mol "Met mij valt niet te sollen". Op een notenbalk worden twee soorten sleutels gebruikt: De G-sleutel, ook wel solsleutel genoemd, en de F-sleutel. Niet sol is dus F!

Als Frits idd. de mol is geeft hij met zijn eigen examenopgave dus aan waar we de hint naar hem kunnen vinden  ::vergroot::

Is toch niet zo moeilijk dacht ik?

De F- en G-sleutel en sol of mol vind ik geen goede hint. Laat staan dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat dan de F voor Frits staat. En dat toevallig Frits die emmer opdracht heeft hoeft ook geen hint richting hem te zijn. Opdrachten worden vooruit bedacht en ze hebben er zeker geen invloed op dat en Barbara bij de muziek beland en Frits bij de emmers. Ik vind het geen keiharde hint. Dan waren al die andere schoolopdrachten ook niet nodig geweest.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 8-02-2010, 23:52:35 »
Ja, maar hoe pas je dat in met 'eerst'? Het was niet eerst serie 10 of eerst mol 10.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 00:15:07 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 8-02-2010, 23:54:23 »
ín de 10e serie leek Frits eerst heel fanatiek, maar niets is wat het lijkt

dus de mol  ???  ;D

Dat zijn te veel woorden! Het kunnen er waarschijnlijk maximaal negen zijn want in de tiende aflevering heeft PJ geen intro meer denk ik (hooguit het vervolg op de cliffhanger van aflevering negen).

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 8-02-2010, 23:54:35 »

Je zult toch altijd met een intro moeten beginnen. Maar wel grappig dat je daar op let. Aanstaande week zal het Erik zijn? Ik bedoel maar.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #267 Gepost op: 8-02-2010, 23:56:47 »
Dat snap ik.
Na 'maar' alleen nog ......... en dan weten wij dat er "niets is wat het lijkt' achter komt.

Laat maar, te ver gezocht :-X
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 9-02-2010, 00:00:36 »
Dat snap ik.
Na 'maar' alleen nog ......... en dan weten wij dat er "niets is wat het lijkt' achter komt.

Laat maar, te ver gezocht :-X

Oja, ik snap wat je bedoelt, alleen zei hij 'tien' en niet 'tiende'. Dan zou het nog 'in serie tien leek Frits eerst heel fanatiek' kunnen zijn, maar dan heb je weer acht woorden en gebruik je 'de' niet.  :-\\

Je zult toch altijd met een intro moeten beginnen. Maar wel grappig dat je daar op let. Aanstaande week zal het Erik zijn? Ik bedoel maar.

Er heeft eerder een hint gezeten in de intro dus het kan maarzo.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 9-02-2010, 00:04:23 »
De F- en G-sleutel en sol of mol vind ik geen goede hint. Laat staan dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat dan de F voor Frits staat. En dat toevallig Frits die emmer opdracht heeft hoeft ook geen hint richting hem te zijn. Opdrachten worden vooruit bedacht en ze hebben er zeker geen invloed op dat en Barbara bij de muziek beland en Frits bij de emmers. Ik vind het geen keiharde hint. Dan waren al die andere schoolopdrachten ook niet nodig geweest.

Dat laatste is een beetje onzin natuurlijk. Men kan een hint in een opdracht verpakken maar men maakt over het algemeen geen opdracht alleen vanwege een hint.

Wat betreft die F- en G- sleutel, denk daar niet te licht over. Op dat schoolbord staat iets in G-sleutel, maar het antwoord op de muziekvraag (Fagot) hoort in F-sleutel te staan. Dit, + het "niet mee sollen", is iets dat je niet zomaar terzijde kan schuiven. Alles wijst erop dat we er juist iets achter moeten zoeken!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #270 Gepost op: 9-02-2010, 00:08:52 »
Muziek voor fagot kan ook best in de G-sleutel staan. Het gebeurt alleen niet zo vaak.

Volgens mij staan die noten alleen maar op het bord omdat er anders 5 lege lijnen staan. Om het nog een beetje op een muziekles te laten lijken is er snel wat neergezet, maar het betekent m.i. niks.
The British are not impressed.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 9-02-2010, 00:18:32 »
Dat laatste is een beetje onzin natuurlijk. Men kan een hint in een opdracht verpakken maar men maakt over het algemeen geen opdracht alleen vanwege een hint.

Wat betreft die F- en G- sleutel, denk daar niet te licht over. Op dat schoolbord staat iets in G-sleutel, maar het antwoord op de muziekvraag (Fagot) hoort in F-sleutel te staan. Dit, + het "niet mee sollen", is iets dat je niet zomaar terzijde kan schuiven. Alles wijst erop dat we er juist iets achter moeten zoeken!
In iedere schoolopdracht zal wat achter steken, maar wat? Alleen de F en frits en sol of sollen vind ik echt niet op Frits slaan. Op wie het wel slaat heb ik allemaal al keihard en kant en klaar in mijn document uitgewerkt en die ik nog wel online zet (inmiddels 8 pagina's lang). De afgevinkte opdrachten hebben wel degelijk met elkaar te maken, ook die Barbara in die emmer (welke niet de afvaller is want ze was nog gewoon kandidaat).
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 01:16:43 door yessie »

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 9-02-2010, 14:25:09 »
Ik ben nog nooit zo vaak van mol gewisseld als in dit seizoen! Ik verdenk nu Frits en Erik. De rest heb ik momenteel eigenlijk gevoelsmatig afgeschreven, hoewel met moeite bij Arjen.
Laten we jabberen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 9-02-2010, 17:49:20 »
Vermoedelijk zit Frits in de tests op Kim. Waarom zou hij anders precies haar bagage in de bushes verstoppen? Het is vrij wazig op wie hij zit (bijv. i.t.t. Hind), vandaar dat dit toch wel geen goede hint is. Aangezien hij de finale haalt wordt Kim er wat verdachter door.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 9-02-2010, 18:14:12 »
Zie hier
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 19:01:01 door maud, Reden: link verborgen »
Stelletje molloten...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 9-02-2010, 23:42:46 »
Frits weer in zijn eentje in een sleutelrol morgen. Molletje. :D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 9-02-2010, 23:51:39 »
Ik ging zomaar nog eens de verborgen filmpjes in de Molmail kijken en toen viel me iets op : In het Holland Village zegt Pieter-Jan daarover:

Het is een soort gerafeld Nederland in Japan

Dat deed me denken aan dat shirt van Frits : Japan Rags.

Vind het ook een vreemde uitspraak trouwens: gerafeld, dat zeg je toch niet van gebouwen. Tenzij je er iets anders mee wilt zeggen natuurlijk  >:D

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 9-02-2010, 23:55:33 »
Ik ging zomaar nog eens de verborgen filmpjes in de Molmail kijken en toen viel me iets op : In het Holland Village zegt Pieter-Jan daarover:
Het is een soort gerafeld Nederland in Japan

Dat deed me denken aan dat shirt van Frits : Japan Rags.
Vind het ook een vreemde uitspraak trouwens: gerafeld, dat zeg je toch niet van gebouwen. Tenzij je er iets anders mee wilt zeggen natuurlijk  >:D

Hmm.. heb je de link van dat filmpje? Rags betekent (onder andere) vod, versleten kledingstuk. Dus gerafeld kan best iets met een kledingstuk te maken hebben. Het is inderdaad een rare uitspraak.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 10-02-2010, 00:03:06 »
Hmm.. heb je de link van dat filmpje? Rags betekent vod, versleten kledingstuk. Dus gerafeld kan best iets met een kledingstuk te maken hebben. Het is inderdaad een rare uitspraak.

molmailfimpje

het is het eerste geheime filmpje, bij Eric. Weet zo alleen niet meer waar je op moest klikken bij hem  :-\\

misschien heeft er iemand anders nog een directe youtube link naar dat filmpje?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 07:53:10 door maud, Reden: link verborgen »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2010, 00:13:18 »
molmailfimpje

het is het eerste geheime filmpje, bij Eric. Weet zo alleen niet meer waar je op moest klikken bij hem  :-\\

misschien heeft er iemand anders nog een directe youtube link naar dat filmpje?

Heb 'm, je moet op de dvd klikken. Je moet wel heel ver zoeken als het echt een hint is (molmail > filmpje > geheim filmpje) dus wat dat betreft is het misschien minder geloofwaardig. Ook omdat Pieter Jan gewoon vertelt en het geen presentatietekst is.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 07:54:57 door maud, Reden: link in quote aangepast »