Auteur Topic: hoe en wat over de online veiling  (gelezen 61957 keer)

Offline Scarabee

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: hoe en wat over de online veiling
« Reactie #100 Gepost op: 25-05-2006, 19:56:58 »
We zijn ons aan het beraden hoe we nu verder moeten gaan met de veiling. Want het is gewoon hartstikke leuk dat je nog de kans hebt iets te bemachtigen. Voor een eerlijke prijs, want het is niet de bedoeling dat straks de forummers bankroet zijn ;D

Voorlopig blijft de online veiling op slot.. het is niet anders.

Mischien is het een idee om een soort van code in te vullen zodat je bod devinitief is.  :-\\ Tja verder zou ik het anders ook niet weten. Das best moeilijk om iets te bedenken wat de opdrijvers een beetje buiten de deur houden. Sterkte
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 25-05-2006, 20:10:14 »
Drijf je nu niet een beetje door?

Nee ;D

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 25-05-2006, 20:16:43 »
Natuurlijk worden die niet geband. Iedereen is op z'n tijd wel eens klierig.. zou wat worden als er dan gelijk geband wordt.

Maar we zijn bezig met het ontwikkelen van een ander idee.. maar daar moeten eerst de voors en tegens van afgewogen worden.

We houden jullie iig op de hoogte!!
er was eens......

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #103 Gepost op: 25-05-2006, 20:21:42 »
ik post het hier ook nog even; een paar nadelen van de forum veiling:

- het is gelukwerk, je moet maar net die laatste seconde voor 10 uur bieden...

- je hebt te maken met die irritant melding 'iemand anders heeft ook al gereageerd, wil je nog steeds reageren?'
dit is imho niet bepaald eerlijk..

- mensen kunnen allebei op hetzelfde moment hetzelfde bod plaatsen.. wie krijgt het?  :-\\

je kunt dat voorkomen door de veiling te sluiten op het moment dat het bieden 2 dagen stagneert.
bv; een bod staat op 110 euro, als er daarna 2 dagen geen bod meer komt is het verkocht.
op die manier heb je niet dat gelukwerk, om maar net die laatste seconde voor 10 een bod te plaatsen.
nadeel is natuurlijk wel dat je niet weet hoe lang een veiling zal duren.

nou, zie maar wat jullie er mee doen  ::zwaai::
[een chat veiling lijkt me trouwens nog steeds het makkelijkst en meest eerlijk.]

Offline FalconMatrix

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 25-05-2006, 20:39:19 »
[een chat veiling lijkt me trouwens nog steeds het makkelijkst en meest eerlijk.]

Lijkt me eigenlijk best vervelend als je dan net niet online kan komen omdat internet eruit ligt ofzo, of dat je dan niet online kan komen, of totaal niet overweg kan met mIRC (net zoals ik :P). Dan lijkt me dat idee met 48 uur wachten toch beter...
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #105 Gepost op: 25-05-2006, 20:46:03 »
Het is wat werk, maar misschien kunnen jullie AxeCrazy van kolonisten.nl vragen voor de software, hij heeft deze veiling gemaakt en geroganiseerd voor de slachtoffers van de Tsunami ramp, en dat ging uitstekend. Je kon gelijk wat de hoogste bieders waren zonder topic in topic uit te gaan, en geen last van irritante meldingen oid, en hij is op een bep. tijd afgelopen, + afteller, zodat er geen gezeur komt dat de veiling 21:59:59 wordt afgesloten oid.

Zie hier: http://www.kolonisten.nl/extra/veiling.php

sorry voor het vette maar ik wilde dit bericht even laten opvallen  ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #106 Gepost op: 25-05-2006, 21:17:27 »

- je hebt te maken met die irritant melding 'iemand anders heeft ook al gereageerd, wil je nog steeds reageren?'

- mensen kunnen allebei op hetzelfde moment hetzelfde bod plaatsen.. wie krijgt het?  :-\\

Volgens mij is dat allemaal te verhelpen
1. Dat is het principe van een veiling, het juist timen enzo, daar draait heel ebay, de populairste veilingsite op t net, om
- Die melding kun je uitzetten
- Degene die net voor de eindtijd is, de computer kan ze op hondertste van seconden berekenen dus wie als eerste 23.59 heeft lijkt me
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 25-05-2006, 22:05:10 »
Lijkt me eigenlijk best vervelend als je dan net niet online kan komen omdat internet eruit ligt ofzo, of dat je dan niet online kan komen, of totaal niet overweg kan met mIRC (net zoals ik :P). Dan lijkt me dat idee met 48 uur wachten toch beter...

dat is precies hetzelfde als met een forum veiling.. ook vervelend als je dan niet online kunt komen. chat kun je vantevoren even proberen.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 25-05-2006, 22:08:08 »
Volgens mij is dat allemaal te verhelpen
1. Dat is het principe van een veiling, het juist timen enzo, daar draait heel ebay, de populairste veilingsite op t net, om
- Die melding kun je uitzetten
- Degene die net voor de eindtijd is, de computer kan ze op hondertste van seconden berekenen dus wie als eerste 23.59 heeft lijkt me

- het kan wel het principe zijn, maar het blijft gelukswerk.
ik vind ebay ook niet handig.
het moet leuk blijven, en dat is het imho niet als het puur om geluk, internet snelheid, en de laatste paar seconden gaat. dan vind ik de 48 uurs regeling een stuk vriendelijker.
- oke, wist niet dat dat kon
- en daar heb je dat secondenwerk weer

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 26-05-2006, 16:03:45 »

je kunt dat voorkomen door de veiling te sluiten op het moment dat het bieden 2 dagen stagneert.
bv; een bod staat op 110 euro, als er daarna 2 dagen geen bod meer komt is het verkocht.
op die manier heb je niet dat gelukwerk, om maar net die laatste seconde voor 10 een bod te plaatsen.
nadeel is natuurlijk wel dat je niet weet hoe lang een veiling zal duren.

nou, zie maar wat jullie er mee doen  ::zwaai::

dat vind ik een hele goede!!
Het is idd net wie er nog biedt
anders kan je wachten bij je favoriete item, die staat dan nog op 30 euro omdat je er niet op ingegaan bent (bijvoorbeeld)
en om 21.59 plaats je snel 31 euro

ik vind het een goede opmerking van Lautjeh
Triomf!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 26-05-2006, 16:24:59 »
Maar dan is het probleem met de kliertjes no niet opgelost. Want die posten op alle items na 2 dagen toch weer een bod.

Offline BodyBagGirl

• Forumlid
  • Giger RuleZ
« Reactie #111 Gepost op: 26-05-2006, 16:25:18 »
Persoonlijk liever dat alle veilingen op hetzelfde moment sluiten...

Zo hebben 20 personen kans op een item en niet alleen die het meeste geld heeft, omdat je maar 1 in de gaten kan houden of mega hoog bieden...

Of een blinde veiling... Iedereen emailt een bedrag voor het item naar de crew en de hoogste krijgt het gewoon... Klaar...
If you don't believe me... I will tell you another lie...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 26-05-2006, 16:29:29 »
Nadeel van die blinde veiling is dat je dan weinig kans hebt. Voor 4 items die je wil hebben 50 euro bieden is riskant, want stel dat je ze allevier wint, dan moet je met 200 euro op de proppen komen.
Dus dan maar op 1 of 2 items bieden, maar ook dat is riskant, want iemand kan hoger geboden hebben en uiteindelijk heb je dan niks.

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #113 Gepost op: 26-05-2006, 16:34:52 »
Nadeel van die blinde veiling is dat je dan weinig kans hebt. Voor 4 items die je wil hebben 50 euro bieden is riskant, want stel dat je ze allevier wint, dan moet je met 200 euro op de proppen komen.
Dus dan maar op 1 of 2 items bieden, maar ook dat is riskant, want iemand kan hoger geboden hebben en uiteindelijk heb je dan niks.
wat vind je van mijn (dikgedrukte) idee, een paar postjes omhoog?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #114 Gepost op: 26-05-2006, 16:35:19 »
Het is wat werk, maar misschien kunnen jullie AxeCrazy van kolonisten.nl vragen voor de software, hij heeft deze veiling gemaakt en geroganiseerd voor de slachtoffers van de Tsunami ramp, en dat ging uitstekend. Je kon gelijk wat de hoogste bieders waren zonder topic in topic uit te gaan, en geen last van irritante meldingen oid, en hij is op een bep. tijd afgelopen, + afteller, zodat er geen gezeur komt dat de veiling 21:59:59 wordt afgesloten oid.

Zie hier: http://www.kolonisten.nl/extra/veiling.php

sorry voor het vette maar ik wilde dit bericht even laten opvallen  ;)

deze dus
Molloot sinds seizoen 4

Offline BodyBagGirl

• Forumlid
  • Giger RuleZ
« Reactie #115 Gepost op: 26-05-2006, 16:38:56 »
Goed Idee... Eigen veilingsoftware...  ::ok::

Maar ja, daar kan je ook weer van die klieren hebben die gaan fake-bieden...  ::niet-ok::
If you don't believe me... I will tell you another lie...

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #116 Gepost op: 26-05-2006, 16:46:33 »
dat kan altijd en overal

maar dan ziet het er serieuser uit en gebeurt dat niet zo snel.

op kolonisten.nl lopen ook een hoop kleuters rond maar die veiling verliep uitstekend  ::ok::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 26-05-2006, 16:47:57 »
Maar dan is het probleem met de kliertjes no niet opgelost. Want die posten op alle items na 2 dagen toch weer een bod.

inderdaad..

tja, ik zou echt gaan voor de chat veiling.

je schrijft je in, krijgt een code, die je prive even meld als je binnen komt.  dan krijg je voice en kun je bieden.

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #118 Gepost op: 26-05-2006, 17:08:37 »
inderdaad..

tja, ik zou echt gaan voor de chat veiling.

je schrijft je in, krijgt een code, die je prive even meld als je binnen komt.  dan krijg je voice en kun je bieden.
en dan telkens 1 item tegelijk en met een veilingmeester?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 26-05-2006, 18:19:07 »
en dan telkens 1 item tegelijk en met een veilingmeester?

Dat werkt denk ik het beste en het meest overzichtelijk :) Mssn kunnen we Richard wel vragen om dat klusje weer te doen ;)
WIDM addicted....