Ikke niet
Ik kan zelf namelijk alle muzikale hints (dus niet maar 3) aan Roderick koppelen.
Ik zal mezelf even quoten van een ander forum:
"Hint 1:
'You know who I am' van Leonard Cohen.
'I cannot follow you, my love, you cannot follow me. I am the distance you put between all of the moments that we will be.'
De Mol heeft zich verwijdert van de groep -> Roderick (Liz ligt er immmers uit)
Hint 2:
Het intro (alleen muzikaal dus) van het nummer 'Warning Sign' van Coldplay.
De Mol geeft een waarschuwing. We horen alleen het intro van het nummer en geen zang, omdat de Mol niet echt bij het spel betrokken is?
Zou dus slaan op het telefoontje van Roderick.
Hint 3:
'Gekommen Um Zu Bleiben' van Wir Sind Helden.
'Gekommen um zu bleiben,
Wir gehen nicht mehr weg,
Gekommen um zu bleiben'
De Mol komt terug in het spel. Omdat de Mol nooit weg kan gaan, is hij dus 'gekomen om te blijven'.
Hint 4:
More truth, more intelligence van Iggy Pop
'More truth, more intelligence, haha'
De 'ruil' van jokers tegen info. Vanwege het 'haha' moet dat denk ik wel een grap zijn. Oftewel: 1 van de drie is de Mol en voor diegene is die ruil dus niets betekenend. Milouska is 2 jokers kwijt, voor info waar ze (waarschijnlijk) niet veel aan heeft, goeie grap dus
Hint 5:
'How am I different" van Aimee Mann.
'cause this show is
too well designed
too well to be held with only me in mind'
De tekst kan ik niet zoveel mee, maar zou je 'Aimee Mann' niet kunnen lezen als ' I am a man'??
Hint 6:
'My little buttercup' door Randy Newman.
Er is eerst een gesproken intro:
"We're gonna do a little number for you, but remember - we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!"
En dan het nummer zelf:
"My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh..."
we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!
Roderick reed in de meest roestige auto over het circuit. Geeft het 'maestro' (weer) aan dat het om een man gaat?
Hint 7:
'It ain't me, baby' door Johnny Cash.
"But it ain't me, babe,
No, no, no, it ain't me, babe,
It ain't me you're lookin' for, babe."
Toine, Fré en Milou moeten iemand zoeken die Roderick en Peggy kent. De Argentijnen spreken consequent Roderick's naam verkeerd uit -> it ain't me."
Hint 8 was er nog niet toen ik dit daar gepost heb. Maar was het niet Frédérique die Rodericks boekje had? En was zij niet degene die zei dat er 'helemaal niks' in stond? Beetje zelfde uitleg als jij hebt dus, maar dan slaat het op Roderick.
Btw: Fré is nog steeds mijn mol