Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126285 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #240 Gepost op: 7-02-2010, 10:42:12 »
Zie je dat er een aanwijzing zit in die notenbalk, ik kon het echter niet zo omschrijven als onze hoogbejaarde, hierboven.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #241 Gepost op: 7-02-2010, 21:08:59 »
Het is ongetwijfeld al gezegd op dit forum, maar het commentaar onder het introfilmpje in de bioscoop is een vervormde versie van de stem van Frits Sissing...
Woosie down?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #242 Gepost op: 7-02-2010, 21:12:12 »
ja, is inderdaad al gezegd, en ook in de podcast door JvB vermeld. Maar het is echt niet onmogelijk.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 8-02-2010, 12:57:51 »
Zowel op de twitter als in het dagboek zegt de mol "Met mij valt niet te sollen". Op een notenbalk worden twee soorten sleutels gebruikt: De G-sleutel, ook wel solsleutel genoemd, en de F-sleutel. Niet sol is dus F!

Na aflevering vijf zat ik al te twijfelen over een overstap naar Frits, maar nu weet ik het zeker.

Ow, wat goed dit.
Combineer het met de emmer van Frits:

Scheikunde
Hoe hoog staat het H2O als er 4000cc in deze grijze emmer zit?
Goede antwoord: Barbara
Fout antwoord: De Mol.

en dit kan dé hint zijn!

Het antwoord in de emmer moest gewoon degene worden die de muziekpuzzel aan het doen was, deze persoon had letterlijk "de sleutel". Heel gemakkelijk te manipuleren met een voorraadje emmers en watervaste stiften bij de hand. Enige voorwaarde zou zijn dat Frits ervoor moest zorgen zijn medekandidaat geen kans te geven door te gaan, en dat is precies wat hij deed!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #244 Gepost op: 8-02-2010, 16:14:26 »
Nog niet eerder gelezen:

In het begin van aflevering 5 zegt PJ:
'Aan elkaar geketend in het donkere bos hielden de kandidaten zich aan de afspraak, ze gaan voor het geld.'

Maar: Frits houdt zich helemaal niet aan de afspraak & gaat niet voor het geld.
Waaruit ik opmaak (en ik heb niet eens een tunnelvisie naar Frits!) dat hij Frits geen
'kandidaat' noemt, maar iets anders: 'De Mol'.
Stelletje molloten...

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #245 Gepost op: 8-02-2010, 16:34:44 »
Nog niet eerder gelezen:

In het begin van aflevering 5 zegt PJ:
'Aan elkaar geketend in het donkere bos hielden de kandidaten zich aan de afspraak, ze gaan voor het geld.'

Maar: Frits houdt zich helemaal niet aan de afspraak & gaat niet voor het geld.
Waaruit ik opmaak (en ik heb niet eens een tunnelvisie naar Frits!) dat hij Frits geen
'kandidaat' noemt, maar iets anders: 'De Mol'.

Die onthoud ik, leuk gevonden  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 8-02-2010, 16:37:26 »
Ow, wat goed dit.
Combineer het met de emmer van Frits:

Scheikunde
Hoe hoog staat het H2O als er 4000cc in deze grijze emmer zit?
Goede antwoord: Barbara
Fout antwoord: De Mol.

en dit kan dé hint zijn!

Het antwoord in de emmer moest gewoon degene worden die de muziekpuzzel aan het doen was, deze persoon had letterlijk "de sleutel". Heel gemakkelijk te manipuleren met een voorraadje emmers en watervaste stiften bij de hand. Enige voorwaarde zou zijn dat Frits ervoor moest zorgen zijn medekandidaat geen kans te geven door te gaan, en dat is precies wat hij deed!
Ik zie hierin geen combinatie en al helemaal niet hoe je dan bij Frits komt.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 8-02-2010, 16:47:25 »
Ik zie hierin geen combinatie en al helemaal niet hoe je dan bij Frits komt.

Frits is degene die de scheikundeopdracht doet. Het goede antwoord daarop is "Barbara". Barbara doet de muziekopdracht die weer een aanwijzing kan bevatten naar Frits, nl:

Geplaatst door: opaweethetbeter

Zowel op de twitter als in het dagboek zegt de mol "Met mij valt niet te sollen". Op een notenbalk worden twee soorten sleutels gebruikt: De G-sleutel, ook wel solsleutel genoemd, en de F-sleutel. Niet sol is dus F!

Als Frits idd. de mol is geeft hij met zijn eigen examenopgave dus aan waar we de hint naar hem kunnen vinden  ::vergroot::

Is toch niet zo moeilijk dacht ik?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2010, 17:39:52 »
Ik las nog iets opvallends op de NL site betreffende Frits. Misschien is het al eerder genoemd? Weet ik zo niet.
In ieder geval het gaat om de foto van de kandidaten die gewoon bovenaan de site staat. Als je bij het kopje "kandidaten" op wie dan ook klikt, krijg je eerst die foto uitgelicht van de grote foto en daarna hints over die kandidaat. Bij Frits krijg je eerst 2 hints en pas bij het 3e blokje de uitgelichte foto. Het is alleen bij Frits zo. Misschien betekent het niets en is het gewoon een foutje in de opmaak, maar opvallend is het wel.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2010, 17:48:36 »
Idd. opvallend maar betekent waarschijnlijk niets.
Stelletje molloten...

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2010, 19:10:17 »
Frits is degene die de scheikundeopdracht doet. Het goede antwoord daarop is "Barbara". Barbara doet de muziekopdracht die weer een aanwijzing kan bevatten naar Frits, nl:

Geplaatst door: opaweethetbeter

Als Frits idd. de mol is geeft hij met zijn eigen examenopgave dus aan waar we de hint naar hem kunnen vinden  ::vergroot::

Is toch niet zo moeilijk dacht ik?

Dit klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik had niet het idee dat men van te voren al wist welk kandidaat welk opdracht deed. Kandidaten moesten zelf groepjes vormen, zelf de lokaal uitzoeken voor de examen en zelf bepalen wie doorging naar de volgende lokaal.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2010, 19:22:05 »
Dit klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik had niet het idee dat men van te voren al wist welk kandidaat welk opdracht deed. Kandidaten moesten zelf groepjes vormen, zelf de lokaal uitzoeken voor de examen en zelf bepalen wie doorging naar de volgende lokaal.

maar de mol kan wel weten naar welk lokaal hij moet ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #252 Gepost op: 8-02-2010, 19:26:50 »
De mol wel, Barbara niet.
Of de crew moet op de loer gelegen hebben en gezien dat Barbara naar de muzieklokaal ging om dan snel haar naam op het emmertje te schrijven voor Frits daar aan komt. Dit zou nog kunnen, hoewel ik de kans zeer klein acht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 8-02-2010, 20:01:10 »
De mol wel, Barbara niet.
Of de crew moet op de loer gelegen hebben en gezien dat Barbara naar de muzieklokaal ging om dan snel haar naam op het emmertje te schrijven voor Frits daar aan komt. Dit zou nog kunnen, hoewel ik de kans zeer klein acht.

Het lijkt me toch heel eenvoudig. We gaan even hypothetisch uit van Frits=mol. Je drukt razendsnel de eerste opdracht erdoor, en zorgt dat je als de wiedeweerga in het scheikundelokaal komt. Nu wacht je rustig af wie de muziekopdracht gaat doen. Dat krijg je uiteraard door van de regie. Diens naam komt op het goede antwoord-plekje. Klaar. De crew hoeft niets vliegensvlug te doen voordat Frits eraan komt, want Frits is de mol en weet ervan. Frits zou het zelf kunnen doen!

Wat ook wel opvallend is, is dat op het schoolbord Frits z'n antwoord al is doorgehaald (fout beantw.), terwijl het muziekantwoord nog open staat. Dit lijkt in eerste instantie in tegenspraak met bovenstaande, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het antwoord van de mol staat immers al vast (nl: "de mol"), dus om het antwoord door te geven hoeft er op niemand gewacht te worden. Creatieve montage doet de rest.

O ja, de 1e opdrachten van de andere 2 groepen zijn beduidend tijdrovender omdat het maakwerk en opzoekwerk behelst. Als Frits zorgt dat hij als eerste Duits doet, dat is een je-weet-het of je-weet-het-niet rijtje. Snel klaar. Hij overlegt ook niet echt met Hind wie er verder gaat. Hij gaat gewoon.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2010, 20:10:48 door tureluurs »

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 8-02-2010, 21:52:20 »
Ik vind deze redenatie meer dan plausibel!
Valt ook in het rijtje 'de mol wilt erkenning' (Yvon met de molvlieger bijvoorbeeld). Daarom gaf Frits als standaard antwoord 'de mol'. Net zoals hij in aflevering 3 erkenning wilde, en er absoluut voor ging zorgen dat Karel en Angela hem kozen. Een mol mag gewoon niet anders doen bij zulke opdrachten.
En de hint is prachtig gevonden! Volgens mij geen speculatie, maar keiharde feiten  ;D super!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #255 Gepost op: 8-02-2010, 21:57:34 »
Leuke mogelijke hints naar Frits, vooral die intro van PJ is opvallend inderdaad.
Alleen die redenatie van Barbara in de emmer volg ik niet helemaal, want het is toch logisch dat zij er bij staat? Ze was immers bijna afgevallen, had in ieder geval (het niet zichtbare maar wel aanwezige) rode scherm gehad. Als er een hele andere naam had gestaan had ik de hint logischer gevonden.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2010, 21:59:42 door Lautjuh »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 8-02-2010, 22:42:01 »
Leuke mogelijke hints naar Frits, vooral die intro van PJ is opvallend inderdaad.
Alleen die redenatie van Barbara in de emmer volg ik niet helemaal, want het is toch logisch dat zij er bij staat? Ze was immers bijna afgevallen, had in ieder geval (het niet zichtbare maar wel aanwezige) rode scherm gehad. Als er een hele andere naam had gestaan had ik de hint logischer gevonden.

Mmm, daar heb ik wel aan zitten denken. Als de hint klopt, is het natuurlijk puur toeval dat het Barbara was. Ik zou denken, dat als het Barbara niet was geweest, er gewoon de namen van de overgebleven kandidaten in waren gekomen, en dat degene die de muziek deed, het juiste antwoord zou zijn. Maar nu was het Barbara, de bijna-afvaller. Dan is het zo ook wel grappig opgelost  ;D

Overigens, ik zal net zo hard lachen wanneer dit gaat kloppen als wanneer dit niets is. Alleen het idee van dat dit een echte hint zou kunnen zijn vind ik echt helemaal leuk   ;D

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 8-02-2010, 22:52:28 »
Mmm, daar heb ik wel aan zitten denken. Als de hint klopt, is het natuurlijk puur toeval dat het Barbara was. Ik zou denken, dat als het Barbara niet was geweest, er gewoon de namen van de overgebleven kandidaten in waren gekomen, en dat degene die de muziek deed, het juiste antwoord zou zijn. Maar nu was het Barbara, de bijna-afvaller. Dan is het zo ook wel grappig opgelost  ;D

Overigens, ik zal net zo hard lachen wanneer dit gaat kloppen als wanneer dit niets is. Alleen het idee van dat dit een echte hint zou kunnen zijn vind ik echt helemaal leuk   ;D

De hint hoeft ook niet heel per se te verwijzen naar de de persoon van de muziekopdracht toch? Het kan ook zijn dat de muziekopdracht er in zit en dat het daarom een hint is. Hij is in ieder geval leuk gevonden!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #258 Gepost op: 8-02-2010, 23:09:59 »
Wat ook wel opvallend is, is dat op het schoolbord Frits z'n antwoord al is doorgehaald (fout beantw.), terwijl het muziekantwoord nog open staat. Dit lijkt in eerste instantie in tegenspraak met bovenstaande, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het antwoord van de mol staat immers al vast (nl: "de mol"), dus om het antwoord door te geven hoeft er op niemand gewacht te worden. Creatieve montage doet de rest.
Maar het doorgestreepte antwoord op PJs schoolbord is toch al Barbara? Dus als Barbara na die vraag aan de muziekopdracht is begonnen kan het antwoord Barbara in de emmer niet gefaked zijn. Bovendien, PJ weet wie de mol is. Waarom de hele poppenkast opvoeren met Frits' antwoord doorstrepen als dat antwoord toch later op het bord gezet zou worden?
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 8-02-2010, 23:40:16 »
Maar het doorgestreepte antwoord op PJs schoolbord is toch al Barbara? Dus als Barbara na die vraag aan de muziekopdracht is begonnen kan het antwoord Barbara in de emmer niet gefaked zijn. Bovendien, PJ weet wie de mol is. Waarom de hele poppenkast opvoeren met Frits' antwoord doorstrepen als dat antwoord toch later op het bord gezet zou worden?

Het doorstrepen van de antwoorden kan wel later opgenomen zijn, dan lijkt het net of het in die volgorde is gebeurd. De muziekopdracht kan dan voor de emmertjesopdracht zijn geweest.