Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126281 keer)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #220 Gepost op: 5-02-2010, 15:32:39 »
Nou, rennen... Hind rende en Frits tufte er wat achteraan.  :P

Ja oké, dat klopt .....  :-X  Maar toch .... hij deed weer (te) veel goed...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Nessie79

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 5-02-2010, 21:24:35 »
Niet alleen Hind, het leek ook alsof Barbara Frits heel erg verdacht.. En zij ging er ook uit.. Ik weet niet hoor. Tenzij het op een heel manipulatieve manier gemonteerd is, wantja, niets is wat het lijkt.  ::tandpastasmiley:: Toch denk ik niet dat Frits de mol is. De mol zou volgens mij niet heel erg luid roepen "wie de vrijstelling pakt, is de mol" en dan de vrijstelling pakken.
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2010, 00:27:55 »
Misschien is dit al lang opgemerkt, heb net pas alle afleveringen tot nu toe gekeken, maar... in de derde aflevering, waarin 'de mol zich bekend zal maken' is het allereerste gesproken woord van de aflevering 'Frits'...
C'est le Fruit!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2010, 00:33:17 »
krater nog eens bekeken en weet niet zo goed wat ik van Frits moet denken:

- Bij het eerste bord blijft hij het langste kijken. Ik dacht eerst om tijd te rekken maar later is hij wel één van de weinigen die zich dat bord nog herinnert .....

Sterker nog; hij was degene bij wie het kwartje viel bij de bordjes. De hele groep was het al gepasseerd toen hij ze terugriep omdat hij het De Mol-logo opmerkte, en daarna begreep de groep dat ze de tekens moesten onthouden. Wel heel erg onmols om als iedereen de hint al voorbij is nog terug te roepen. Kim was degene er vlak voor die nonchalant riep "ach, zal wel Naar de krater opstaan".
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Risjaar

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2010, 00:45:46 »
Wat me opvalt (zeker als je de eerste 5 afleveringen in een keer achter elkaar kijkt) is dat heel veel molacties van Frits niet verder uitgewerkt worden met commentaar van andere spelers in de montage.

Op de brug gaan staan, terwijl iedereen denkt dat je hoogtevrees hebt
Mit nach bei seit von zu aus auser gegenuber entgegen, dus DURCH is niet het juiste woord: Hind zegt 'seit' en Frits meteen erboven op, 'ja dat denk ik ook', terwijl hij dat rijtje vast wel kan dromen.

Frits probeert voortdurend onnodige opties uit, zoals bij de japanse tekens om 7 en 8 toch om te wisselen, terwijl ze goed liggen, de slotjes niet goed inkeyen, het bullshit-voorstel aan Hind om bij de ketting-opdracht toch als laatste te gaan óm verwarring te scheppen' en dan de vrijstelling -dus al het geld- te verkwisten. Tijdens het eten met Angela en Karel zich echt heel ingenieus te verspreken, zodat Karel bovenop hem duikt, wat de groep -als hij de mol is- 300 euro gaat kosten, tijdens het dragen van de zakken gaat ie achter Kim lopen en tilt nauwelijks gewicht. En bij de boot-tempel-opdracht probeert ie het ingenieuze plan van Sanne in de war te gooien, door meteen de leiding over te willen nemen en een boot die al is gaan varen, de andere kant op wil sturen.

En het lijkt voor een groot deel niet opgemerkt te worden in de montage, wanneer de andere kandidaten praten over Frits.

Of ben ik al helemaal getunneld?

Als Frits de mol is, dan is dit het eerste jaar dat het echt geen verrassing is op het eind.

Let's hope it's Sanne of, helemaal briljant: Erik :)
C'est le Fruit!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2010, 00:59:47 »
Hij vindt het omgevallen bordje, die hij als mol beter niet had kunnen zien.

Offline Risjaar

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2010, 01:01:44 »
Hij gebruikt dat omgevallen bordje om later juist daarmee verwarring te zaaien, toch? Even terugkijken :)
C'est le Fruit!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 6-02-2010, 01:40:18 »
Niet alleen Hind, het leek ook alsof Barbara Frits heel erg verdacht.. En zij ging er ook uit.. Ik weet niet hoor. Tenzij het op een heel manipulatieve manier gemonteerd is, wantja, niets is wat het lijkt.  ::tandpastasmiley:: Toch denk ik niet dat Frits de mol is. De mol zou volgens mij niet heel erg luid roepen "wie de vrijstelling pakt, is de mol" en dan de vrijstelling pakken.
Zoals Arjen zei, wie een zakje laat vallen is de mol.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2010, 01:44:26 »
Wat me opvalt (zeker als je de eerste 5 afleveringen in een keer achter elkaar kijkt) is dat heel veel molacties van Frits niet verder uitgewerkt worden met commentaar van andere spelers in de montage.

Op de brug gaan staan, terwijl iedereen denkt dat je hoogtevrees hebt
Mit nach bei seit von zu aus auser gegenuber entgegen, dus DURCH is niet het juiste woord: Hind zegt 'seit' en Frits meteen erboven op, 'ja dat denk ik ook', terwijl hij dat rijtje vast wel kan dromen.

Frits probeert voortdurend onnodige opties uit, zoals bij de japanse tekens om 7 en 8 toch om te wisselen, terwijl ze goed liggen, de slotjes niet goed inkeyen, het bullshit-voorstel aan Hind om bij de ketting-opdracht toch als laatste te gaan óm verwarring te scheppen' en dan de vrijstelling -dus al het geld- te verkwisten. Tijdens het eten met Angela en Karel zich echt heel ingenieus te verspreken, zodat Karel bovenop hem duikt, wat de groep -als hij de mol is- 300 euro gaat kosten, tijdens het dragen van de zakken gaat ie achter Kim lopen en tilt nauwelijks gewicht. En bij de boot-tempel-opdracht probeert ie het ingenieuze plan van Sanne in de war te gooien, door meteen de leiding over te willen nemen en een boot die al is gaan varen, de andere kant op wil sturen.

En het lijkt voor een groot deel niet opgemerkt te worden in de montage, wanneer de andere kandidaten praten over Frits.

Of ben ik al helemaal getunneld?

Als Frits de mol is, dan is dit het eerste jaar dat het echt geen verrassing is op het eind.

Let's hope it's Sanne of, helemaal briljant: Erik :)
Fruitdruifje, je lijstje is wel zo kort waarin hij in jou ogen veel heeft gemold. Zo weinig haalt een mol echt niet uit hoor.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2010, 09:52:57 »
Zoals Arjen zei, wie een zakje laat vallen is de mol.

De mol zou volgens mij niet heel erg luid roepen "wie de vrijstelling pakt, is de mol" en dan de vrijstelling pakken.
Of juist wel, door de verdenking van zich af te zetten. Zo van: TOO OBVIOUS.......

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2010, 12:40:36 »
... En bij de boot-tempel-opdracht probeert ie het ingenieuze plan van Sanne in de war te gooien, door meteen de leiding over te willen nemen en een boot die al is gaan varen, de andere kant op wil sturen.

Achteraf bleek dat plan van Sanne helemaal niet zo ingenieus te zijn. Misschien had hij wel een beter (sneller) plan.

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #231 Gepost op: 6-02-2010, 12:46:02 »
Achteraf gezien was die zet van Frits juist niet echt slim, doordat hij het schiereiland verliet moesten 2 vrouwen (Kim en Sanne) het zwaarste stuk van de tempel omhoogsleuren. Was hij blijven staan waren het hij en Sanne geweest die dat stuk moesten optakelen, en ik schat hem toch nog wat sterker in dan Kim.
De dames hebben heel lang geprobeerd het stuk alsnog naar boven te sleuren, hierdoor ging er erg veel tijd verloren.

Ik zou dit een typische molactie vinden, zelf doet de mol eigenlijk niets maar hij zorgt er onrechtstreeks wel voor dat de opdracht mislukt door tijdsnood.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 6-02-2010, 14:47:50 »
Achteraf gezien was die zet van Frits juist niet echt slim, doordat hij het schiereiland verliet moesten 2 vrouwen (Kim en Sanne) het zwaarste stuk van de tempel omhoogsleuren. Was hij blijven staan waren het hij en Sanne geweest die dat stuk moesten optakelen, en ik schat hem toch nog wat sterker in dan Kim.
De dames hebben heel lang geprobeerd het stuk alsnog naar boven te sleuren, hierdoor ging er erg veel tijd verloren.

Ik zou dit een typische molactie vinden, zelf doet de mol eigenlijk niets maar hij zorgt er onrechtstreeks wel voor dat de opdracht mislukt door tijdsnood.
Dat Kim en Sanne samen kwamen had Frits totaal geen invloed op. Wel Erik of Arjen, want ze stonden bij hun op het eiland. Waren ging niet een man?

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2010, 15:43:00 »
Ik moet ook steeds denken aan wat PJ zei: er komt 3000 euro in de pot als Frits niet de mol blijkt te zijn. Dus dat weten we in de laatste aflevering. (zoiets zij hij toch??) Het is gek dat hij dat zei van dat weten we in de laatste aflevering. Hij weet wie de mol is dit jaar, dus misschien verspreekt hij zich hier wel heel erg ;D

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2010, 16:37:41 »
Ik moet ook steeds denken aan wat PJ zei: er komt 3000 euro in de pot als Frits niet de mol blijkt te zijn. Dus dat weten we in de laatste aflevering. (zoiets zij hij toch??) Het is gek dat hij dat zei van dat weten we in de laatste aflevering. Hij weet wie de mol is dit jaar, dus misschien verspreekt hij zich hier wel heel erg ;D

Het is niet zozeer een verspreking in de zin van 'Pieter-Jan vertelt nu wie de mol is'; los van dat zou het natuurlijk wel een 'verspreking' kunnen zijn dat Frits minimaal de finale haalt. Of er moet een of andere bizarre wending komen waardoor er in aflevering 10 nog 4 of meer kandidaten over blijven.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2010, 16:43:40 »
Het is niet zozeer een verspreking in de zin van 'Pieter-Jan vertelt nu wie de mol is'; los van dat zou het natuurlijk wel een 'verspreking' kunnen zijn dat Frits minimaal de finale haalt. Of er moet een of andere bizarre wending komen waardoor er in aflevering 10 nog 4 of meer kandidaten over blijven.

Dat bedoel ik ook. PJ weet dat Frits de mol is (en dus de finale behaalt) en zegt dat hier indirect en per ongeluk.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2010, 16:45:22 »
Dat bedoel ik ook. PJ weet dat Frits de mol is (en dus de finale behaalt) en zegt dat hier indirect en per ongeluk.

Ja oke, al denk ik niet dat Pieter-Jan zo een domme verspreking zou maken. Daarentegen denk ik dan weer wel dat Frits de mol is. :D
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #237 Gepost op: 6-02-2010, 18:51:48 »
Ik denk dat het geen verspreking is van Pieter Jan. Hij zegt: dat weten we pas na de finale. Ik denk dat het een standaardformulering is, niet toegespitst op een kandidaat in het bijzonder.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 19:01:35 door Bodejos »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #238 Gepost op: 6-02-2010, 19:01:03 »
Volgens mij bedoelt hij het gewoon zoals het vaker gebeurd is, dat in de finale dingen pas benoemd worden (dat die 3000 er nog uit gaat/in komt dus). Hij had ook kunnen zeggen `dat weten we als Frits eruit ligt´ maar dan lijkt het weer of Frits sowieso niet de mol is.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #239 Gepost op: 7-02-2010, 10:38:40 »
Zowel op de twitter als in het dagboek zegt de mol "Met mij valt niet te sollen". Op een notenbalk worden twee soorten sleutels gebruikt: De G-sleutel, ook wel solsleutel genoemd, en de F-sleutel. Niet sol is dus F!

Na aflevering vijf zat ik al te twijfelen over een overstap naar Frits, maar nu weet ik het zeker.